Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Ok, nå begynner jeg på min første case-mod.

Ikke slakt å drep alle drømmene og planene mine med en gang.

Jeg har tenkt å begynne ganske standard med lakking, vindu og lys.

Jeg har

 

Aopen Big tower ATX HQ08A-P Blue.

IMG_1974.jpg

Titan aluminiumsvifte i front med 2 små blå kald katoder.

IMG_1975.jpg

IMG_1976.jpg

 

Jeg har kjøpt inn

- L-formet Window kit fra Sharkoon

IMG_1980.jpg

- 2x30cm grønne kalkatode fra Sharkoon

IMG_1981.jpg

- PC-Windowkit-Sticker "Radiation" Sharkoon

IMG_1982.jpg

- Svart Spray-lakk (ikke sikker på om det er rett)

IMG_1983.jpg

 

 

Skal jeg lakke først, eller skjære ut hullet til vinduet?

Skal jeg pusse på platene før jeg lakker?

Hvordan går jeg frem når jeg skal sette inn vinduet (fattet ingenting av den manualen som kom med vinduet)?

(beklager at bildene kanskje er litt store)

Har dere andre tips?

Endret av shezz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette hørtes veldig kjekt og spennende ut shezz.. Foreldrene mine har et slikt kabbinet så jeg skal spørre dem om de ikke skal snart ha ny pc :p

 

Jeg har selv casemodded midi versjonen av Aopen kabinettet ditt men det ble ikke særlig vellykket.. Derfor skal jeg heller satse på vannkjøling og kjøpe et maxi-Aopen for 300,- :cool:

 

Lykke til med moddingen din!!! :thumbs:

Lenke til kommentar

ta først å skjær ut vinduet. så pusser du hele kassa og fikser litt på kantene

 

Jeg brukte 400 og 600 korning ( våtslipepapir ) til å pusse ned sidene.. Brukte 400 korning først for å få en glatt overflate på sidene.

 

Så tar du å legger på et lag med grunning. ( universal grunning kjøpt på jernia eller no. ) lar dette tørke i 30-60 min.

 

Så tar du på enda et strøk med grunning. og lar dette tørke like lenge.

 

Så tar du frem 600korningen og begynner å pusse litt på grunninga for å få en glatt overflate..

 

Så tar du fram lakkboksen og lakkerer i 8 tall på plata. og lar dette tørke.

 

Jeg vil anbefale å la det tørke over natta før du tar neste strøk.- 2 strøk er bra.-

 

Så kan du feste flexien.. jeg vil anbefale å bruke slilikon til å feste den.

Lenke til kommentar
Litt off topic men; den der nøkkel tingen din, hvordan har du fått den til. har tenkt å kjøpe noe av det samme på biltema. Bruker du den til å gjøre slik at du ikke kan skrue pcen på uten den. er det bare den der ledningen til av/på knappen du bryter med den

 

Slik har jeg koblet den. Nøkkelen deaktiverer bare påknappen. Den erstatter den ikke. Når jeg ikke har vridd om nøkkelen, fungerer påknappen. Når jeg har vridd den om, fungerer den ikke.

ONOFF.JPG

 

Så jeg må gjøre det i denne rekkefølgen:

- Skjære ut hull

- Pusse

- Lakke

- Montere

 

Må jeg bruke grunning og klarlakk?

Hva eg fordelene hva er ulempene?

 

Ellers så har jeg demontert hele skiten.

Ser rimelig mess ut:

IMG_1989.jpg

IMG_1986.jpg

IMG_1992.jpg

IMG_1991.jpg

 

driver og moder samme kabinettet. men er ikke veldig godt i gang enda. så gl hf. vi kan jo samenligne modene våre til slutt?

 

Tep0sen:

Fortell mer om hva du har planer om og hvordan du planlegger å gjøre det.

Lenke til kommentar

Dette sto på maualen som følgte med Window Kit-e:

 

1. Remove panel from chassis

2. Decide on windows location. Choose at least one inch from edge of panel.

3. Place panel on a table, that the inside surface is against tabletop. Cover panel with masking tape. (Tape prevents scratching panel)

4. Put window on your panel in the chosen location from the steep 3.

5. Position washer on the panel in contact with edge of window. Place pencil point inside the washer and while holding the window firmly in place, draw an outline of the window.

6. PUT ON SAFETY GLASSES. Using metal snips, dremel, or other favourite metal cutting device, cut the panel along the outline drawn in step 5.

7. Cut edges with a file or cutting tool. Remove masking tape. Wouldn’t be a bad idea to put down a clean towel on your area at this time.

8. Lay panel flat on table.

9. Time to install the moding. Push the narrower inside the moding onto the window onto the window opening. Position joint at the bottom if the window opening.

10. If the moding is to long, you can cut it to the proper length with a utility knife or utility scissors.

11. Place panel faced down so that the locking key groove is facing up.

12. Choose a corner, spread moding apart, and insert window. Continue this process around the entire window

13. To place locking strip in its groove in the moding, apply it flat. It can be stretched to make insertion easier. It will return to its normal shape when you release it.

 

 

Så lurer jeg på om "moding" er det samme som vinduet?

Hva er "washer"? (5)

Hva er "narrower"? (9)

Hva er "joint" (9)

Trenger jeg ikke silikon når jeg har slik en list som følger med settet mitt?

Lenke til kommentar
Ser det er nesten samme vinduet som jeg har på mitt kabinett.. Er det samme listen så gled deg, den var noe forbannet herk å sette på.. grrr.. måtte være 2 stk for å få den på..

 

Forklar hvordan du gjorde d og i hvilken rekkefølge.

Vet du hva noen av fremmedordene er?

Lenke til kommentar
Ser det er nesten samme vinduet som jeg har på mitt kabinett.. Er det samme listen så gled deg, den var noe forbannet herk å sette på.. grrr.. måtte være 2 stk for å få den på..

Kjøpte ein sånn for lenge siden og har ennå ikkje fått den på trur jeg bruker silikon er finere o det

Lenke til kommentar

jeg har modellen før hq08 som dere har. hx08 er litt eldre men størrelsen er den samme.

 

Jeg kan si dere en ting. Du kan ikke sette på lista og håpe på å få på sideplata hvis du ikke modder litt på sidedøra.

 

Dette gjør du..

 

Øverst på innersiden av sideplata er det noen klaffer. bøy disse så de står rett ut. da kan du bare dra den litt bakover og så bøye den ut. Dermed så slipper dere å dra plata helt til bake før dere kan ta den av.. :thumbs:

 

kan hende at dere allerede har gjort dette men det er godt å vite.

 

og forresten.. lister ekke no pent i det hele tatt på det toweret! :no:

Endret av Breiker
Lenke til kommentar

Takk for tipset Breiker.

Jeg skal lakke kabinettet så jeg tror listene vil passe litt bedre.

 

Jeg har bestemt meg for å teste plexiglass med lister.

Jeg fant forresten ut hvordan man skal beregne hvor stort hullet skal være.

Jeg satser på at den lille metall-ringen som følgte med, er det de kaller "Washer".

utskjering.JPG

Ringen brukes for å få laget riktig avstand fra plexiglasset når en måler opp for å kutte hullet.

Jeg plasserer en tusj/pen inni ringen og fører den rundt plexiglasset. Da vil jo streken ligge litt fra plexiglasset etterpå.

 

Har dere andre tips og innvendinger; BARE KOM MED DEM!!!!

Endret av shezz
Lenke til kommentar

Da har jeg kommet litt lengre. Jeg har begynt å lage hull i siden på kabinettet.

Slik har jeg gjort ting til nå:

 

IMG_2005.jpg

Først dekket jeg hele innsiden med teip (som gikk an å skrive på).

IMG_2008.jpg

Rånekul Leatherman forresten

IMG_2009.jpg

Sånn. Der var jeg ferdig med det

 

IMG_2012.jpg

Så fant jeg frem plexiplaten, litt mer teip og metallringen som følgte med.

Plexiplaten teipet jeg fast (for at den skulle ligge stille) og så plasserte jeg ringen på siden av plexiplaten. Så tok jeg en blyant inni ringen og førte den rundt plexiplaten. Det som skjedde da var at jeg fikk en heltrukken linje, nøyaktig 0,5cm ut fra plexiplaten helt rundt. Grunnen til at jeg merker opp så langt utforbi, er for at jeg trenger litt plass til listen når den skal inni.

 

IMG_2023.jpg

Så fant jeg frem multidremelen med mine "Heavy duty Cut-Off Wheeles" festet på.

Og så begynte jeg å "borre" hull i platen.

OBS OBS:: Til alle dere som også gjør dette for første gang, husk å ikke trykke for hard på multidremelen. Da bruker du opp skjære-bladene på 5cm. Det gjorde jeg. Da fant jeg ut at jeg måtte kutte veldig lett og ikke legge på trykk.

 

Sånn ser det ut til nå (23:35 11/3-2004):

IMG_2027.jpg

IMG_2030.jpg

For se om jeg klarer å gjøre mer på den i morgen.

 

Har dere ris, ros?

Tips trix?

Post en reply!!!!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...