Gå til innhold

Ny trådløs mus/tastatur pakke


Anbefalte innlegg

Skal ha en ny mus tastatur pakke som skal være trådløs, noen som har noen gode tips??

 

-Presisjon, jeg gamer en gang iblandt

-LAAAAAAAAAAAAAAANG batteri levetid, jeg gidder ikke skifte batteri så ofte (går det ann å skifte batteri i musen til logitech desktop mx, eller er det kunn oppladbart som ikke går ann å skifte ???

-Tastaturet må være godt å skrive på!

-ha rimelig god rekkevidde og ikke koste over 1000 spenn

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth og Logitech Cordless Desktop MX kan begge benytte både oppladbare batterier (fulgte med mine sett) og "vanlige" batterier i musen. Tastaturet bruker standard batterier (AA).

 

Anser dem begge for å være av meget høy kvalitet.

 

Husk for all del på å ikke sette musen i "dockingen" med vanlige batterier, da denne fungerer som lader!

 

Batteri-levetiden for tastaturet anser jeg som god viss du bruker kvalitetsbatterier.

(Noe mer nøyaktig levetid er vanvittig vanskelig å anslå - da dette vil være veldig individuelt med tanke på bruksmengde pr. dag).

 

Rekkevidde på Bluetooth utgaven er også meget god, ingen problemer her med å benytte tastatur/mus fra naborommet o.l. med betongvegg i mellom. Standard MX-utgaven kan jeg ikke si noe om ang. rekkevidde, da jeg ikke har testet dette godt nok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Har du den selv ??? har sett en del på dette settet både pga utførelsen og batterikapasiteten

Har det ikke selv, men har prøvd det. Musen jeg har, har lik form som den som følger med den pakken.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Flere som har erfaring med Logitech Cordless Desktop MX for Bluetooth? Jeg har veldig lyst til å kjøpe dette settet selv, for å minske kabelmengden bak datamaskinen og få en mus som ikke hemmes av kabler.

 

Å sitte med tastaturet litt lenger unna, hadde heller ikke vært dumt. Skrivebordet mitt er også av den typen som vil være dårlig egnet til vanlig trådløs der tastatur og mus må peke mot mottaker. Derfor må jeg ha bluetooth. Alt jeg trenger, følger med ikke sant? Behøver ikke egen bluetooth løsning, for den følger med i pakken?

 

Så gjerne flere erfaringer med denne pakken, hvis dere har noen.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hvilken mus som følger med det settet, men er det MX900 så kan den anbefales på det sterkeste.

Det følger med 1800mAh batterier som burde holde i 4-5 dager med ganske god aktivitet. Har til nå brukt 1300mAh og de varte i 3-4 dager før jeg måtte lade dem opp.

Den begynner å blinke rødt når det begynner å bli lite strøm, og da er det enten bare å slenge i nye batteri eller slenge den i ladestasjonen som faktisk også kan bruker som blåtann hub :D

Den er helt fantastisk å holde.. i..

 

Så, den anbefales på det sterkeste

Lenke til kommentar
Skrivebordet mitt er også av den typen som vil være dårlig egnet til vanlig trådløs der tastatur og mus må peke mot mottaker.

??

 

Er på mitt 2. trådløse tastatur og 3. trådløse mus nå (har med andre ord hatt trådløst i noen år) og det har aldri vært noe problem at det ikke er kontakt i 'luftlinje' mellom mottaker og mus/tastatur. De siste 4-5 årene har vel de fleste trådløse enheter brukt radiobølger og ikke IR.

 

Mottakeren til Logitech-tastaturet mitt er forøvrig nå montert oppunder pulten med dobbeltsidig tape for å skjule den - ikkeno problem, og det er jo deilig å ha minimalt med skrot på pulten :)

 

Mottakeren til MX700'en står derimot oppå pulten fordi jeg må lade innimellom, men det er ikke 'fri sikt' mellom musa og den til vanlig.

 

Når det er sagt så er det helt klart Bluetooth jeg ville gått for nå idag hvis jeg skulle byttet ut det jeg har siden man mer enn dobler rekkevidden på enhetene - kjekt hvis man har stereoanlegg/TV og PC'en i ulike rom f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...