Gå til innhold

Gode "steppinger" på P4 "C" prosessorer?


Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vært tatt opp før, men etter litt research lager jeg en ny tråd.

 

Jeg har besøkt Overclockers.com og VR-Zone.com og lett litt i overklokkingsdatabasene etter brukbare "steppinger" på P4 "C" prosessorne. Jeg konkluderte med meg selv at følgende bør være bra:

 

2.6 GHz: SL6WH

2.8 GHz: SL6Z5 og SL6WJ

3.0 GHz: SL2W8 og SL6WU

 

Er jeg på villspor her eller er dette gode alternativer?

 

Finnes det andre overklokkingsdatabaser lignende det som finnes på nevnte nettsteder?

 

Til informasjon har jeg tenkt å handle en av disse prosessorne sammen med IC7-MAX3 og avkjøle herligheten med vann.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
P4 3.0C SL6WU her...

 

@3.75GHz [email protected] (default) og BOXED-vifte

load=64!! (1 time i prime95, alt stabilt, men temp'en er for høy) idle=42

Nice!

 

Hva er idle/load temperaturene ved disse instillingene? Hvilken kjøler og vifte bruker du?

hmmm, du har jo quotet akkurat det du lurer på..!!

 

ontopic: dp og fosco kjørte 4500mhz igjennom super pi med cpuen til fosco.. det er en SL6WU det også. så det er liten tvil om at de klokker godt!

Lenke til kommentar

Jeg har en P4C 2.8 SL6Z5 som jeg kjører på 3.5 Ghz. Måtte øke volten litt forde Asus kortet mitt "jukser" med vcore (høy volt på idle og lav på load). Med høyere volt klarer jeg sikkert 3.7 men jeg har bare DDR400 RAM. (kjører på 250 FSB og DDR400).

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

+64 grader celcius ved load, er ikke det altfor høyt da? Kan ikke cpu'en ta skade av det?

 

Når jeg har cpu'en@default clock, dvs 3.0 GHz er load temp'en på 58 grader. Så det kan hende at jeg har smurt kjølepasta for dårlig eller at det er boxedvifta mi som ikke holder mål...vurderer å kjøpe meg en Swiftech eller no annet rart, forslag?

 

stian-hg: må du ikke bytte hk hvis du skal kjøpe deg den cpu'en?

Lenke til kommentar

 

ontopic: dp og fosco kjørte 4500mhz igjennom super pi med cpuen til fosco.. det er en SL6WU det også. så det er liten tvil om at de klokker godt!

 

 

Cpu er prime stabil @ 4230MHz kjølt med VapoXE...

 

Kan sikkert klare 4300MHz prime stab ved og kjøre radiatorvifta på fult samt varmeelementene på minimum..

 

Her er hva vi klarte i r404a Mach2`n til dp

 

 

32.JPG

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har en P4C 2.4 GHz med steppingen SL6WF, er denne bra? Jeg kommer opp til 234 FSB (2808 MHz) med PC3200 RAM. VCore ligger på 1,5625V og Rammen ligger på 2.8V.

 

Temp: 27°C med Mist Tsunami :)

 

Prøver jeg meg på 235 FSB, får jeg den kjente bluescreenen "IRQ_NOT_LESS_NOR_EQUAL" :(

 

Mistenker at det er rammen som lager problemer, den er defekt og skal i retur til PS Data.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...