Gå til innhold

Athlon 64 FX-55 i mai


Anbefalte innlegg

Joda jeg ser poenget , men dette står i første innlegg og på forsiden til forumet og det er det ikke jeg som har skrevet :

 

SITAT:Rykter sier at AMD er i ferd med å endre en del lanseringsdatoer for sine prosessorer, for å ta oppmerksomheten vekk i fra nye Prescott-prosessorer

Sitat Slutt.

Ja, jeg er klar over at det står, men jeg er uenig i den formuleringen/ryktet. Hvis dette stemmer at de fremskyver det er det jo ikke for å ta vekk oppmekrsomheten, men å møte konkurransen. Ut i fra hva du har sagt her så virker det som om du mener at dette kun er for å få vekk fokuset fra Intel, og det er jeg sterkt uenig i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev min første uttalelse nettop på grunn av det som står på forsiden og som et sleivspark til dem som flere ganger har kritisert Intel for det samme.

Det var ikke ment som en kritikk av hverken amd eller Intel , men som sagt et sleivspark til dem som maler fanden på veggen så snart Intel gjør noe men som roser amd om dem gjør det samme eller tilnærmet det samme.

Men som du ser det skal ikke skrives/antydes mange ord om amd før det blir sak av det. :cool:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

La meg komme med noen nesten tilfeldig valgte "sannheter":

 

*Nice boys finish last.

*Pride has nothing to do with business.

 

Hva med noen flere visdomsord på norsk:

 

*Jenter blir penere gjennom ølbriller.

*AMD blir penere når du browser nettet på en AMD maskin.

 

Enkel psykologi og virkelighets oppfatning dette. Mitt er best! samma f. Veldig mange her som kjemper med nebb og klør for å gi AMD et image de neppe ønsker selv. :laugh::laugh:

Lenke til kommentar
vet ikke om det er minnekontroller eller bios på de forskjellige hk

som er feil"en.det er jeg får lite innsatt i dette til og vite.

men er jo ok at alt funger når man oppgradere systemet sitt til 3-5000.-

 

har selv gitt opp hele Socket 754,men håper de lager sokkel 939 systemet bedre.

 

kjøp amd 64 system forde det er det beste,men hk(bios)er fulle av

feil.. :laugh:

Dette er liksom poenget! AMD må ta ansvar for hele pakka. Ikke kaste ball og peke finger slik de har gjort med A64 problemene frem til nå.

AMD skal ta ansvaret fordi hovedkortprodusentene gjør en bedriten jobb? Blir som å gi Ferrari skylden for at F40 gjør seg dårlig på norske grusveier på fjellet.

Lenke til kommentar
La meg komme med noen nesten tilfeldig valgte "sannheter":

 

*Nice boys finish last.

*Pride has nothing to do with business.

 

Hva med noen flere visdomsord på norsk:

 

*Jenter blir penere gjennom ølbriller.

*AMD blir penere når du browser nettet på en AMD maskin.

 

Enkel psykologi og virkelighets oppfatning dette. Mitt er best! samma f. Veldig mange her som kjemper med nebb og klør for å gi AMD et image de neppe ønsker selv. :laugh::laugh:

Hva har dette med saken å gjøre? Det du nevner her er jo bare svada.

Lenke til kommentar
Jeg skrev min første uttalelse nettop på grunn av det som står på forsiden og som et sleivspark til dem som flere ganger har kritisert Intel for det samme.

Det var ikke ment som en kritikk av hverken amd eller Intel , men som sagt et sleivspark til dem som maler fanden på veggen så snart Intel gjør noe men som roser amd om dem gjør det samme eller tilnærmet det samme.

Men som du ser det skal ikke skrives/antydes mange ord om amd før det blir sak av det. :cool:

Poenget her er at AMD blir beskylt for noe som ikke stemmer. Man kan ikke sammenligne fremskyving av lansering av noen prosessorer med P4EE-manøveren til Intel.

 

Det blir det samme som om du kaller meg en hallik, da vil jeg naturlig nok påstå at du tar feil.

Lenke til kommentar

For det første så er jeg 100% enig med Knick Knack. Angående stabilitet, og ytelse. Spesielt kommer det frem når den overklokkes.

 

Intel er stabil, ikke mye mer stabil enn AMD, men litt. Og AMD har forsatt tilgode å lagen en desktop prosessor for folk flest 90nm prosessor, noe Intel har opplevd er alt annet en enkelt.

 

Men jeg tror ikke som tidligere nevnt at 2004 kommer til å bli et AMD, eller Intel år. The Big Blue er nok den som her mest kunskap, brukt mest penger på forskning, og har alle de gode kortene på hånden.

 

"To representanter for AMD fortalte meg at Paris skulle komme i midten av første kvartal, trolig februar, når jeg snakket med de på CeBIT i fjor samtidig som de gav nøyaktig lanseringsdato på A64. Mener også å huske at den samme informasjonen ble gitt rundt lanseringen av A64."

 

Plz, for da må det være sant da!! Ironi. Som dere kanskje husker så har det ingen betydning når de lanserer på papiret. Det tok noen måneder før vi så A64.

 

Tror nok at PPC970FX (3Ghz, 90nm,) tar og gir alle prossesorene på markede en grundig dab.

 

Edit: Siden det var noen som ikke kunne klare å forstå det ikke så ubegripelige faktumet at jeg snakket om at AMD ikke hadde laget en 90nm prossesor for oss vanlige folk.

 

Og DesertGlow

Følg med unge mann.
Ja selfølgelig skal ikke jeg si spydige komentarer, selv om du gjør det. Har du hørt om å være the better man?? Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Ja jeg mener amd bør ta en del av annsvaret om kortprodusentene gjør en dårlig jobb , det er vel amd som setter standarden og er ikke den god nok er det deres feil, er ikke stadarden fulgt er det kortprodusentens feil men da bør amd sette ned foten og gi klar beskjed at enten gjøres jobben sikkelig eller så får de ikke produsere flere kort til deres socet.

Lenke til kommentar

ROFL bra innlegg fra deg DesertGlow, veldig enig med deg.

Ellers hadde det vert bra for oss forbrukeren hvis AMD engasjerte seg mer i hvordån HK produsentene over tweaker kortene sine men det har sikkert en dårlig side for dem også som vi har ikke sett på her.

 

Simon

Endret av Templar
Lenke til kommentar
Jeg skrev min første uttalelse nettop på grunn av det som står på forsiden og som et sleivspark til dem som flere ganger har kritisert Intel for det samme.

Det var ikke ment som en kritikk av hverken amd eller Intel , men som sagt et sleivspark til dem som maler fanden på veggen så snart Intel gjør noe men som roser amd om dem gjør det samme eller tilnærmet det samme.

Men som du ser det skal ikke skrives/antydes mange ord om amd før det blir sak av det. :cool:

Poenget her er at AMD blir beskylt for noe som ikke stemmer. Man kan ikke sammenligne fremskyving av lansering av noen prosessorer med P4EE-manøveren til Intel.

 

Det blir det samme som om du kaller meg en hallik, da vil jeg naturlig nok påstå at du tar feil.

Vel som sagt det er øynene som ser og vi ser dette fra to forskjellige ståsteder, men nok om det jeg har aldri sett det som galt uansett om det har vert amd eller intel som har bommet litt . Det som irritere er at den ene blir fremstilt på en helt annen måte enn den andre i diskusjoner her på forumet og ja jeg vet at noen irriterer seg grønn fordi jeg tar dette opp , men det vil jeg nok fortsette med så lenge som slike store forskjeller er her. :cool:

Lenke til kommentar
For det første så er jeg 100% enig med Knick Knack. Angående stabilitet, og ytelse.

 

Intel er stabil, ikke mye mer stabil enn AMD, men litt. Og AMD har forsatt tilgode å lagen en 90nm prosessor, noe Intel har opplevd er alt annet en enkelt.

 

Men jeg tror ikke som tidligere nevnt at 2004 kommer til å bli et AMD, eller Intel år. The Big Blue er nok den som her mest kunskap, brukt mest penger på forskning, og har alle de gode kortene på hånden.

 

"To representanter for AMD fortalte meg at Paris skulle komme i midten av første kvartal, trolig februar, når jeg snakket med de på CeBIT i fjor samtidig som de gav nøyaktig lanseringsdato på A64. Mener også å huske at den samme informasjonen ble gitt rundt lanseringen av A64."

 

Plz, for da må det være sant da!! Ironi. Som dere kanskje husker så har det ingen betydning når de lanserer på papiret. Det tok noen måneder før vi så A64.

 

Tror nok at PPC970FX (3Ghz, 90nm,) tar og gir alle prossesorene på markede en grundig dab.

1. AMD har ikke laget en 90nm-prosessor? Følg med unge mann. Det er lenge siden AMD viste fram et dual-Opteron-system basert på 90nm. Derimot har de ikke lagt ut prosessorer basert på denne teknologien for salg.

 

2. Intel mer stabilt enn AMD? Jeg har enda til gode å se bevis på dette når det gjelder systemer som AMD har laget det siste året.

 

3. Hva du skal fram til med din spydige kommentar om hva AMD har fortalt meg forstår jeg ikke.

Lenke til kommentar
vet ikke om det er minnekontroller eller bios på de forskjellige hk

som er feil"en.det er jeg får lite innsatt i dette til og vite.

men er jo ok at alt funger når man oppgradere systemet sitt til 3-5000.-

 

har selv gitt opp hele Socket 754,men håper de lager sokkel 939 systemet bedre.

 

kjøp amd 64 system forde det er det beste,men hk(bios)er fulle av

feil.. :laugh:

Dette er liksom poenget! AMD må ta ansvar for hele pakka. Ikke kaste ball og peke finger slik de har gjort med A64 problemene frem til nå.

AMD skal ta ansvaret fordi hovedkortprodusentene gjør en bedriten jobb? Blir som å gi Ferrari skylden for at F40 gjør seg dårlig på norske grusveier på fjellet.

Det er likefult AMD som eier problemet og de som må løse det. HK produsentene gjør så godt de kan, vær du sikker. De ønsker å selge flest mulig kort! Det blir imidlertid kun som å gi Ferrari skylda for dårlig ytelse på norske grusveier om dette var et markedet Ferrari satset alt på å levere F40 til.

 

Angående svada... jeg forstår godt at du mener min forige post var svada. Det var som forventet. Du må ha evnen til å bruke "ut av boksen" betraktninger for å forstå det.

 

Tror dette var alt jeg gadd av disse AMD :thumbup: Intel :thumbdown: diskusjonene for i dag. Neste indremisjons andakt kommer i morgen. :laugh:

Lenke til kommentar
Som dere kanskje husker så har det ingen betydning når de lanserer på papiret.

AMD har faktisk sluttet å papirlansere produkter hvis man skal tro dette:

http://www.theinquirer.net/?article=14178

 

"They are available in quantities said AMD, which now claims it will never paper launch a product again."

 

Det samme kan ikke sies om Intel som ikke klarer å levere P4E 3.0GHz+ ennå og hvor blir det av P4EE 3.4GHz?! :thumbdown:

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Når det gjelder stablitet så må jeg få si at jeg selv opplever Intel som mer stabilt enn amd og da snakker jeg IKKE om klokking men på std innstillinger.

Min begrunnelse er at jeg har hatt alle cpuer som Intel har gitt ut i P4 seien fra 2,4 til 3,2 og har aldri opplevd en blåskjerm eller en restart på disse, dette har jeg imidlertid opplevd på min xp maskin og på min A64 maskin.

Utifra dette annser jeg P4 som den mest stabile.

Lenke til kommentar
Jeg skrev min første uttalelse nettop på grunn av det som står på forsiden og som et sleivspark til dem som flere ganger har kritisert Intel for det samme.

Det var ikke ment som en kritikk av hverken amd eller Intel , men som sagt et sleivspark til dem som maler fanden på veggen så snart Intel gjør noe men som roser amd om dem gjør det samme eller tilnærmet det samme.

Men som du ser det skal ikke skrives/antydes mange ord om amd før det blir sak av det. :cool:

Poenget her er at AMD blir beskylt for noe som ikke stemmer. Man kan ikke sammenligne fremskyving av lansering av noen prosessorer med P4EE-manøveren til Intel.

 

Det blir det samme som om du kaller meg en hallik, da vil jeg naturlig nok påstå at du tar feil.

Vel som sagt det er øynene som ser og vi ser dette fra to forskjellige ståsteder, men nok om det jeg har aldri sett det som galt uansett om det har vert amd eller intel som har bommet litt . Det som irritere er at den ene blir fremstilt på en helt annen måte enn den andre i diskusjoner her på forumet og ja jeg vet at noen irriterer seg grønn fordi jeg tar dette opp , men det vil jeg nok fortsette med så lenge som slike store forskjeller er her. :cool:

På hvilke måter blir Intel og AMD fremstilt forskjellig? Greit nok at det er en overvekt med folk som har sansen for AMD her på forumet, men det er ikke til å komme utenom at det siste halve året har AMD rett og slett gjort det noe bedre enn Intel. Intel gjennomførte en PR-jippo av en annen verden med P4EE, og det må det være lov å kritisere.

 

Intel har også lansert en Prescott som ikke har levd opp til forventningene som en del på dette forumet hadde skrudd skyhøyt over det som var realistisk. Dette er rene fakta, og gjør at flere får sansen for AMD. Man kan ikke ta en av de mer pinlige trekkene til Intel og urettmessig prosjektere det over på AMD fordi at AMD lanserer raskere prosessorer.

Lenke til kommentar

Enig, amd har gjort det best det siste halvåret, dette har jeg også sagt flere ganger bla når jeg har rangert cpuer har jeg sagt A64, P4 , xp osv.

Det jeg påpeker og har påpekt tidligere er at om Intel gjør en "feil" så er amd tilhengerne der og svartmaler dette som om det skulle vere dommedag , men om amd gjør en "feil" så forsvarer dem det med en gang. Det samme skjer om jeg "kritiserte" Intel her på forumet ville responsen vere 90% positiv men kritiserer jeg amd blir jeg trødd så langt ned i dritten som det går ann å komme.

Håper du skjønner hvor jeg vil :cool:

Lenke til kommentar
For det første så er jeg 100% enig med Knick Knack. Angående stabilitet, og ytelse.

 

Intel er stabil, ikke mye mer stabil enn AMD, men litt. Og AMD har forsatt tilgode å lagen en 90nm prosessor, noe Intel har opplevd er alt annet en enkelt.

 

Men jeg tror ikke som tidligere nevnt at 2004 kommer til å bli et AMD, eller Intel år. The Big Blue er nok den som her mest kunskap, brukt mest penger på forskning, og har alle de gode kortene på hånden.

 

"To representanter for AMD fortalte meg at Paris skulle komme i midten av første kvartal, trolig februar, når jeg snakket med de på CeBIT i fjor samtidig som de gav nøyaktig lanseringsdato på A64. Mener også å huske at den samme informasjonen ble gitt rundt lanseringen av A64." 

 

Plz, for da må det være sant da!! Ironi.  Som dere kanskje husker så har det ingen betydning når de lanserer på papiret. Det tok noen måneder før vi så A64.

 

Tror nok at PPC970FX (3Ghz, 90nm,) tar og gir alle prossesorene på markede en grundig dab.

hehe takker for støtte. det er skrint med det her!

 

Tror nok Big blue kommer for fullt både i 2004 og 2005! Deres teknologi er langt mer optimalisert enn noen andres og PPC konseptet er langt bedre enn x86. Bakdelen er selvsagt den noe labre software støtten, men dette tror jeg kan endre seg raskere enn mange har forventet. M$ kan bli et stikkord her! De vil nok ha et stykke av kaka når PPC vokser, og det ryktes at Longhorn vil kunne kjøre på disse maskinene :thumbup:

 

Intel på sin side vil nok ligge litt bakpå sånn prosess teknologi messig, men de vil nok bli noe billigere i forhold til konkurrentene enn før, og de vil ha helhetlige produkter. Også på 65nm vil Intel henge etter resten, om de ikke bestemmer seg for å investere raskt. Det jeg har lest tyder på at 90nm og 65nm er salderingsposter hos Intel. De vil neste hoppe over disse teknologiene. 45nm ser imidlertid ut til å være den teknologien de satser mesteparten av forskningen sin på. kommer nok til å rocke rimelig bra i 2007 med den ser du. :thumbup:

 

AMD? De kommer til å henge med. Vil antagelig følge Xeon linja til Intel +-10% ytelse. vil få godt fotfeste i deler av servermarkedet. De vil imidlertid ikke komme inn på de store markedene med mindre de kan levere svært bra total løsninger. Akkurat her eier AMD et stort problem i dag. De vil imidlertid ha god mulighet til å levere de beste systemene til entusiaster som hw.no lesere. Jeg ser absolutt ikke bort fra at jeg skal ha meg en A64 på 939! :thumbup:

Endret av Knick Knack
Lenke til kommentar

jeg skjønner hvor du vil, men vil ikke være med deg. denne som alle andre diskusjoner ender opp med ARGUMENTERING for og mot. hvis du føler at du blir trøkt ned i driten hver gang du forsvarer intel kan det ha noe å gjøre med at du ikke argumenterer godt nok, eller kanskje; kan det umulig tenkes for deg at intel faktisk gjør mer "dirty business" enn amd? hvorfor skal ikke dette være tilfelle?

 

ingen saker er like, men det virker som om du må opprettholde minst en slags "svin på skogen sekk" 50/50 om ikke i positiv favør av intel (håper du skjønner hva jeg mener), og at du dermed kommer med uheldige sammenligninger som i denne threaden her, bare for å opprettholde det bildet av at intel ikke gjør mer galt enn amd.

Lenke til kommentar
Massemarkedet og pengene kommer til å ligge i 32bit segmentet 2-3 år til. En del av systemene vil ha 64bit funksjonalitet, men få vil benytte det. x86-64 vil i denne perioden være begrenset til deler av x86 server markedet, workstation og entusiast/pioner markedet. Den økonomiske verdien av disse markedene er ikke veldig signifikante. PR verdien er imidlertid viktig.

hurra, for at noen har peil elefant.gif

ikke glem: du kan få lov til å utdype denne knick knack

tror ikke jeg henger helt med nå. Hvilket ord var det du ikke forsto?

elkjøp har begynt å selge maskiner i "64-bits segmentet" allerede gjennom amd64-baserte systemer. så trekker du den konklusjonen at det er 32bits plattformer som kommer til å utgjøre massemarkedet i 2-3 (ganske lenge, hva hadde vi for 2-3år siden? 1.5ghz?) år til? en ganske vanvittig påstand, som ikke blir tynnere av at athlonxp serien har stoppet på xp3200 og intel planlegger en motpart til amd64, microsoft har en 64bits versjon av xp på trappene... forstod jeg deg riktig?

Endret av Insomniac
Lenke til kommentar
jeg skjønner hvor du vil, men vil ikke være med deg. denne som alle andre diskusjoner ender opp med ARGUMENTERING for og mot. hvis du føler at du blir trøkt ned i driten hver gang du forsvarer intel kan det ha noe å gjøre med at du ikke argumenterer godt nok, eller kanskje; kan det umulig tenkes for deg at intel faktisk gjør mer "dirty business" enn amd? hvorfor skal ikke dette være tilfelle?

 

ingen saker er like, men det virker som om du må opprettholde minst en slags "svin på skogen sekk" 50/50 om ikke i positiv favør av intel (håper du skjønner hva jeg mener), og at du dermed kommer med uheldige sammenligninger som i denne threaden her, bare for å opprettholde det bildet av at intel ikke gjør mer galt enn amd.

Nei, du tar feil der, jeg må ikke ha en 50/50 som du sier og det er egentlig likegyldig hvem som gjør feilen. Det som er saken er at en må være like villig til å diskutere begges eller alles feil . Har aldri opplevd å få PMèr med sur kritikk og sjikkanering fra andre diskusjoner , men de dukker merkelig opp stort sett hver gang jeg sier noe om amd.

Med kommentarer som " din Intelfanatiker legg av" " amd hatere har vi ikke bruk for på forum" osv osv . Dette viser jo klart at enkelte her på forumet må være mye mer amd fanatiker enn jeg noen gang kommer til å bli som "Intelfanatiker"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...