Gå til innhold

Deus Ex2 - lav FPS


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har nettopp gått til anskaffelse av Deus Ex 2. Skuffelsen ble meget stor da jeg begynte spillet. FPS'en var vanvittig lav. Dette e rikke sutring som at jeg ikke har 100 fps konstant, men den ligger meget lavt, rundt 10-20. Jeg har versjon 1.1.

Av hardware har jeg følgende av interesse; AMD XP 3200+, 512mb ddr ram, ATi radeon 9500 (350/290). Bruker den 3. nyeste Omega driveren.

 

Med 9500 @ "pro" hacken, fikk jeg sjakkbrettmotiv og i det hele tatt. Greit nok hvis spillet hadde gått noenlunde flytende, men det gikk ikke stort bedre enn standard 9500. har alle innstillingene på High Preformance, AA av osv. Noen tips? Jeg vil spille Deus Ex 2!!! :(:cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde samme problemet selv med min P2.4, R9700 Pro, 1.5 GB ram... Det gkik som et ondt år på den maskinen... Måtte ned i latterlig dårlige settings for å få det til å gå noenlunde. Likevel, på grunn av andre feil og bugs fikk jeg til stadighet CTD og mye pixelfeil etc. Droppet hele greien til slutt. Gadd ikke å stresse mer og skfitet til CoD multi :-)

Lenke til kommentar

Noen har problemet, noen ikke. jg klarer meg fint med en brukbar fps. vil tippe den ligger på rundt 30-70 i gjennomsnitt på mitt 9800Pro kjermkort med en p4 3ghz cpu. kunne også spille spillet greit med mitt gamle kort(ti4200) med da gikk det en del treigere, :yes: men helt spillbart. For å si det slik virker det som noen pcèr enkelt og greit ikke takler spillet, men patchen skal fikse på det :roll:

 

----p4 3ghz 512ddr Sapphire 9800Pro Uedition 0db----

Lenke til kommentar

Stencil volumes er uhyrelig tregt i Deus Ex:IW, med å skru av dette vil man få adskillelig bedre ytelse. Men jeg syns dog disse skygge effektene er ganske viktig i spillet.

1.2 patchen skal gi noe bedre ytelse.

 

Reduser instillinger til medium og ta av antialiasing... AA suger krefter fra både CPU og GPU....

MSAA suger ikke krefter fra hverken CPU eller GPU. Men det øker minnetrafikken (VRAM->GPU) ganske mye som igjen går utover ytelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...