Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg håper alle mennesker dør en gang fordi mennesker er onde og alt de gjør er å utslette, ødlegge skapelser og hate ubevisst. En jordklode uten mennesker kunne blitt et mye fredeligere og bedre sted for alle andre livsformer.

 

Det første mennekser gjør når de lager en ny ting, er å lete etter nye måter å ødlegge den på.

 

Litt parallellt med barn? Få en ny lekebil, smadre den i veggen så hardt som mulig, få ny osv osv..

 

Mennesker er menneskets undergang.

Lenke til kommentar
Litt parallellt med barn? Få en ny lekebil, smadre den i veggen så hardt som mulig, få ny osv osv..

 

Jeg har altid vert forsiktig med tinga mine :w00t:

 

Jeg har det rotete på rommet nå da, men er forsiktig med ting forde.

 

 

 

Konklusjon:

Jeg er en snill lite krigers person som samtidig er dyktig nokk til å beherske kaos. :roll:

 

 

 

Dyr er ikke så mye bedre da. De ødeleger kanskje ikke planeten på samme måte, men de er ikke no bedre mot verandre og mot andre en det vi er.

Lenke til kommentar

Jeg mente ikke kun dyr, jeg mente de overlevende rasene (inkludert dyr) + en evolusjon gjennom tiden som kanskje kan ta bedre vare på planeten vår en det vi kan. Dinosaurene hersket planeten og naturen gikk sin gang, de forurenset ikke og hadde ikke behov.

 

Vi trenger ikke å forurense, ødlegge og slike ting, men visse mennesker forstår ikke det pga makt / penger / religion.

Endret av VeXx
Lenke til kommentar

vi kommer sikkert VELDIG snart til å utrydde en eller annen dyreart, uten å vite det(før det er for sent), som da i sin tur herper naturens fine balanse, og fører til at noen arter forsvinner, som fører til at noen andre arter formerer seg noe sinnsykt(kaniner for eksempel) uten at de har noen fiender som holder bestanden nede, og så ødelegger de naturen totalt, og alle dør av sult.

 

enten det, eller så vil neste istid(som med dagens utslipp av farlige gasser sikkert kommer om en 50-100år) føre til en kollaps i det marine økosystem, som gjør at vi ikke får fisk lenger, som gjør at vi slakter kuer i vildensky, som gjør at de forsvinner, som gjør at vi slakter høner i vildensky, som gjør at de forsvinner, som gjør at vi slakter noe annet i vildensky, og så forsvinner tilslutt alle dyrene, og vi spiser og selv i en konkurranse om å bli den siste mann på jorden...

Lenke til kommentar
Menneskene er livet, dyr er ikke intelligente, så til ****** med dem, det er kun intelligent liv som teller IMO...

Håper virkelig det var ironisk ment.

Uten dyr hadde menneskene dødd ut for lenge siden.

 

Menneskene kommer sikkert til å leve lenge enda, og det må sikkert en naturkatastrofe til for å utslette oss. Det kan være asteroide, store temperatursvingninger, eller fx at kjempevulkanen under Yellowstone eksploderer.

 

Vi kan drepe veldig mye med diverse våpen, men det skal litt til for å utslette alt menneskeliv. Tror det er mer sannsynlig at et virus kverker oss enn fx atomvåpen.

 

Vi er på "god" vei mot å ødelegge jorden, forurensingen blir bare verre og verre, noe som fører med seg flere og flere naturkatastrofer. Dette kommer til å bli enda verre i årene som kommer, og ingenting tyder på at man skal klare å snu den dårlige trenden. Så godt som alle industrielle land forurunser mer og mer, med USA i spissen (som ikke en gang har signert Kyoto avtalen).

 

Til å være det smarteste dyret (jepp, dyret) på jorden er vi jammen dumme!

Lenke til kommentar
Hva trur dere kommer til å bli menneskennes undergang? Om dere trur vi kommer til å gå under en gang da.

 

 

 

 

Så Resident Evil nå. Da kom jeg til å tenke på hvor lite det skal til for at en eller annen lit dirty forsknings plass har et uhell (Virus som i den filmen er vel uaktuelt da, men det fintes sikkert plenty av andre farlige ting). Det er sikkert stor sikkerthet rundt sånne steder også, men tenk om noe skulle gå galt. Det finntes helt sikkert plenty steder som forsker på nye biologiske og kjemisk grigførings stoffer. Tenk om noe gikk feil da.

 

 

Trur forsåvit at vi er kloke nokk til å ikke bruke alle atomvåpen på denne kloden. Den som begner en full krig med dem må jo være passe dumme. Terrorister og gærne folk kan vel kanskje kunne gjøre skade, men de har neppe midler til å utslette alt for mye av menneskeheten.

 

 

Jeg hørte noen snakka om at det var en astroide som var rimelig stor som hadde missa på jorda med små marginer for ikke lenge siden (er det sant?). Tenk, vi vokter vel ikke 1% av himmelen for slikt en gang. Tenk om det er en som treffer oss i morgen. En som er større en den som tokk dinosaurenne.

 

 

 

Hva trur dere da, har dere noen andre teorier?

Jeg mener og tror at menneske generasjonen kommer til å bli delvis utslettet av en komet eller astroide!

Det begrunner jeg med det faktumet at det har vist seg gang på gang at jorden har hatt en "nær hendelse" flere ganger på bare de siste 2-3 årene!

Jeg har fulgt veldig med på alt som kan ha noe med astroider og kometer på nettet , og ser hele tiden at de har ikke oppdaget det før den er bare timer før de passerer jorden , eller allerede har passert!

Det er en veldig skremmende tanke , spesielt når vi ser på hvordan dinoene døde!

De døde ikke av selve kometen , men av at jorden ble varmet opp flere hundre grader , solen stengt ute , med en istid på flere hundre år !

Mennesket er veldig tilpassnings dyktig ser jeg en annen skriver på forumet , men overlever vi om dette skulle skje?

Det tror jeg ikke!

Alt dør ikke ut , sjø livet lever vidre , men ikke vi!

 

Min største frykt er ikke at jorden blir truffet , for det blir vi flere ganger i året av kometer , de er relativt små , men alikevel, en dag kommer den store!

Det er ikke lengere spørsmål om den kommer , men når!

Lever jeg da? kommer jeg til å overleve?

Jeg håper ivertfall at jeg ikke ser den dagen , jeg kommer til å stryke med bare ved å se den! I skrekk.

 

Meisa

Lenke til kommentar
Hva trur dere kommer til å bli menneskennes undergang? Om dere trur vi kommer til å gå under en gang da.

 

 

 

 

Så Resident Evil nå. Da kom jeg til å tenke på hvor lite det skal til for at en eller annen lit dirty forsknings plass har et uhell (Virus som i den filmen er vel uaktuelt da, men det fintes sikkert plenty av andre farlige ting). Det er sikkert stor sikkerthet rundt sånne steder også, men tenk om noe skulle gå galt. Det finntes helt sikkert plenty steder som forsker på nye biologiske og kjemisk grigførings stoffer. Tenk om noe gikk feil da.

 

 

Trur forsåvit at vi er kloke nokk til å ikke bruke alle atomvåpen på denne kloden. Den som begner en full krig med dem må jo være passe dumme. Terrorister og gærne folk kan vel kanskje kunne gjøre skade, men de har neppe midler til å utslette alt for mye av menneskeheten.

 

 

Jeg hørte noen snakka om at det var en astroide som var rimelig stor som hadde missa på jorda med små marginer for ikke lenge siden (er det sant?). Tenk, vi vokter vel ikke 1% av himmelen for slikt en gang. Tenk om det er en som treffer oss i morgen. En som er større en den som tokk dinosaurenne.

 

 

 

Hva trur dere da, har dere noen andre teorier?

For 4 timer siden passerte en komet med bare 2-3 gangers jordens areal forbi!

Den var ikke stor , men den hadde laget ett krater på 200 km2!

Det er skader nåkk !

Skremmende!

Dato 18.3.2004

Kl 3.35 pm

Norsk tid

Lenke til kommentar

jeg tror at det mest plausible scenariet er noe ala det som blir spekulert i i "12 monkeys" Hurtig spredning av et dommedags virus/sykdom gjennom flyplasser...eller hvis det ble sluppet ut ett luftbårent virus på en messe som f.eks. CeBit (som foregår i disse dager), og sykdommen hadde en inkubasjonstid på si en 2-3 dager...*grøss*

Lenke til kommentar
Hva trur dere kommer til å bli menneskennes undergang? Om dere trur vi kommer til å gå under en gang da.

 

 

 

 

Så Resident Evil nå. Da kom jeg til å tenke på hvor lite det skal til for at en eller annen lit dirty forsknings plass har et uhell (Virus som i den filmen er vel uaktuelt da, men det fintes sikkert plenty av andre farlige ting). Det er sikkert stor sikkerthet rundt sånne steder også, men tenk om noe skulle gå galt. Det finntes helt sikkert plenty steder som forsker på nye biologiske og kjemisk grigførings stoffer. Tenk om noe gikk feil da.

 

 

Trur forsåvit at vi er kloke nokk til å ikke bruke alle atomvåpen på denne kloden. Den som begner en full krig med dem må jo være passe dumme. Terrorister og gærne folk kan vel kanskje kunne gjøre skade, men de har neppe midler til å utslette alt for mye av menneskeheten.

 

 

Jeg hørte noen snakka om at det var en astroide som var rimelig stor som hadde missa på jorda med små marginer for ikke lenge siden (er det sant?). Tenk, vi vokter vel ikke 1% av himmelen for slikt en gang. Tenk om det er en som treffer oss i morgen. En som er større en den som tokk dinosaurenne.

 

 

 

Hva trur dere da, har dere noen andre teorier?

Jeg mener og tror at menneske generasjonen kommer til å bli delvis utslettet av en komet eller astroide!

Det begrunner jeg med det faktumet at det har vist seg gang på gang at jorden har hatt en "nær hendelse" flere ganger på bare de siste 2-3 årene!

Jeg har fulgt veldig med på alt som kan ha noe med astroider og kometer på nettet , og ser hele tiden at de har ikke oppdaget det før den er bare timer før de passerer jorden , eller allerede har passert!

Det er en veldig skremmende tanke , spesielt når vi ser på hvordan dinoene døde!

De døde ikke av selve kometen , men av at jorden ble varmet opp flere hundre grader , solen stengt ute , med en istid på flere hundre år !

Mennesket er veldig tilpassnings dyktig ser jeg en annen skriver på forumet , men overlever vi om dette skulle skje?

Det tror jeg ikke!

Alt dør ikke ut , sjø livet lever vidre , men ikke vi!

 

Min største frykt er ikke at jorden blir truffet , for det blir vi flere ganger i året av kometer , de er relativt små , men alikevel, en dag kommer den store!

Det er ikke lengere spørsmål om den kommer , men når!

Lever jeg da? kommer jeg til å overleve?

Jeg håper ivertfall at jeg ikke ser den dagen , jeg kommer til å stryke med bare ved å se den! I skrekk.

 

Meisa

Nå ble det bil ikke flere 100 grader varmere her, da hadde nok så godt som alt liv dødd ut, inkludert sjøliv og havene, bare de mest hardbarkede bakteriene hadde overlevt (om noen i det hele tatt). Det som tok knekken på de var vel at solen ble stengt ute, og plantelivet døde, så kom istiden pga dette, og det var nok også en sterkt medvirkende årsak til at vi ikke blir jaget av T-Rex'er når vi skal pål jobb ;)

 

Tror også det er mest sannsynlig at en naturkatastrofe som en meteor vil ta knekken på oss. Nå vet ingen hvor mange "close calls" det har vært tidligere, kanskje er det relativt vanlig. Men det har vært en del meteortreff på jorden, men bare en kraftig nok til å forandre livet på hele jorda.

Dette er jeg ikke sikker på, men vil tro at store asteroider på flere km i diameter har man en ganske bra overvåkning av. Jeg vet NASA har programmer for dette, men hvor bra det er, er et annet spørsmål.

Men om det skulle komme en asteroide mot oss, vil vi da kunne gjøre noe med det, om vi vet det tidlig nok?

Lenke til kommentar

Ranbow Six :thumbs:

 

Kult scenarie, masse gærninger som vil herpe alt liv, problemet er at det er svært få hurtigspredte sykdommer som har 100% dødelighet, I R6 lager de Ebola, som er veldig dødelig, og inkapsler det for at det skal være mer robust, og spres fortere, i tillegg er planen å smitte med vaksine, noe som i og for seg ville fungere bra...

Lenke til kommentar
vi kommer sikkert VELDIG snart til å utrydde en eller annen dyreart, uten å vite det(før det er for sent), som da i sin tur herper naturens fine balanse, og fører til at noen arter forsvinner, som fører til at noen andre arter formerer seg noe sinnsykt(kaniner for eksempel) uten at de har noen fiender som holder bestanden nede, og så ødelegger de naturen totalt, og alle dør av sult.

 

enten det, eller så vil neste istid(som med dagens utslipp av farlige gasser sikkert kommer om en 50-100år) føre til en kollaps i det marine økosystem, som gjør at vi ikke får fisk lenger, som gjør at vi slakter kuer i vildensky, som gjør at de forsvinner, som gjør at vi slakter høner i vildensky, som gjør at de forsvinner, som gjør at vi slakter noe annet i vildensky, og så forsvinner tilslutt alle dyrene, og vi spiser og selv i en konkurranse om å bli den siste mann på jorden...

Ingen snakker høyt om det, da forrurensing fører med seg andre ting enn global oppvarming, men...

 

Det spekuleres i om drivhusgassene som menneskene har hjulpet til med å slippe ut i større omfang enn normalt, vil bli redningen til store deler av verden, da neste istid forventes om ca.2000 år. (Liten istid, men noen få grader har stor ut-telling).

Endret av Armalite66
Lenke til kommentar

Armalite66 : du tror vel ikke at om 200 år vil en istid være fatal for menneskeheten? Det tror jeg er sprøyt, ihvertfall for "de som har råd". La oss da håpe flesteparten har råd til å overleve en istid.

 

Hvor "kaldt" kan det bli under en istid og hvor lenge varer den?

Lenke til kommentar
Armalite66 : du tror vel ikke at om 200 år vil en istid være fatal for menneskeheten? Det tror jeg er sprøyt, ihvertfall for "de som har råd". La oss da håpe flesteparten har råd til å overleve en istid.

 

Hvor "kaldt" kan det bli under en istid og hvor lenge varer den?

Jeg sa heller ikke menneskeheten, jeg sa store deler av verden. Jeg skrev også feil tall, det skal stå 2000 år, ikke 200.

 

Om "istider":

 

Nå og da begynner jorden å kjøles ned, til 10-15 grader kaldere ved polene og 5 grader kaldere andre steder. Deretter blir den plutselig varmere, muligens 5 grader varmere enn den aktuelle normen. Mellom disse store endringene, finnes det noen mindre: "Mini-istider". Den typiske lengen mellom skikkelige istider er 75 000 år, ofte litt mindre (Aldeles ikke komfortable 400 000 år som antatt i den victorianske tiden). En periode med høy temperatur, slik som vi har nå, varer sjelden mer enn 20 000 år. Den siste store istiden var for 18 000 år siden. Kjøp tykke klær! :D

 

Nå, jeg gidder ikke å skrive årsaken til istider, men det har med jordens bane, akse og vending i forhold til solen å gjøre. Tingen med en istid, er at den gjør seg selv verre, pga av refleksjon av varme strålene som kommer mot snøen og isen.

 

Så, istider arter seg sånn ca. slik:

 

1.Varmt (slik som nå) --- 2.Kaldere --- 3.Veldig kaldt (etter-effekt av 2. stadium)

 

Så, det som det spekuleres i, er om global oppvarming vil utsette neste istid for oss. På en annen side, "global warming" betyr nødvendigvis ikke at det blir varmere, men at klimaet endrer seg.

 

Sporter litt av nå, men siden du spurte :)

 

 

 

PS!

Gasser fra kyr er årsak nr.1 til drivhus gasser, og beite til dem at regnskog blir hugget ned! Spis mindre kjøtt!

Endret av Armalite66
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...