Gå til innhold

pc en retarter av seg selv


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er et hakk et sted du må fjerne, så får du blåskjerm isteden. noe som kan klare litt mere opp(pleier som oftest og stå et filnavn der)

Høyreklikk på My computer, velg advanced, settings til startup and recovery og fjern krysset fra automatic restart. Da får du heller en bluescreen som er lettere å tolke!

 

Mvh,

Haakon

Lenke til kommentar

Har du at ATX 1.3 spesifisert PFC power er det i atx spekken at hvis du

overbelaster 12V utgangen så stenger poweret ned 3,3 og 5v automatisk

hvilket medfører at pc skrur seg av .

 

Er det veldig varm luft ut av poweret (utblåsningsvifta) tyder det

på hard belastning . Er det lunkent er det fint .

 

Kan kanskje være noe sånt......

Lenke til kommentar

deaktiverte restart-en og fikk blåskjerm. eneste jeg fikk ut av det var at det stod "Stop 0x000000c5 , 0x0000007, 0x00000001, 0x80534600, hvet ikke hva det betyr, men det var det eneste som stod untenom at det skjedde en systemfeil osv. Kan det hende at det er ram-en så gjør at pc-en restarter seg har bare 256 ram og tror kansjke det er det?

Lenke til kommentar

Hadde en tilsvarende feil.

Hos meg var det minnet som hadde feil spec's i forhold til hva hovedkortet støttet.

 

Hadde et Abit BE7-G, og brukte en Celeron 2GHz (266 MHz FSB). I manualen til hovedkortet står det at det støtter 266 og 330 MHz minne. Jeg hadde Twinmos 400 MHz RAM, altså en underklokking av minnet.

Pc'n restartet med litt ujevne mellomrom, uten at jeg kunne si noe spesielt om når eller hvorfor det skjedde. (Pc ble demontert opptil flere ganger i håp om å finne dårlig kontakt noe sted).

 

Byttet til Corsair XMS PC330 RAM. Problemet løst, har ikke hatt en eneste bråstopp siden.

 

Har siden brukt opp igjen Twinmos brikken sammen med en annen 400 MHz brikke for å kjøre doble minnekanaler på en annen pc. Minnebrikken fungerer helt fint.

 

Hva er spec på minnet ditt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...