Gå til innhold

Tips for stillegående nytt skjermkort?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort, tenker å legge ~2000-2500NOK i det.

 

Kriteriene jeg har satt er:

 

* Stillegående. Helst kun ribbe, men stillegående vifte er også mulig

* Varen bør være tilgjengelig på komplett.no

* Greit all-around kort som fungerer bra i 1600x1200 i de "fleste" spill

* DVI

 

Jeg har kommet over dette:

 

http://www.norek.no/k/ki.asp?action=info&A...=1&p=46361&s=fp

 

Er det noe tess?

 

Og en siste ting: Er det et smart tidspunkt nå å kjøpe skjermkort på, eller bør jeg vente? Jeg vet at det er slik at det kommer alltid nytt tog, men jeg vil bare forsikre meg over at vi ikke står ovenfor et generasjonsskifte når det gjelder skjermkort.

 

Takk :)

Endret av marloz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde absolutt vente på R420 som kommer i April/Mai ;) Den linken du ga: Det kortet er ikke noe tess , ihvertfall ikke Non-Pro 256 MB. Ikke la deg lure av 256 MB , det oppererer dårligere. Hvis du derimot må ha kort nå som klarer 1600X1200 kjøper du PowerColor Radeon 9800 Pro , men jeg ville venta til R420/423 ;)

Lenke til kommentar
enig med noen andre her: kjøp 9800pro og zahlman heatpipe, helt lydløst og meget god ytelse, kjører spill glatt i 1600x1200, men greit annen hw

Problemet med zalman er at varmen forblir i kabinettet i motsett fra artic cooler blir varmen blåst ut av kabinettet.

 

Måtte bytte ut min zalman med vifte med en artic cooler slikt at min pc9800pro fikk bedre kjøling under klokking

Lenke til kommentar
har man en kabinett-vifte som suger ut av kabinett er dette problemet løst....

men desverre ikke nok, har 3 vifter som blåser bak og en 12cm som blåser foran.

hmm, rart at så mange er fornøæyd med zhlman heatpipen sin da....

Og de kommer til å være mer fornøyd med en artic cooler!

Lenke til kommentar

ja går for det HIS kortet.. det skal vere stillegående og kjøleløysningen skal vere den beste av alle radeon 9800 pro korta.

 

EDIT: anbefaler ikkje Powercolor 9800pro pga at vifta lager en lys-hylende lyd som kan vere irriterende. og serlig om du går for et "lyd løst" kort.

Endret av AshtraY
Lenke til kommentar
du skulle spurt om dette for ca en uke siden for da var det HIS kortet på tilbud til omlag 2000 hvis jeg ikke husker feil. Hadde godt for det hvis jeg hadde hatt penga.

ellers er dette 9800 pro kortet fra PowerColor absolutt å vurdere.

Det var ikke akkurat på tilbud, men det ble solgt som såkalt "Lite-retail", omtrent som "Bulk". Det eneste som fulgte med kortet der var kabler og drivere.

Det PowerColor kortet er definitivt et bra kjøp. Det eneste "negative" med dette i forhold til det kortet som jeg la frem, er at VGA Silenceren ikke er montert på forhånd. Men prisen tatt i betraktning er det mye rimeligere, og kjøleren kan du jo kjøpe utenom og montere selv. Det er meget enkelt å gjøre! De har den blandt annet her. Samtidig bør du kanskje vurdere å kjøpe noen kjøleribber til minne, ettersom VGA Silenceren ikke gjør noen med kjølingen der. De selger dem på samme webshop, altså www.microplex.no.

Lykke til med avgjørelsen!

Lenke til kommentar
du skulle spurt om dette for ca en uke siden for da var det HIS kortet på tilbud til omlag 2000 hvis jeg ikke husker feil. Hadde godt for det hvis jeg hadde hatt penga.

ellers er dette 9800 pro kortet fra PowerColor absolutt å vurdere.

Det var ikke akkurat på tilbud, men det ble solgt som såkalt "Lite-retail", omtrent som "Bulk". Det eneste som fulgte med kortet der var kabler og drivere.

Det PowerColor kortet er definitivt et bra kjøp. Det eneste "negative" med dette i forhold til det kortet som jeg la frem, er at VGA Silenceren ikke er montert på forhånd. Men prisen tatt i betraktning er det mye rimeligere, og kjøleren kan du jo kjøpe utenom og montere selv. Det er meget enkelt å gjøre! De har den blandt annet her. Samtidig bør du kanskje vurdere å kjøpe noen kjøleribber til minne, ettersom VGA Silenceren ikke gjør noen med kjølingen der. De selger dem på samme webshop, altså www.microplex.no.

Lykke til med avgjørelsen!

Så absolutt var det på tilbud!

Du fikk med heile bundelen med diverse programvare i original forpakning.

Kosta 2250,- btw..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...