Gå til innhold

trøbbel!

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei og hå!

eg har nett bygd meg ein ny PC med bla. AMD 2,17GhZ CPU og 1024Mb RAM. For å få prisen på PC'n litt ned valgte eg å ta vare på mitt gamle skjemkort, GeForce4 Ti 4400 som eg trudde var nok til å kunn kjøre de fleste spill på et respektabelt oppløsningsnivå.....men den gang ei.....

første eg prøvde var GTA3, der lagger det faktisk eindel på det laveste oppløsningsnivået.......er dette bare rett og slett på grunn av at grafikkortet mitt er for dårlig eller er det andre grunner til dette? Eg trudde at PC'n min skulle være mer enn kraftig nok til å klare å kjøre ihvertfall dette spillet glatt.......

Noen som kan hjelpe meg å peke på mulig problem\løsninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mange som opplever at GTA3 hakker (hakker, ikke lagger - som er høy ping på online spill), og det er diverse patcher fra Microsoft osv som _kan_ løse problemet. Søk etter GTA i spillkategorien, så finner du sikkert en hel haug med emner om dette :roll:

Skrevet

joda...har prøvd mange løsninger med akkurat dette spillet (lastet ned oppdataeringer og patcher fra Rockstar og fra windowsupdate), men desverre så er det ikke kun dette spillet som HAKKER :cool:

Halo t.d. hakker ofte når jeg beveger meg opp i 1024*ett eller annet oppløsning....men er det rett og slett fordi kortet er for dårlig eller er det meg som er problemet? :(

Skrevet (endret)

kortet er nok litt for dårlig tenker jeg, ti serien er bra, men ikke såå bra...

prøv å overklokk det littegrann, til f.eks 300/625, hvis du ikke allerede har gjordt det da

rivatuner funker strøkent

det kan være at du kommer høyere, jeg klarer 325/690 på mitt gamle gainward ti4800se, som er samme kort bare med 8x agp, men det er golden sample kort som ofte klokker bra

du merker når bildet ikke blir riktig, og dessuten hender det ofte at ytelsen detter litt rett før du får artifacts når du klokker max

Endret av Spirre
Skrevet

kortet skal holde det...like bra som fx5600u og r9600pro i dx8 spill...

kompis av meg har ti4200, han kjører spillet glatt i 1024*768 med max detail, hakker ikke, går som smurt.

last ned nyeste drivere, slett alt som har med de gamle dirverne å gjører, sjekk agpinstilllinger, har du instalert chipsettdrivere?

Skrevet

hmm...har lastet ned nye driver (var innpå NVIDIA.com så jeg regner med det er riktig). Ellers må jeg innrømme at jeg ikke aner hva du snakker om, agpinnstillinger?chipsettdrivere?

Irriterer meg noe jævlig at jeg ikke har fått med noe cd eller.no med kortet siden jeg fikk det innstallert av leverandøren på min gamle PC

Skrevet

har skjedd det samme i gta hos meg.. på en amd 3200+ med radeon 9800 pro :wow:

Jeg forandret på en av innstillingene i video options inne i spillet.. framelimiter eller noe slikt, så funket det fett.

Skrevet

chippsettdrivere er drivere til chippsettet på hovedkortet ditt, hva slags hovedkort har du?

agp-instillinger kan du redigere i bios'en, kan faktisk hende at agp ikke er aktivitert eller på. det har sjedd hos meg.

Skrevet

Når jeg startet å spille GTA 3 var det også hakkete for meg i begynnelsen. Greia med GTA er at spillet må "kjøre seg til" over tid. Hvis du spiller mye i strekk (ca hver dag) så vil det etterhvert kjøre knirkefritt. Da jeg stoppet å spille GTA i ca 2 uker og starta det igjen, hakket det igjen.

Skrevet

litt offtopic (skyt meg hvis jeg er HELT offtopic), har en Powercolor 9800PRO 128mb, noen som har erfaringer med overklokkinger av denne?? har nettopp montert Arctic-cooler VGA silencer.. er litt lat skjønner dere..

Skrevet

tilbake til meg litt......har nett sjekket agp instillingene min....og der var jo flere deler....agp spectre eller.no hva bør det stå på?og jeg kunne velge mellom noe mgb greier også...det stod på 64, skal jeg ta det opp til 128?og hva bør de andre agp greiene stå på?...plz help!

Skrevet
litt offtopic (skyt meg hvis jeg er HELT offtopic), har en Powercolor 9800PRO 128mb, noen som har erfaringer med overklokkinger av denne?? har nettopp montert Arctic-cooler VGA silencer.. er litt lat skjønner dere..

ja, jeg skulle gjærne ha skutt deg for det var helt offtopic, men det var dette også så ett fett

Skrevet (endret)

du kan trygt sette oppe aperture size til 128 mb, men det virker som om du er veldig usikker på dette med innstillinger i bios, så ikke rot det helt til da.

de andre agp innstillingene kan du nok bare la være, og heller prøve å laste ned alle drivere(chipsett, grafikkort++) og patcher, da skal det virke. prøv også å se på innstillingene, hva står image quality på. sett den til (high)Performance og skru av AA og AF..

Endret av SupremeX
Skrevet

Har også Ti4400 og kjører (nesten) alt som skal være i 1280x1024 med Max details...

Kortet burde holde godt enda... Du har jo en pc som skal yte bedre enn min så...

Skrevet

du må laste ned nforce 2 chipsett drivere fra nvidia.com

klikk på download drivers på hoved sia

deretter velger du

platform/nforce drivers -> unified -> ditt OS

da får du nforce 3.13, de løser agp problemer, og diverse andre små ting

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...