Gå til innhold

feil ved brenning av cd'er


Anbefalte innlegg

Hei..

har fått ett snedig problem med alle brennerene mine;

1: LiteOn 48X

2: Philips 48X

3: DVD sak....

 

det er det samme som skjer med alle brennerene, de brenner fint, men når de kommer til ca. 80%, så slutter de å brenne, å jeg får opp feilmelding...

 

dette funket fint for ei uke siden, men nå funker det rett og slett ikke..

prøvde å brenne ei plate på ca 1MB, bare for å se om det gikk, men den stoppet også på ca 80%.... kjedelige greier..

så det kan jo virke ut som det er noe med brenneprogrammet, men har prøvd både Nero6, g det som følger med i XP, å det er ingen forbedring...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nei, ditta va forp***n no he ej j***** med å få brennt nokke i over ei uke, å no, når ej ska ta ett skjermskudd av feilen, så brente den glatt.... typisk...

 

Men ett spørsmål til da, i samme slengen, koffor he det seg slik, at enkelte MP3-fila, ikkje lar seg brenne ut, blir skrivefeil når ej prøve..?

Lenke til kommentar
Har du prøvd med bare et merke på cd'platene eller er det flere forskjellige typer?

Har du prøvd å oppdatere firmwaren?, eller oppdatere brenneprogrammene du bruker?

når det gjeld det der, då he ej prøvd, 4 forskjellige CD-R- merker, og ei DVD-plate, å fått feil alle gangane ej he prøvd..

Lenke til kommentar
Men ett spørsmål til da, i samme slengen, koffor he det seg slik, at enkelte MP3-fila, ikkje lar seg brenne ut, blir skrivefeil når ej prøve..?

De er vel ganske enkelt kopibeskytta.

 

Gå inn i egenskaper til mp3-filene, og se på Summary/Oppsummering. Under opphavsrett (?) eller Origin som det står i mitt engelske OS, står det om den er kopibeskytta eller ikke.

 

Skal ikke gå så veldig inn på dette emnet, selv om det er lov å laste ned musikk til eget bruk (er det ikke??) :roll:

Lenke til kommentar

Hvordan har du montert hard-disken din? ligger den rett under noen av brennerne? har selv erfart at tempraturen fra hd'en fikk cd-brenneren til å stoppe opp. på alle platene jeg prøvde, så kom den til det samme punktet. kan ikke huske om jeg fikk noen feilmeldinger den gangen.

 

klarer brennerne dine å lese fra cd/dvd-plater?

Lenke til kommentar

ingen problemer med lesing av plater, uansett format..

 

Har ett Chieftech fulltower, og harddiskene er satt inn i burene som er beregnet fr det, det er plass til 3 i hvert bur, men jeg har bare to i hver av de to burene, og så er det Omtrent slik fronten er;

 

BLINDPLATE

VIFTEKONTROLLER

DVD-BRENNER

PHILLIPS 48X

LITEON 48X

DVD-LESER 16X

diskettstasjon

8i1 kortleser

 

tror ikke det kan ha vert varme som var grunnen til feilbrenning.. man skal brenne ut ca 8 plater i morgen, så for se om det holder seg stabilt...

Lenke til kommentar
Men ett spørsmål til da, i samme slengen, koffor he det seg slik, at enkelte MP3-fila, ikkje lar seg brenne ut, blir skrivefeil når ej prøve..?

De er vel ganske enkelt kopibeskytta.

 

Gå inn i egenskaper til mp3-filene, og se på Summary/Oppsummering. Under opphavsrett (?) eller Origin som det står i mitt engelske OS, står det om den er kopibeskytta eller ikke.

 

Skal ikke gå så veldig inn på dette emnet, selv om det er lov å laste ned musikk til eget bruk (er det ikke??) :roll:

når det gjeller det mod kopisperre, så er det ikke det som er problemet, (har skjekka) men rett og slett at filene går fint ann å spille på PC'n, og ingen kopisperre, men brenninga stopper når den skal brenne de(n) filen(e)

 

SNÅLT er eneste jeg kan si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...