Gå til innhold

Treg WD Harddisk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

..og du kjører WINXP?

 

Vet ikke om det ble gjort noen endringer til SP1, men XP 'låser' disken til en mode som kjører uten CRC-feil(eller helt ned til laveste modus).

 

Husker ikke i farten hvordan du løser problemet best, er litt tungvindt å ta ut disken starte, sette inn disken, starte.

 

Mulig det er enklere å deaktivere og aktivere i enhetsbehandleren.

 

Kan ikke garantere at noen av metodene fungerer, er vel best at du googler på problemet nå som du vet hva det kan være. Eller venter til noen forteller deg hvordan du SKAL gjøre det.

 

Sjekk loggen for å se om det er noe som gjenntar seg hele tiden, da er det ett problem med disken.

Lenke til kommentar

Jeg bruker windows xp sp1. Ide kontrolleren fungerer, kabelen fungerer, jeg har prøvd å disable og uinstalle disken men den nekter å gå vekk fra PIO.

 

Brukte et verktøy fra WD til å scanne disken i natt. Det tok 15 timer men hjalp ikke noe. Skal brukt scandisk i natt for å se om det funker. Tar rundt 15 timer det også.

Endret av finix
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du fått noen løsning på dette? sliter med det samme på en maskin til en kunde nå. har prøvd alt (føler jeg. ) uninstalla controllerne og endra registeret. Et sted sto det nå at jeg måtte starte i safemod så uninstalle alle kontrollerne. så skal prøve det, men har du ikke fått det til enda kan du prøve

 

http://sniptools.com/vault/getting-back-to...-windows-xp.htm

 

er noen dager gammel post her, men må finne ut av det selv også. så...

 

som regel skyldes det som skrevet at det er et vist antall crc error på disken så den bytter til pio. En ting som kan forårsake dette er at kabelen er ødelagt. prøv med en annen kabel også..

Lenke til kommentar

- UDMA enablet i BIOS?

- 80 leders kabel?

- Harddisken koplet på riktig plugg på kabelen? (Har du kun én HD på kabelen skal denne stå på enden som Master eller Cable Select.)

- Installert Chipset drivere?

- Installert Intel Application Accellerator (Hvis du har Intel-chipset vel og merke. Kan av og til hjelpe, men ikke alltid.)

Lenke til kommentar

hadde en gang en disk som oppførte seg helt likt, maskinen bruker nesten 100% cpu mens den jobber og det går treeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt! viste seg at jeg hadde brekki en "pinne" bak på disken, eneste løsningen jeg fant på mitt problem.. må jo være derfor. Dere har kanskje sjekka ut dette på deres disker?

 

lykke til :/

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...