Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nextgentel


Anbefalte innlegg

Jeg er fristet til og bytte over til Nextgentel etter og ha hatt bredbånd via telenor.PGA lave priser og rask hastighet vurderer jeg dette sterkt....

Men har hørt at det er noen som har hatt en del problemer med Nextgentel lange telefonkøer til support osv. Noen som kan dele sin erfaring ? og er det vert og bytte over til dette brebånd selskape ?

 

Håber at dette evne passer in i forume

 

Beklager min dårlig Norsk da jeg er Svensk :thumbs:

Endret av erikos
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, jeg vil absolutt anbefale ngt. Det er sant at de har hatt lange telefonkøer på supporten, så for de som trenger endel hjelp eller liker å ringe for å slå av en prat med dem på supporten regelmessig, så er nok andre ISP'er å foretrekke.

Kan jo ikke garantere at du vil oppleve å få samme geniale linje som de fleste av oss ngt kunder får, men jeg hadde ikke vært i tvil om hva jeg skulle gjort.

De har imidlertid forbedret supporten drastisk har jeg hørt, men du vil neppe kunne regne med hjelp innen 20sekunder slik telenor visstnok operer med. Det er ikke det du betaler for hos ngt.

Endret av Bro2
Lenke til kommentar

Ringte support hos NGT 2 ganger for en uke eller 2 siden. Den ene gangen tok det vel 20 min. før de svarte (hey, hva har man vel ikke høytafon for? ;) ) mens den andre gangen tok det rundt 10 min.

 

Et lite tips ang. supporttelefonen er å ringe med en gang de åpner eller rett før stengetid. da har jeg en følelse av at det er minst kø. (innebærer sef. at man ikke trenger øyeblikkelig hjelp)

 

En artig liten ting som flere andre sikkert også har opplevd, var at jeg fikk beskjed et par tre ganger om at "Du rykker stadig fremover i køen. Takk for at du venter" når de 3 min. tidligere sa at jeg var nr. 2.. Hvis jeg da rykker frem, hva blir jeg da? 1,5? :green:

 

Hastighetene som NGT leverer er det ingenting å si på og i de 2 årene jeg har brukt NGT har jeg faktisk aldri hett nedetid på linjen heller.

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar
ngt: billig, gode hastigheter, dårlig kundebehandling-> lang vente tid (sendte en mail i janur 4-5, fikk svar 28/2).

Telenor: God kundebehandling, kjapp respons, greie hastigheter og 10Gb grense, litt dyrere en ngt.

Det får bli en avgjørelse du bør ta selv trådstarter.finn ut hva du har behov for og hva du kan nøye deg med.
Lenke til kommentar

Nextgentel : God linje, litt problemer angående konfigurasjon av nat (du må ordne opp i en del programmer manuelt i ruteren) og tildels elendig kundeservice. Har ingenting med at det tar tid å få svart, problemet ligger i at di personene som jeg har vært i kontakt med har vært helt udugelige (ikke etterfulgt saken eller ordnet opp).

Lenke til kommentar

at du mener telenor har god kundebehandling er vel største vitsen jeg har hørt i dag. Tror neppe de er noe særlig bedre enn ngt. Erfaringen jeg har med telenor sier i hvert fall det motsatte. Er stofornøyd med ngt. Både på kundeservice og linje.,

Lenke til kommentar
Jeg er fristet til og bytte over til Nextgentel etter og ha hatt bredbånd via telenor.PGA lave priser og rask hastighet vurderer jeg dette sterkt....

Men har hørt at det er noen som har hatt en del problemer med Nextgentel lange telefonkøer til support osv. Noen som kan dele sin erfaring ? og er det vert og bytte over til dette brebånd selskape ?

Det er mulig NGT har bedret seg, og det er vel også umulig att samtlige av deres kunder blir dårlig behandlet... MEN...

 

Det er nå liten tvil om at NGT har det beste tilbudet, men også dårligst kunde service.

 

Jeg tror faktisk de ikke har datamaskiner der inne på kundeservice...

Jeg slet med dem i nesten 2 år, før inkassokravene stoppet...

 

man ringer dem... sitter i kø i 20 minutter ( viss det ikke bryter da ), forklarer problemet, innformerer vedkommende om situasjonen.. de forteller deg at joda dette skal de fikse...

 

Neste mnd, så dukker det opp nok en faktura, og vedkommende du snakket med sist er det ingen som har hørt om... :thumbs:

Og slik fortsetter det... og fortsetter .. og fortsetter... sendte dem sikkert 100 mail, og brukte et rimelig betydelig beløp i telefonkostnader... og så var det tiden det tok da.......

 

Mulig det har bedret seg, men men.. jeg vet hva jeg går til om jeg i fremtiden går tilbake til NGT...

 

De er nå ganske kjent for laber kunde behandling også.... :wow:

Lenke til kommentar

Jeg har bare positive refrainger med ngt, selv kundeservicen har blitt mye raskere... men jeg hadde ikke noe problemer med det før heller da så...

 

I.o.m. at ngt opererer med mye raskere linjer til lavere pris og uten grense, så er det vel liten tvil hva du bør gjøre etter min mening.

Lenke til kommentar
at du mener telenor har god kundebehandling er vel største vitsen jeg har hørt i dag. Tror neppe de er noe særlig bedre enn ngt. Erfaringen jeg har med telenor sier i hvert fall det motsatte. Er stofornøyd med ngt. Både på kundeservice og linje.,

Tja...

 

Når jeg bodde hos mine foreldre hadde vi telenor adsl (heldigvis før de begrenset download), og nå har jeg nextgentel..

Og av de to forskjellige firmanes kundeservice vinner telenor.

 

Har aldri måttet "kjempe" mot telenor for å fortelle at de har et serverproblem, og de fleste jeg snakket med der har ikke hatt noe problem med å hoppe over alle intro spørsmålene for så i stedet å gjøre det de kan for å hjelpe/sette over til andre/tredje linje. Og hvis de ikke kan svaret der og da, så ringer de tilbake når de har funnet det ut.

 

Hos Ngt derimot virker det som om de har en "kunden har aldri rett" policy, noe som gjør at hvis de har hatt feil på utenlandslinjen, server problemer e.l. så tar det evigheter å få meldt dette ifra, i tillegg til meget lang ventetid på å komme frem. Andre/Tredje linje er det tilnærmet umulig å få kontakt med, og har alltid måtte gå igjennom intro spørsmål. (En gang ringte jeg så mye at jeg kunne spørsmålene på rams og ramset dem opp med en gang jeg kom igjennom)

 

Har riktignok ikke ringt kundeservice på en stund, da jeg har gitt opp å få lov til å konfigurere routern (har studentavtale, og er noe surr med den men det er en annen sak), så det kan godt være at det har blitt mye bedre siden sist.

 

Men hvis jeg skulle velge mellom hvilken leverandør jeg skulle ha i dag, så hadde jeg fortsatt med ngt. De har raske linjer til en billig penge, og det er begrenset hvor ofte man trenger å ringe kundeservice.

 

Men hvis du (trådstarter) i dag ringer kundeservice en del/tror du kommer til å trenge hjelp så må du veie dette opp mot hvor mye hastighet og pris betyr for deg. Usikker på hvor jeg hadde landet i det tilfellet.

Lenke til kommentar
jo, jeg sitter her med NGT nå, og jeg må anbefale dem bra !

har hatt chello plus før, og _DET_ var noe drit ! mye nedetid, og store oppkoblingsproblemer...

Er nesten litt drøyt å sammenligne NGT med UPC...

 

UPC er jo en vandrende katastrofe.. Og som man kan se i media, så er det ikke bare kunde service som er et problem der, men også linjen...

Men,men jeghar ikke prøvd det selv altså... uttaler meg bare på grunnlag av det som sies i media

 

Har de forresten klart å levere til den hastigheten de lovet?

 

Fungerer visstnok fint, om man ikke får 2-3 naboer på samme linja da.. :(

 

Jaja... NGT er nok det beste alternativet, og det går sikkert greit ja...

 

Bare vit at du høyst sannsynlig får problemer, viss du får problemer liksom.. :thumbs:

Lenke til kommentar

Ikke at jeg har NGT, men det ser jo ut som de som har NGT, også kjenner veldig godt til supporten til NGT.... :D

 

 

Selv har jeg hatt ADSL fra Telenor fra 2000, nå har jeg noen få måneder igjen på bindingen etter siste skifte mitt av abbo hos dem. Hadde tenkt å bestille meg NGT siden de etter langt om lenge er kommet dit jeg bor. Men når jeg hører med kollegaer her på jobben som har skiftet i likhet med flere av deres venner, og leser alle postingene på dette forumet også er folk som faktisk har vært nødt til å kontakte support hos NGT, med alt som det innebærer av venting og generell dårlig service, blir jeg litt bekymret... Heldigvis er de fleste 'store' adsl/sdsl leverandører kommet hit , så jeg kan velge å vrake.

 

Ikke for å skryte eller si at Telenor er bedre enn noen andre på support, men i løpet av 4 år har jeg ikke trengt å kontakte support. (Utenom den gangen jeg fikk linja, og dem fikset feilen for meg ved å sende ut en tekninker til sentralen ved huset mitt, klokken 11 om kvelden :yes: ). Vil vel si at det sier litt om linje stabiliteten også, siden jeg har en del server som står oppe 24/7 med div ting.

Telenor er ganske flinke på å sende ut varsling via e-mail når dem skal ha nedetide for vedlike hold osv.

 

Men er pris faktoren det aller viktigste ville jeg vel ikke valgt Telenor.

Lenke til kommentar

Takk for alle svar føler jeg har blitt litt klokere med mitt valg... Alikevel har jeg kansje hørt mye mere negative ting om Nextgentel en positive her på forume.Leste også at veldig mange hadde problemer med ruter slik at mange av programene ikke vile fungere slik de skulle, eks DC MSN OSV,måtte da in i ruteren og oppne riktig port nummer til hvert program... høres vanskelig ut spør du meg...

 

 

Så jeg for vel tenke nøye igjenom hva jeg gjør

 

PS Takk for ett kjempe bra forum. Lenge leve barbara :)

Endret av erikos
Lenke til kommentar

om du skal overføre fra telenor må du ha dette klart for deg

 

Om du sier opp telenor..

og bestiller.. Be ngt sende skjema for oppsigelse av nåværende linje.. (sletting av linja til telenor ... dette må du gjøre uansett for signalene ligger der enda uansett om du ikke har internett.)

vær forberedt på lang ventetid å få internett om du bor i oslo fordi det er travelt område fo installasjon..

 

Ellers er det den beste ISP følge meg synes jeg om du ikke skal se på tilbud som ikke er tilgjengelig for alle omtrent.

 

Selv om kundeservicen er dårlig så er den ikke så ille.. er nok like illesom alle andre.. de har blitt flinkere på det.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg har hatt NextGenTel nå i snart vel en måned.

Etter litt styr med selve oppkoblingen, gikk det nesten greit.

Eneste jeg har strevd med har vært begrensninger på Student Avtale. Du blir da puttet bak nettet til studie stedet, og får dermed endel begrensninger. Undersøk GODT avtalen før du sier ja takk til student avtale. Når jeg fikk ordnet opp i dette, og fikk en "vanlig" avtale, har jeg vært meget godt fornøyd.

 

Ruteren fungerer som en vanlig ruter, så NAT konfig. osv. vil du også få hvis du skal dele en ADSL linje fra feks. telenor.

Ligger en helt genial uoffesiell NextGenTel konfig side der ute (husker ikke adressen i forbifarten, du finner den i forumet) som har step by step instrukser for Ruter konfig. [NextGenTel - dere bør ha dette på deres EGENE sider]

 

Sitter nå på en treg Telenor linje hos kjæresten min, og må innrømme, hadde vært fint og kunne lastened open office OG høre nettradio (ptre) - dette går fint hjemme!

 

Lykke til, NGT er ikke noe å være redd for, men du må ha tid til å knote litt.

 

Kjartan

Lenke til kommentar

Den største feilen med NGT er den forbanna routeren... Telenor har såkalt bridging som jeg syns er mye bedre. Når det gjelder support har jeg kun hatt behov for dette en gang og det var når jeg fikk ADSL fra telenor og de hadde glemt å aktivisere modemet eller noe sånt. Utenom det har jeg aldri hatt behov for noe form av support. Hvis linjen er ustabil hjelper det lite om jeg ringer og syter og klager til de stakkarene som sitter og tar imot samtaler. Det er mest sannsynligvis NGT som driver med oppgraderinger eller en linje en eller annen plass i verden som har gått ned. Når jeg flytter om kort tid tror jeg at jeg går vekk fra NGT pga. den routeren, men jeg får se

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...