schmelck.no Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Hm... Denne var ny for meg! Når jeg kjører taskmanager (eller bare sjekker på statbar) så står det at 50% av CPuen er i bruk når jeg ikke gjør noen ting! Har skrudd av så mange prosesser som mulig i Taskmanager, men det rare er at den rapporterer at System Idle bruker 99% av prosessorern (altså at den ikke bruker noe prosessor kraft), men nederst så står at 50% er ibruk... Hvis jeg sjekker på "preformance" så går ligger kurven på ca 50% prosessor bruk... Hva i huleste kan ha skjedd? Hvordan fikser jeg dette? Normalt så pleier jeg å klare Super PI på 48sek, men nå tok det 2min! Regner med at jeg må ta en formatering, men skjønner ikke hvorfor maskinen oppfører seg slik! For å se screenshot av Taskmanager trykk her for CPU kurven i Taskmanager trykk her.
schmelck.no Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Skrevet 3. mars 2004 (endret) Ah... takk, husket ikke hva tråden het, fant den ikke på søk... Finner sikkert noe der... EDIT: tror forresten at dette skjedde etter at jeg installerte et ekstra PCI skjermkort... EDIT2: Har tatt ut det ekstra skjemkortet, men til inge nytte... Endret 3. mars 2004 av schmelck
Diablito2k Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 kanskje du har no crap som driver å surrer i bakgrunnen slik som spyware osv. last ned Ad-aware 6.0 og se om du finner no. kan være det som bruker maskin kraft. -diablito-
Legion Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 EDIT: tror forresten at dette skjedde etter at jeg installerte et ekstra PCI skjermkort... EDIT2: Har tatt ut det ekstra skjemkortet, men til inge nytte... prøv å stokk om på pci-kortene og reset pnp i bios
Simen1 Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 På "prosesser" siden: velg "vis" og slå på kolonna "CPU time". Etter en stund så ser du forhåpentligvis hvilken prosess som stjeler ytelse. Et annet triks kan være å lage et "system restore point" og deretter avinnstallere en etter en ting og se om det hjelper. Når du har funnet "tyven" så kan du hente inn igjen "system restore point" og så fjerne kun problemet. (og kanskje lete opp en alternativ driver/program som du kan bruke i stedet for)
schmelck.no Skrevet 3. mars 2004 Forfatter Skrevet 3. mars 2004 Legion: Ingen forskjell selv om jeg resatte PCI pnpen... Simen1: Ingen nye ting vises uner CPU time... Men tror at jeg "feiger ut" og tar go' trikset, format C: og clean install Men takk for all hjelp!
Simen1 Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Men tror at jeg "feiger ut" og tar go' trikset, format C: og clean install. Da risikerer du å innstallere samme problemet på nytt. Foreslår at du bruker metoden som nevnt over: Et annet triks kan være å lage et "system restore point" og deretter avinnstallere en etter en ting og se om det hjelper. Når du har funnet "tyven" så kan du hente inn igjen "system restore point" og så fjerne kun problemet. (og kanskje lete opp en alternativ driver/program som du kan bruke i stedet for) Dur trenger selvfølgelig ikke lage et "restore point" om du skal innstallere alt på nytt likevel. Men fremgangsmåten for å finne problemet kan vise seg å være veldig nyttig slik at du unngår å innstallere det på nytt ved reinnstallasjonen.
tbend Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Har du kazza eller noe P2P program? De stjeler mye...
schmelck.no Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Skrevet 4. mars 2004 Simen1: Hvordan kan funker system restore point? Kan jeg f.eks formatere alt, installere windows og alle driverene og så lage et system restore point? Vil jeg da med enkle grep kunne slippe å formatere og installere alt på nytt ved en senere anledning, men ha muligheten til fortsatt og få en "clean install"? Jeg har aldri hatt problemet før og er ganske sikker på at det skjedde etter at jeg installerte det ekstra pci kortet... tbend: har ikke noe å si om jeg lukker kazaa heller! og har som sagt aldri hatt dette problemet før...
SunKing Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Kan du ta screenshot fra Task Manager? Process-vinduet, spesifikt.
sveinsel Skrevet 4. mars 2004 Skrevet 4. mars 2004 Tror du skal følge rådene i denne tråden... Jeg fikk ikke med at man bør slå av systemgjenoppretting før man formaterer. Hvis man har prøvd oppdatering tidligere, MÅ man innom Min datamaskin=>Verktøy=>Mappealternativer=>Vis=> Hekte av på begge "Skjul" og merke for Vis skjulte filer og mapper. Så må man innom alle partisjoner for å slette "diffuse mapper". Dette for å forhindre Windows i å finne igjen "gamle synder"...
schmelck.no Skrevet 4. mars 2004 Forfatter Skrevet 4. mars 2004 Kan du ta screenshot fra Task Manager? Process-vinduet, spesifikt. Har gjort det, se på første post...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå