Gå til innhold

feil ved brenning av cd'er

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei..

har fått ett snedig problem med alle brennerene mine;

1: LiteOn 48X

2: Philips 48X

3: DVD sak....

det er det samme som skjer med alle brennerene, de brenner fint, men når de kommer til ca. 80%, så slutter de å brenne, å jeg får opp feilmelding...

dette funket fint for ei uke siden, men nå funker det rett og slett ikke..

prøvde å brenne ei plate på ca 1MB, bare for å se om det gikk, men den stoppet også på ca 80%.... kjedelige greier..

så det kan jo virke ut som det er noe med brenneprogrammet, men har prøvd både Nero6, g det som følger med i XP, å det er ingen forbedring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
det er det samme som skjer med alle brennerene, de brenner fint, men når de kommer til ca. 80%, så slutter de å brenne, å jeg får opp feilmelding...

Ville det være mulig for deg å legge ut et bilde av feilmeldinga, eller skrive hva som står i den?

Skrevet

Har du prøvd med bare et merke på cd'platene eller er det flere forskjellige typer?

Har du prøvd å oppdatere firmwaren?, eller oppdatere brenneprogrammene du bruker?

Skrevet

nei, ditta va forp***n no he ej j***** med å få brennt nokke i over ei uke, å no, når ej ska ta ett skjermskudd av feilen, så brente den glatt.... typisk...

Men ett spørsmål til da, i samme slengen, koffor he det seg slik, at enkelte MP3-fila, ikkje lar seg brenne ut, blir skrivefeil når ej prøve..?

Skrevet
Har du prøvd med bare et merke på cd'platene eller er det flere forskjellige typer?

Har du prøvd å oppdatere firmwaren?, eller oppdatere brenneprogrammene du bruker?

når det gjeld det der, då he ej prøvd, 4 forskjellige CD-R- merker, og ei DVD-plate, å fått feil alle gangane ej he prøvd..

Skrevet

Nå er det kanskje jeg som skyter litt over mål her, har du prøvd å bytte ide kontakte på brenneren? Kan jo hende at de er ødelagte, men siden du fikk brent nå så er jo det lite trolig.

Skrevet
Men ett spørsmål til da, i samme slengen, koffor he det seg slik, at enkelte MP3-fila, ikkje lar seg brenne ut, blir skrivefeil når ej prøve..?

De er vel ganske enkelt kopibeskytta.

Gå inn i egenskaper til mp3-filene, og se på Summary/Oppsummering. Under opphavsrett (?) eller Origin som det står i mitt engelske OS, står det om den er kopibeskytta eller ikke.

Skal ikke gå så veldig inn på dette emnet, selv om det er lov å laste ned musikk til eget bruk (er det ikke??) :roll:

Skrevet

Hvordan har du montert hard-disken din? ligger den rett under noen av brennerne? har selv erfart at tempraturen fra hd'en fikk cd-brenneren til å stoppe opp. på alle platene jeg prøvde, så kom den til det samme punktet. kan ikke huske om jeg fikk noen feilmeldinger den gangen.

klarer brennerne dine å lese fra cd/dvd-plater?

Skrevet

ingen problemer med lesing av plater, uansett format..

Har ett Chieftech fulltower, og harddiskene er satt inn i burene som er beregnet fr det, det er plass til 3 i hvert bur, men jeg har bare to i hver av de to burene, og så er det Omtrent slik fronten er;

BLINDPLATE

VIFTEKONTROLLER

DVD-BRENNER

PHILLIPS 48X

LITEON 48X

DVD-LESER 16X

diskettstasjon

8i1 kortleser

tror ikke det kan ha vert varme som var grunnen til feilbrenning.. man skal brenne ut ca 8 plater i morgen, så for se om det holder seg stabilt...

Skrevet

De er vel ganske enkelt kopibeskytta.

Gå inn i egenskaper til mp3-filene, og se på Summary/Oppsummering. Under opphavsrett (?) eller Origin som det står i mitt engelske OS, står det om den er kopibeskytta eller ikke.

Skal ikke gå så veldig inn på dette emnet, selv om det er lov å laste ned musikk til eget bruk (er det ikke??) :roll:

når det gjeller det mod kopisperre, så er det ikke det som er problemet, (har skjekka) men rett og slett at filene går fint ann å spille på PC'n, og ingen kopisperre, men brenninga stopper når den skal brenne de(n) filen(e)

SNÅLT er eneste jeg kan si..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...