Gå til innhold

Refresh websiden kun en gang


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok skal se om jeg får ned noe her, koder "on the fly" så veit ikke helt om det fungerer:

 

<?php
if($_SERVER['HTTP_REFERER'] != $_SERVER['PHP_SELF']){
   header ("Location: $_SERVER['PHP_SELF']");
}else{}
?>

 

men jeg er ganske trøtt nå og på god vei retning drømmeland så veit ikke om det blei helt riktig...

Lenke til kommentar

så du vil laste siden på nytt med en gang de kommer inn dit?

 

måten du kan gjøre dette på er å sette en cookie på alle som besøker siden. Hvis denne cookien eksister når de kommer inn på siden kan hele siden lastes på nytt. problemet med dette kan være at ikke alle er så glade i cookies og du kan støte på noen som har vært inne på siden og som ikke får oppdatert siden.

 

du kan også bruke sessions som tidligere nevnt.

 

jeg kan gi deg noe kode som jeg bruker på hjemmesiden min. denne koden setter jeg i begynnelsen på hver side. den sender informasjon til browseren om at innholdet på siden er gammelt og at den derfor oppdateres av browseren uansett. på denne måten sørger jeg for at folk til enhver tid ser på en oppdtart versjon av hjemmesiden min - noe som kan være greit. dette er i php, men det finnes sikkert tilsvarende løsninger for asp (eller det server-side-språket du måtte bruke). denne løsningen kan også brukes sammen med cookies-løsningen eller sessions-løsningen nevnt over. hvis du bruker den som den er vil den fungere på ALLE som kommer inn på siden din.

 

header("Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT");    // Date in the past
header("Last-Modified: " . gmdate("D, d M Y H:i:s") . " GMT"); // always modified
header("Cache-Control: no-store, no-cache, must-revalidate");  // HTTP/1.1
header("Cache-Control: post-check=0, pre-check=0", false);
header("Pragma: no-cache"); // HTTP/1.0

 

håper dette kan hjelpe...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...