Gå til innhold

Program for å sende SMS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fant programet smssend, som inneholder definisjoner til ulike tilbydere, deriblant eurobate. Problemet er bare at den definisjonen ikke virker... Jeg får vurdere å skrive en selv. Si fra hvis dere vet noen andre programmer som fungerer i Norge! (Evt. andre websider med gratis sms)

Lenke til kommentar

Hehe, stilig! Jeg prøver og ser om det virker. Hvordan fant du ut av dette?

 

Jeg forsøkte å lage en fil til smssend for Eurobate, men får ikke testet den før i morgen siden jeg ikke har flere gratis meldinger igjen (om noen vil låne meg passordet sitt eller teste fila så si fra)

Lenke til kommentar
jeg har et evighetsprogjskt pågang, som er akkurat det du spør etter:

http://sms.shacknet.nu

 

pga litt oppdateringer på norske sms websteder den siste tiden, er den litt utdatert, men jeg skal prøve å oppgradere alle iløpet av kvelden.

Hei, det prosjektet virker veldig kult da... Men har litt problemer. Følgende feilmelding får jeg..

 

bash-2.05b$ ./sms 924XXXXX test
Can't locate HTML/Entities.pm in @INC (@INC contains: /etc/perl /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.2/i686-linux /usr/lib/perl5/site_perl/5.8.2 /usr/lib/perl5/site_perl /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.2/i686-linux /usr/lib/perl5/vendor_perl/5.8.2 /usr/lib/perl5/vendor_perl /usr/lib/perl5/5.8.2/i686-linux /usr/lib/perl5/5.8.2 /usr/local/lib/site_perl .) at /etc/perl/HTML/TokeParser.pm line 11.
BEGIN failed--compilation aborted at /etc/perl/HTML/TokeParser.pm line 11.
Compilation failed in require at /etc/perl/SMS/GuleSider.pm line 26.
BEGIN failed--compilation aborted at /etc/perl/SMS/GuleSider.pm line 26.
Compilation failed in require at /etc/perl/SMS.pm line 44.
Compilation failed in require at ./sms line 9.
BEGIN failed--compilation aborted at ./sms line 9.

 

Noen formening om hva jeg må endre for å få dette til å virke......?

Lenke til kommentar

det er en html parser til perl, installeres som regel greit slik, som root gjør følgende:

 

root@host[~] # perl -MCPAN -e shell # (åpner opp et shell)

 

cpan> install HTML::Entities

 

 

 

andre moduler du måtte mangle kan isntalleres på samme måte.

 

det er også verd å sjekke sin egen distribusjon, mulig den har en perl-HTML* pakke ferdig.

Lenke til kommentar

Hei igjen... fikk til å installere det jeg skulle. Har redigert de ulike modulene jeg tenkte å bruke, men får problemer med å koble meg opp til de... Ser på siden din at du kommer med ny utgave snart, så kanskje det fikser det...?

 

Uansett, slik ser det iallefall ut:

bash-2.05b$ ./sms
SMS Site                 Igjen
------------------------------
Inpoc                     feil
GuleSider                 feil
Eurobate                  feil
Sol                       feil
------------------------------
Total

 

Og

 

bash-2.05b$ ./sms arild test
Prøver Inpoc...
Logger inn...
Prøver GuleSider...
Logger inn...
Prøver Eurobate...
Logger inn...
Prøver Sol...
Logger inn...

 

Noen formening om hva jeg har gjort feil?

Lenke til kommentar

Det meste er oppe igjen, og lagt ut under "Download". Det som mangler, er Inpoc og Sense. Sense kommer jeg ikke innpå med vanlig browser heller, regner med det er en server feil der. Inpoc er triksete. trenger litt mer tid (selvom den er den beste av gratisstedene)

 

Jeg prøvde også å registrere meg på www.freesms.no uten å få noen bekreftelsemail.

Endret av Torbjørn
Lenke til kommentar
Det meste er oppe igjen, og lagt ut under "Download". Det som mangler, er Inpoc og Sense. Sense kommer jeg ikke innpå med vanlig browser heller, regner med det er en server feil der. Inpoc er triksete. trenger litt mer tid (selvom den er den beste av gratisstedene)

 

Jeg prøvde også å registrere meg på www.freesms.no uten å få noen bekreftelsemail.

Du trenger ikke og registrere deg men...

Lenke til kommentar

Inpoc og Sense er også fikset. Samtlige fungerte fint i dagtidlig:

Inpoc, Eurobate, Gule sider, Min side (netcom), Mother (samme netcom), Sense, Sol og Telenor.

 

Gir tilsammen totalt 132 gratis SMS per dag, sendt fra kommandolinje :)

 

 

Espen: jeg kan ikke si hva som gir den feilen, virker rart at det skulle være noe feil med den modulen. kan muligens gjøre en force install for å overskrive den du har, slik: som root

 

perl -MCPAN -e shell

force install URI::_query

 

men det virker rart at det skal bli feil der som sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...