Gå til innhold

CPU'n selv,hk,ram eller PSU som har skylda?


eln

Anbefalte innlegg

Etter uoverkommelig dårlig respons på overklokking's delen poster jeg en ny post her. speccs:

AMD barton XP2500+

Abit NF7-S 2.0

TwinMOS pc3200 512mb m/winbond

PSU av denne typen

 

 

 

Det som er "problemet" er att cpu ikke vil kjøre stabilt på orginal hastighet engang. Etter 5min med prime95 kommer det en eller annen errormelding :blush: . Har i de siste timene testet utallige forskjellige instillinger uten noen form for forbedring.

3dmarks01se derrimot kjører jeg knirkefritt igjennom med standar clock. Men hvis jeg jeg setter FSB til 200 vil ikke 3dmarks starte engang. Uansett Vcore (testet alt fra 1,625 - 1,9). Det jeg da lurer på om det er CPU,rammen,PSU eller Hovedkortet som har skylda for denne ustabiliteten...?

 

 

Har også testet å bytte Skjermkort bare for sikkerthets-skyld uten hell. Kjører nå cpu på 11*133 med standar Volt på Core/chipset/ram for å sjekke om den er ustabil der. Hvis prime95 klikker nå har jeg noen pc2100 brikker jeg kan teste med(programmet har kjørt i 30min på torture)

 

 

Håper noen har noen gode råd å komme med. :)

Endret av eln
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er jo ikke det så lett iogmed at jeg ikke har rasknok ram liggende å heller ikke en cpu liggende. fikk også høre att det kanskje var PSU'n min som har skylden.. :blush: ikke vet jeg. finns det ingen programmer som scanner etter feil etc. ?

Lenke til kommentar

Jeg har nesten samme oppsett som seg, bortsett fra Revision 1.0 for hovedkortet og en annen PSU. Jeg lurte på et par ting:

 

- Hva slags CPU kjøler har du? Montert korrekt?

- Hva slags CPU og system temp?

- Kan du prøve å kjøre med kun en av minnebrikkene.

 

Min maskin er stabil opptil FSB 169MHz, over det så får jeg problemer i 3Dmark2003 med disk lesefeil osv. AGP står på 66MHz. Jeg har prøvd to forskjellige PSUer, det hjalp heller ikke.

Lenke til kommentar

hn66: ser man der ja, flere som sliter :no: . kjører din stabilt @ prime95 når du kjører 167fsb?

 

har kun en stk 512brikke så jeg prøver neppe å dele denne i to... =P

har en Volcano 12. cputemp rundt 40idle, casetemp: ligger vel på rundt 26-28 (helt åpent kabbis) å ja den skal være korekt montert.

 

hvis du ikke har testet prime95 venligst prøv det så vi får sammenlikne, kjører selv igjennom 3dmarks01se ved 11*192 men neppe i prime95 :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...