Gå til innhold

Nytt grafikkort!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel jeg anbefaler og ta opp windows på nytt.. så det ikke blir noe tull..

 

og gå på www.ati.com og last ned nyeste drivere samt DX9.0b

 

:yes:

Fakta? Må jeg reinstallere hele Windos? Også jeg som ikke har fått WinXP cd'en av dem jeg kjøpte pc'en hos... Er jeg helt nødt? :cry:

Lenke til kommentar

Neida... Det trenger du ikke, og spillene dine vil fungere med DX9-effekter så lenge det finner kortet (noe det gjør), men du må kanskje stille inn noen egenskaper for spillet. Det varierer sikkrt fra spill til spill..

 

Siden du har et nvidia-kort, burde du sørge for å fjerne driverne skikkelig før du setter i 9800-kortet. Vha. Detonator Deleter el.l.

En reinstallasjon av Windows sørger alltid for at systemet ditt blir rent og pent da, men det er ingen nødvendighet ved bytte av skjermkort.

Lenke til kommentar

Nei, du må ikke reinstallere Windows, ei heller spillene dine.

Når du får det nye kortet, avinstallerer du driverne til Nvidia kortet ditt, putter inn det nye kortet, installerer nye drivere. Har du Windows XP, skal du etterpå åpne Windows Update, der kan du velge å oppgradere til DirectX 9.0b, eller laste direkte ned herfra: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Nei, du må ikke reinstallere Windows, ei heller spillene dine.

Når du får det nye kortet, avinstallerer du driverne til Nvidia kortet ditt, putter inn det nye kortet, installerer nye drivere. Har du Windows XP, skal du etterpå åpne Windows Update, der kan du velge å oppgradere til DirectX 9.0b, eller laste direkte ned herfra: http://www.microsoft.com/windows/directx/default.aspx

 

Lykke til :-)

Takk!

 

Har DX 9.0b, men skal huske Detonator Deleter! Skal bli digg med litt eyecandy... Hehe... ;)

Lenke til kommentar
Nei, det trenger du ikke.. Ikke så vidt jeg vet da..

Så lenge MaxPayne oppdager kortet så trenger du ikke å gjøre noe mer

Det gjelder ikke bare dette spillet, har flust med spil med DX9-effekter!

hvilken dx 9 spill har du..?

er ikke så mange som har kommet ut ennå..

Lenke til kommentar
DX9 må bli installert før driveren.

Got it...

 

Traxo: Helt rett, har ikke kommet ut så mange, men jeg har noen med effekter, som Max Payne 2. Ellers kan jo f.eks. Far Cry-demoen nevnes... ;)

Max Payne 2 er som sagt et DX8.1 spill, det bruker ingen D3D9 effekter.

 

Driver Cleaner er et greit program for å rense systemet for gamle drivere.

Lenke til kommentar
DX9 må bli installert før driveren.

Got it...

 

Traxo: Helt rett, har ikke kommet ut så mange, men jeg har noen med effekter, som Max Payne 2. Ellers kan jo f.eks. Far Cry-demoen nevnes... ;)

Max Payne 2 er som sagt et DX8.1 spill, det bruker ingen D3D9 effekter.

 

Driver Cleaner er et greit program for å rense systemet for gamle drivere.

Hmmm... Rart. Jeg har alt på, man allikevel så spillet merkbart bedre ut hos min kamerat med 9800 Pro. Jeg har Ti 4200. Og nei, det var ikke pga AA/AF. Men, men, alle kan ta feil, t.o.m. jeg, tro det eller ei! :laugh:

Lenke til kommentar
Hmmm... Rart. Jeg har alt på, man allikevel så spillet merkbart bedre ut hos min kamerat med 9800 Pro. Jeg har Ti 4200. Og nei, det var ikke pga AA/AF. Men, men, alle kan ta feil, t.o.m. jeg, tro det eller ei!  :laugh:

Vel, speil effektene krever PS1.4 (DX8.1), noe kortet ditt ikke støtter.

Lenke til kommentar
Hmmm... Rart. Jeg har alt på, man allikevel så spillet merkbart bedre ut hos min kamerat med 9800 Pro. Jeg har Ti 4200. Og nei, det var ikke pga AA/AF. Men, men, alle kan ta feil, t.o.m. jeg, tro det eller ei!  :laugh:

Vel, speil effektene krever PS1.4 (DX8.1), noe kortet ditt ikke støtter.

9800 Pro er merkbart ovenfor TI4200 i alle spill som krever DX 8.1 og oppover ;)

Lenke til kommentar
Hmmm... Rart. Jeg har alt på, man allikevel så spillet merkbart bedre ut hos min kamerat med 9800 Pro. Jeg har Ti 4200. Og nei, det var ikke pga AA/AF. Men, men, alle kan ta feil, t.o.m. jeg, tro det eller ei!  :laugh:

Vel, speil effektene krever PS1.4 (DX8.1), noe kortet ditt ikke støtter.

Hmm, mår jeg tenker meg om har jeg vel ikke mer en 1,1 på mitt kort ja...

 

men dette vil altså slås på automatisk når jeg får det nye kortet? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...