Gå til innhold

Prosessor oppe i 80 grader


jonpet55

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

altså, CPU'en smelter jo ikke bare den når 1 grad over AS. det er jo en ganske stor feilmargin her, tipper en CPU klarer å ligge på 80 grader ganske lenge. for ikke å snakke om peak verdier. en jeg kjenner prøvde å svi av en CPU bare for gøy, og når han var i BIOS å sjekka, steg den meget fort oppover til den nådde 180 grader elns, før den slokka...da måtte han stikke nye hull i socket på HK :)

tror han satte et pelt-element feil vei elns. han gjorde dette med vilje da. det var en voltmodda athlon tror jeg

 

hvor lenge var PC'n din på før den slokka da?

Lenke til kommentar
Dæven.... prosessoren Tåler maks 85-90 grader, litt til der og du hadde svidd cpu-en

Som nevnt tidligere i tråden så tåler AMD cpuene minst 95 grader. Min har vært oppi 110 og funker helt fint fremdeles... Hvis shutdown-funksjonen slo inn og kutta strømmen ved 80 grader så har du ingen grunn til å bekymre deg. (En annen sak er at man kan ikke stole helt på denne funksjonen - den virker ikke på pcen min, mens alarm funsjonen virker bare når den selv velger - har hør alarmen 3 ganger av de 1000 gangene trempen var over 60...

Lenke til kommentar
hmm 80 grader på tide å gjøre noe??

Du sier ikkje det...

BTW: kansje du skulle skaffet deg noen (fleir) kabbinett vifter...

eller ein ny prosessorkjøler...

Hmmm... Jeg tror ikke dere har fått med dere helt hva som har skjedd... Saken var at CPU vifta ble dratt ut for opprydning i kabinettet, men jeg glemte og putte den i. CPU'en ligger vanligvis på 45 idle, men nå har jeg bestilt vannkjøling... :thumbs:

Lenke til kommentar
hmm 80 grader på tide å gjøre noe??

Du sier ikkje det...

BTW: kansje du skulle skaffet deg noen (fleir) kabbinett vifter...

eller ein ny prosessorkjøler...

Hmmm... Jeg tror ikke dere har fått med dere helt hva som har skjedd... Saken var at CPU vifta ble dratt ut for opprydning i kabinettet, men jeg glemte og putte den i. CPU'en ligger vanligvis på 45 idle, men nå har jeg bestilt vannkjøling... :thumbs:

Føler med deg, skjedde akuratt det samme med meg.

Tok og ryddet i kabinet og NF7-S fikk testet at cpu protection virket.

Ingen skadde og cpu står på 3200+ (var 2500+)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...