Gå til innhold

Prosessor oppe i 80 grader


jonpet55

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ryddel opp litt i kablene i pc'en min, så jeg dro ut nesten alle kablene for og tre de gjennom diverse steder som skjulte de. En kabel hadde jeg tydeligvis glemt og putte i: CPU vifte kabelen. Jeg skrudde på pc'en, men da jeg hadde sittet i en tre kvarters tid, ble plutselig skjermen helt svart, og alt stoppet, untatt power lyset. Jeg trykket på av og på knappen slik at den skrudde seg helt av. Jeg fant ut at CPU vifta ikke var koblet til, og ble veldig redd for at skaden var stor. Jeg gikk momentant inn i bios. Der sto CPU temperaturen på 78 grader. Jeg regner med at den var oppe i 80, fordi autoshutdown temperaturen er på noe sånt. (stemmer dette? har a7n8x deluxe, og kan ikke innstille noe liknende i bios.) Det ser ut til at det har gått bra, men det jeg lurer på er om det går an at prosessoren har fått delvise defekter, eller er en prosessor enten defekt eller fungerende?

 

EDIT: var så stressa når jeg skrev dette, så det ble litt mange rare formuleringer...:p

Endret av jonpet55
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
den kan jo bli ustabil. Da virker den ikke 100%

Hvorfor skulle den være ustabil når den er 45 grader? Jeg prater ikke om og bruke cpuen på 80 grader, men etterpå når jeg har kjølt den ned...

Tror han heller mente at den kan sagte men sikkert dø i nærmeste tid. Den kan ha tatt skade av det, men det merker du ikke med en gang.

Lenke til kommentar
den kan jo bli ustabil. Da virker den ikke 100%

Hvorfor skulle den være ustabil når den er 45 grader? Jeg prater ikke om og bruke cpuen på 80 grader, men etterpå når jeg har kjølt den ned...

Tror han heller mente at den kan sagte men sikkert dø i nærmeste tid. Den kan ha tatt skade av det, men det merker du ikke med en gang.

Hmm... høres ikke bra ut... DEn virker iallefall 100% bra nå, så jeg får håpe det ikke skjer noe... Så på AMD sine sider at den skal tåle 95 gråder, så 80 skal vel ha gått fett? Det ville ha kommet masse bluescreens og sånt hvis den ble skadet vel?

Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan folk klarer det jeg... :roll:

Hehe... Vet det er teit og unnskylde seg, men jeg hadde rydda opp i kablene, og tredd de gjennom her og der. Jeg ble ikke helt ferdig, men da skulle vi spise middag. Når jeg kom ned på rommet igjen, var jeg sikker på at jeg ble ferdig, så jeg skrudde på pc'en og begynte... Plutselig: svart skjerm... Ansiktet mitt så akkurat sånn ut: :scared:

Lenke til kommentar

Den gamle T-birden min kjølte jeg med peltier og vannkjøling. Den var overklokket og jeg hadde max spenning på den. En dag når strømmen gikk og kom tilbake mens jeg var ute av huset så boot'et PC'n, men ikke kjølinga som brukte egen AT strømforsyning.

 

Resultatet ble at PC'n stod på 2timer uten kjøling, vannslangene som ikke hadde vann i seg på det tidspunktet hadde smeltet. Det beste av alt, CPU'en funka helt fint etterpå. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...