Gå til innhold

Forandre hastighet av cpu-vifte


Lond

Anbefalte innlegg

Har en AMD XP2400+ prosessor, og vil prøve å få den litt kaldere. Har en Glacialtech Igloo 2320-vifte påmontert. Hvordan kan jeg skifte hastighet/rpm på denne vifta, det er ikke en kontroll som går ut en ledning, slik det gjør med systemvifta, men det er en ledning som går inn i hovedkortet.

Kan jeg skifte denne hastigheten?

Cpu-vifta går nå på 3300rpm og har en temp på 38'C.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Tviler på at det går, men du kan jo prøve SpeedFan , og se om den virker.

 

Mvh Meg.

Jo, det virker fint det..

Bruker Speedfan på alle de PC'ene som har Bios som støtter dette..dvs. de aller fleste relativt nyere HK..

Faktisk vil jeg påstå at Speedfan er "bedre" en MSI's egen PCAlert eller AOpens' SiltentTek.. Jeg har HK fra både MSI og Aopen...

Lenke til kommentar
Tviler på at det går, men du kan jo prøve SpeedFan , og se om den virker.

 

Mvh Meg.

Jo, det virker fint det..

Bruker Speedfan på alle de PC'ene som har Bios som støtter dette..dvs. de aller fleste relativt nyere HK..

Faktisk vil jeg påstå at Speedfan er "bedre" en MSI's egen PCAlert eller AOpens' SiltentTek.. Jeg har HK fra både MSI og Aopen...

Har PcAlert til mitt KT400 Ultra jeg også, og den viser bare to av mine tre vifter. Skal prøve Speedfan. Finner Speedfan viftene selv?

Lenke til kommentar

Viften er helt grei den, men du kan ikke endre hastigheten på den.

 

Edit: Du kan skifte hastighet, men det innebærer modding av selve viften, noe som ikke er anbefalt, da den kan stoppe om arbeidet ikke er skikkelig gjort.

Endret av Goophy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...