Headshot1337 Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 Har et stort problem med at skjermen min (Hansol 900P) av og til begynner å riste, noen ganger moderat og noen ganger slik at jeg nærmest må ned for telling hvis jeg ser på den for mye. Har et Geforce3 Ti 200 kort, og lurte på om det kunne være det, det var noe galt med eller selve skjermen..? Alle ledninger og slikt er festet skikkelig. Har i det siste også fått veldig fps drop i spill med mitt 3D-kort, det er derfor jeg lurer på om noe av årsaken kan ligge der... Takker for alle svar!
Bruun Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 hvis selve skjermen rister, tviler jeg sterkt på at det har noe med pc'n å gjøre..
roaldhansen Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 har selv en hansol 710p skjerm. her hos meg, er det slik at selve skjermen rister ikke, men skjermbildet bruker et par sekunder på å stille seg inn. og det "rister" litt. har ingenting med skjermkortet å gjøre. det er vel heller på tide med ny skjerm, ihvertfall i mitt tilfelle. dette skjer når jeg slår på skjermen. det kan være at skjermen ikke får nok strøm (kontaktene er løse, feil på ledningen)
DrErling Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 Fjern strømadapteret du har liggende på siden, under eller bak skjermen.... De bruker å reagere som bare juling på slikt... DrErling
Headshot1337 Skrevet 7. mars 2004 Forfatter Skrevet 7. mars 2004 Er jo selvfølgelig ikke selve skjermen som hopper og spretter da Men skjermbildet... Har en adapter til skriveren liggende rett under skjermen, kan jo være pga da kanskje..
krest Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 ta å fjern den, den lager magnetfelter som påvirker skjermen dermed klikker den.
tep0sen Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 hvis selve skjermen rister, tviler jeg sterkt på at det har noe med pc'n å gjøre.. LAL. har du kraftig subwofer eller någe
Slefve Skrevet 7. mars 2004 Skrevet 7. mars 2004 er det andre ting som ikke burde ligge nærme skjermen? i så fall hvor lang fra skal det være, har en ekstern harddisk stående rett bak skjermen min. Farlig??
Headshot1337 Skrevet 8. mars 2004 Forfatter Skrevet 8. mars 2004 Har ikke noe kraftig anlegg av noen slag, satte 2 adaptere litt vekk i fra selve skjermen, hadde en for skriver og en for scanner, men ser ikke ut til å funke
bwold Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 Fjærn alt av ledninger o.l rundt skjermen. Det hjalp meg i en tilsvarende situasjon....(Etter å ha hentet ny skjerm hos leverandør.... )
Ar`Kritz Skrevet 8. mars 2004 Skrevet 8. mars 2004 "Buhu, skjermen min funker ikke, selv om jeg har pakket godt med elektromagnetisk f@enskap rundt den."
DrErling Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 "Buhu, skjermen min funker ikke, selv om jeg har pakket godt med elektromagnetisk f@enskap rundt den." Og med det mener du? Ikke like logisk for alle vettu
Zvinx Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 (endret) er det andre ting som ikke burde ligge nærme skjermen? i så fall hvor lang fra skal det være, har en ekstern harddisk stående rett bak skjermen min. Farlig?? he he, ja det lønner seg nok og fjerne alt elektronisk i nærheten... Hvis du noen gang har vært på LAN der det står MANGE skjermer tett skjer ofte dette. I tilegg hadde en kompis av meg nesten samme problemet, løsningen for han var og flytte høytalerne litt unna. Voila, problem løst;-) Så flytt unna alt elektronisk i nærheten så langt unna du kan, hvis det da slutter og "riste" kan du gradvis flytte på plass tingene iigjen. Endret 9. mars 2004 av Zvinx
stoffix Skrevet 9. mars 2004 Skrevet 9. mars 2004 (endret) har dere prøvd "degauss" elns? det pleier å være på skjerm-menyen.. det skal visst være bra for skjermen.. selv bruker jeg det bare for moro skyld da skermen blir jævlig uleselig i et par sekunder... Endret 9. mars 2004 av the coolkid
Agrifull Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 På noen ABIT (KT7) kort kan det hjelpe å sette "AGP Driving Control" manuelt til FF, EF, FE eller EE i BIOS. Finnes under "Advanced Chipset Features" Vet ikke om dette hjelper på andre kort også (dersom det ikke er ABIT du har).
ahpadt Skrevet 14. mars 2004 Skrevet 14. mars 2004 Er elektromagnetisk støy. Har du varmekabler elns?
Headshot1337 Skrevet 17. mars 2004 Forfatter Skrevet 17. mars 2004 Har ikke noe varmekabler av noe slag.. Har prøvd å flytte ledninger og alt som ligger rundt skjermen lengre vekk, gjelder høytalere også, men skjermbildet lever sitt eget liv av og til noe som selsagt er veldig irriterende..
nord Skrevet 17. mars 2004 Skrevet 17. mars 2004 blir lcd skjermer påvirket av elektroniske og magnetiske ting...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå