Gå til innhold

Program til å fjerne stemmen fra en sang?

Anbefalte innlegg

Annonse

[1] Random productId 7421249 from forum_276

Tror du kan bruke et program som heter Acid Pro.

Har prøvd meg litt på det programmet for litt siden, utrolig tungt å fortstå, var på utkikk etter noe jeg kunne fjerne vokal med jeg også men fikk det aldri til.

Hvis noen skulle klare det ville jeg vært veldig takknemlig hvis de tok seg til til å forklare :)

Lenke til kommentar

Enkelte små stereoanlegg har en slik "karaokefunksjon" som fjerner stemmene fra sanger mer eller mindre vellykket. Oftest _mindre_ ja.

Hovedprinsippet tror jeg er å fjerne monosignaler (som ikke er forvrengte) mellom ca 300Hz og 3KHz. (Beholder rocka/vrengt gitar o.l.) Mange instrumenter spilles visst forskjellig på venstre og høyre høyttaler, og blir da beholdt (stemmer er nesten alltid ren mono?)

Syns iallfall å huske det var slik på mitt lille Aiwa-anlegg for mange år siden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...