Gå til innhold

Bruke laptopskjerm


Anbefalte innlegg

Er det mulig å koble laptopskjermen til min stasjonære slik at jeg kan ha dualscreen på den stasjonære, der min nåværende 19" CRT er skjerm1 og laptopskjermen er skjerm2..?

 

Altså at det kjøres fra den stasjonære, at selve laptopen ikke skal kjøre, bare skjermen..

 

:dontgetit:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er mulig ja. Du må bare huske på å ha powerknappen på laptopen på off, og trykke knappen på laptopskjermen på on. Så går kun skjermen på uten at selve maskinen går på.

 

Edit: Jeg vil med dette få lov til å beklage min overvurdering av forumets deltager sin evne til ironisk forståelse. Jeg burde naturligvis skrevet: "Nei du kan ikke ha maskinen av, men skjermen på." Denne glipp skal aldri gjenta seg og jeg vil gjerne igjen få beklage på det sterkeste.

 

MVH

Egil

Endret av Egilegil
Lenke til kommentar

Det er grafikkortet som avgjør, Radeon 9600 128 Pro Turbo støtter det , prøvde nylig på min Inspiron 8600.

 

Edit: OK, sånn går det når man trur man vet hva man skal lese........ Jeg snakker selvsagt om noe helt annet.... :blush:

Endret av Ookami
Lenke til kommentar

Grobo: Du spør vel omtrent om det samme som Marvil... (bortsett for at han har mulighet til å bruke Maxivista)

 

Har en gang sett en oppskrift på nettet 'hvordan-gjøre-om-laptop-skjerm-til-vanlig', og det var langt fra noe trivielle greier. Innebærer fikling med høyspent elektronikk osv., og mye ekstra deler behøves. Husker ikke hvor dette var. Søk på Google.

 

I praksis, så er svaret: Nei, det går ikke

 

I en laptop så er grafikkort og skjerm veldig tett integrert, slik at det hverken er DVI eller analoge porter "internt" noe sted.

Lenke til kommentar
Kanskje dette skulle ha vært en ny post men men.

 

Går det ann å bruke laptopskjermen som kun en skjerm som man kan koble til en stasjonnær pc ( som ikke har skjerm ) ?

Det burde kunne gå ann å legge inn maxivsita og på den måten få det til å funke... Men du må ihvertfall låne en skjerm for første gangs installasjon...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...