mikkex Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Jeg har et geforce4mx og et geforce3 ti200 og bruker mye TV-ut på begge disse. Problemet er at etter å ha brukt det i et år har video-inngangen på TV'en blitt ødelagt. Den tar ikke imot signaler fra noen som helst kilde. Først tok GF3-kortet scart'en på min 21-tommer TV, så ødela GF4-kortet s-vhs inngangen på min 28-tommer. Nå til slutt er scart'en på videospilleren gåen. Mitt spørsmål: Er det vanlig at skjermkort gjør sånne ting? Dette kan jo umulig være en tilfeldighet. Jeg har merket ved omkoblinger at jeg får skikkelig støt hvis jeg er nær kontakten på kabelen som skal inn i tv'en. Er signalet for sterkt? Noen som har en plasma-TV til overs? /mikkex
Te'om Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Noen som har en plasma-TV til overs? Sorry, jeg kastet nettopp min gamle.. :>
Admin'c Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 du kan jo koble sammen når enhetene er av, dette minsker slik risiko. Jeg merker også at det går mye strøm gjennom ledningene og får meg en liten karamell når jeg tar på kontaktene (g4ti4600 og sigma realmagic xcard er kildene) Har også ødelagt den ene av 2 scart innganger på tvn så nå tør jeg ikke annet enn å koble gjennom videospilleren. Det kan hende at problemet forsvinner hvis pc og tv er koblet i same stikkontakt men det er jeg ikke sikker på (jording etc)
Hårek Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Dette har ingenting med skjermkortet å gjøre. Det er en potensialforskjell mellom PC og TV, mange som har postet om slike problemer. Er litt usikker på hva løsningen er, men hvis du har kabelTV så hjelper det muligens å koble et skilleledd (vet ikke sikkert hva det kalles) til kabelen. Admin'c har et godt poeng med ikke å koble mens strømmen er på. Det er vel den enkleste løsningen.
Duqe Skrevet 5. mars 2004 Skrevet 5. mars 2004 Dette har ingenting med skjermkortet å gjøre. Det er en potensialforskjell mellom PC og TV, mange som har postet om slike problemer. Er litt usikker på hva løsningen er, men hvis du har kabelTV så hjelper det muligens å koble et skilleledd (vet ikke sikkert hva det kalles) til kabelen. Admin'c har et godt poeng med ikke å koble mens strømmen er på. Det er vel den enkleste løsningen. men er det lurt å ha tv-ut koblingen aktivisert hele tiden mens kabelen er tilkoblet?
Hårek Skrevet 6. mars 2004 Skrevet 6. mars 2004 men er det lurt å ha tv-ut koblingen aktivisert hele tiden mens kabelen er tilkoblet? Det kan da ikke spille noen rolle. Problemet ligger i nettfilteret på PSU, det har ingenting med signalene på videokabelen å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå