Gå til innhold

Hvordan det er å vere gamer i Norge...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå nettopp kommet hjem fra skolen etter en hard dag...Jeg har egentli vert lei av å bli gjort narr av pga at jeg spiller cs av "bedre-vitende" men idag ble jeg jeg virkeli sint og faktisk litt lei meg... :(

Jeg kan ærlig innrømme at jeg ikke akkurat er guds beste barn og bryr meg heller lite om skolen selv om jeg nok burde ha gjort det,men uannsett forventer jeg å bli behandla med respekt. Så til dagens opplevelse: Jeg hadde hatt 6 tunge timer med blant annet nat.milj, norsk, tysk, engelsk osv. før jeg møtte opp til siste time (økonomi) Der starter læreren jeg egentli alltid har likt med å holde ett langt foredrag om hvor idiotisk,farli og hvor dumme vi kom til å bli viss vi spillte dataspill eller satt for mye foran pcen. Jeg reagerte umiddelbart og spurte på en vennlig måte om hvordan han kunne si at jeg og mange var helt loko fordi vi har en interesse som heter gaming!Jeg la også til at jeg var lei av å bli hakka ned på av folk fordi jeg spillte counter-strike og for at jeg ikke driver med orientering eller noe lignende. Da fikk jeg til svar at jeg bare kunne komme meg ut av klasserommet og gå hjem!han skulle skrive ned merknad og gi beskjed til rektor. Jeg løfta opp sekken å lurte på hvordan han kan sende meg hjem bare fordi jeg gir utrykk for meningen min.Og det attpåtil på en vennlig måte og ikke aggressiv :no: Hvordan kan en lærer gjøre noe sånt?

Det er ikke bare på skolen jeg får høre det, hjemme er det ikke stort bedre men mamma har jo tross alt noe med hva jeg driver med og har ett ansvar for meg men allikevel kan jeg IKKE forstå hva som er så galt med gaming!? Det er en fobi mot dette på landsbasis tror jeg som er starta av folk som ikke har peiling på hav di snakker om! Folk tror at gamere er noen Max usosiale feite griser som sitter inne 24/7 og kommer til å jobbe på en bensinstasjon (ikke det at det er noe galt med det,hadde ikkje gjort meg noe) Når folk kommer med kommentarer som at jeg kommer til å bli en bossmann eller noe sier jeg bare at noen må vere det også. :thumbup: ikke sant? Men at du ikke får en bra utdanning tror jeg heller har veldig lite med gaming å gjøre.Jeg tror heller det har med hvordan du er som person!Ingen er like...Jeg har uten hell prøvd å vise mamma utallige dokumentasjoner på at gaming er en fin ting uten nytte :( Jeg har tilogmed vist hun det innlegget faren til Element (en proffesjonell cs spiller på 17 år) har skrevet om gaming og all den fobien foreldre har mot gaming og at det egentli ikke er så gale som alle vil ha det til! :dribble:

Jeg har krangla utallige ganger med moren min om cs spillinga og orker snart ikke mer av whininga. Det gjør ikke hun heller btw så vi har funnet ut at jeg skal ta ett annerledes år på folkehøyskole noe jeg ser frem til :) aaah fiber 100 mbit og gaming så lenge jeg vil i helgene! Det ser kanskje ut som at jeg er en fullstendig inne gris og er den mest usosiale fyren ever men det stemmer alldeles ikke. Er mye med venner og er aktiv fotball spiller...

Hilsen Eivind aka chonKeL som er lei av å høre negative ting om gaming :green:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sier meg veldig enig i det du sier om at det er mye eldre som ikke forstår seg på det med gaming. Nå er jeg 23 å bor nok veldig langt hjemme fra så jeg har ikke det samme problemet med foreldre, det er vel egentlig min egen samvitighet som maser på meg når jeg spiller. Jeg er snart ferdig med en bachelor i data animasjon i england så jeg håper jo at jeg ikke ender opp på en bensinstasjon, ikke er jeg så veldig feit heller. Det som er med de "gamle" er vel som du sier at de ikke skjønner hva vi driver med. De er ikke oppvokst med den type aktiviteter som vi har så de har nok bare litt problemer med å skjønne poenget og hva vi får ut av all spillinga vår. I deres forsvar vil jeg si at de har litt rett. Det er bedre for helsa og sjela å løpe et par timer på en fotball bane sammen med vennene dine. Det er sant for å sitte stille trener ikke musklene, i alle fall de uten om hånda. Det som det skjerper er konsentrasjonen og reaksjons evenen din. det kan du jo si til moren din.

Det med at læreren din sendte deg ut er jo veldig rart da, så lenge du holdt en saklig tone. Du burde i så tillfelle bare gå til rektor å si hva som skjedde. skriv et brev om det, da tar rektor det seriøst, de liker å få brev de gamle. Da får du sikkert ikke en anmerkning i boka.

Lykke til med CS :thumbup:

Skrevet

Hum, sånn er det ikke hvor jeg bor. Så lenge man klarer å gjøre andre ting i tillegg til data. Om alt man gjør hele dagen er å spille, er man en enstøing, og har nok et (sosialt) problem selv om man vil innrømme det eller ikke.

Skrevet

tenk deg hvor deilig det hadde vært å godt ut på byen uten alle de som bare krangler, slår ned folk å de som raner folk osv.

hadde folk vært mer hjemme å spilt mer.

:thumbs:

MR_T

Skrevet (endret)

føler at det er så mange forventniger til meg, det at jeg bor i norge skal bety at jeg er atletisk og like ski..men tvert imot, er utrolig nok ikke rund med tanke på hvor mange timer av fritiden som blir brukt framfor pc skjermen :roll:

*men har jo et liv utenfor min lille verden også da!!* :)

Endret av nord
Skrevet
Hum, sånn er det ikke hvor jeg bor. Så lenge man klarer å gjøre andre ting i tillegg til data. Om alt man gjør hele dagen er å spille, er man en enstøing, og har nok et (sosialt) problem selv om man vil innrømme det eller ikke.

Word.

Heldigvis har jeg dame.. Puh! ;)

Skrevet (endret)

Hmm sånn som jeg ser det har du 2 valg muligheter.

a) du går til rådgiver og si at lærern din gjør narr av deg eller mobber deg forran hele klassen

b) Du går ut av en av timene hans og venter til han kommer ut, denger han i bakhue med et balltre og skylder på gta :)

edit: denger i bakhue.. :]

Endret av Sandiz
Skrevet

a) du går til rådgiver og si at lærern din gjør narr av deg eller mobber deg forran hele klassen

b) Du går ut av en av timene hans og venter til han kommer ut, denger han i bakhue med et balltre og skylder på gta :)

vurderte det...hehe Men er ikke den som sloss så mye :D

Skrevet
Sier meg veldig enig i det du sier om at det er mye eldre som ikke forstår seg på det med gaming. Nå er jeg 23 å bor nok veldig langt hjemme fra så jeg har ikke det samme problemet med foreldre, det er vel egentlig min egen samvitighet som maser på meg når jeg spiller. Jeg er snart ferdig med en bachelor i data animasjon i england så jeg håper jo at jeg ikke ender opp på en bensinstasjon, ikke er jeg så veldig feit heller. Det som er med de "gamle" er vel som du sier at de ikke skjønner hva vi driver med. De er ikke oppvokst med den type aktiviteter som vi har så de har nok bare litt problemer med å skjønne poenget og hva vi får ut av all spillinga vår. I deres forsvar vil jeg si at de har litt rett. Det er bedre for helsa og sjela å løpe et par timer på en fotball bane sammen med vennene dine. Det er sant for å sitte stille trener ikke musklene, i alle fall de uten om hånda. Det som det skjerper er konsentrasjonen og reaksjons evenen din. det kan du jo si til moren din.

Det med at læreren din sendte deg ut er jo veldig rart da, så lenge du holdt en saklig tone. Du burde i så tillfelle bare gå til rektor å si hva som skjedde. skriv et brev om det, da tar rektor det seriøst, de liker å få brev de gamle. Da får du sikkert ikke en anmerkning i boka.

Lykke til med CS :thumbup:

Tnx for den du :) Blir nok til at jeg skriver ett brev!Men det innlegget var nok for meg idag!har sikkert ikke skrevet en lengre tekst ever :) joda.. "sure"

kos

Skrevet (endret)

Har det noe på den samme måten jeg og!

Fattern klager og klager over hvor mye jeg sitter på internett/ISDN 64,

men det jeg ikke skjønner er: internettregninga er bare på 300-350kr,

og han synes at det er MYE? :blink:

Jeg er den i klassen som sitter minst på internett, men er den eneste som får klager fra foreldrene...

Så jeg sier til meg sel: "Nå skal jeg flytte ut og skaffe meg ADSL, for nå er jeg lei av maset!"

Men problemet er at jeg er minstemann i familien og vil ikke bli voksen i

mine foreldres øyne før jeg er 40 år! :wallbash: (Jeg er 17 nå)

De klager også på at jeg sitter for mye forran pc'en, og da tenker jeg: "Hva i ###### skal jeg gjøre da?"

Ikke er det mye folk i området, bor i ei lita bygd...

Sitat fra broren min: henge ute og drikke deg drita hver kveld og få skamjuling og ****** masse damer og få sopp på tissen!

(sorry språket men det er et sitat, og de skal være ordrette)

Dette høres faktisk ut som noe som kan skje, iallefall den første biten.

Nå skal jeg ikke fortsette denne posten, ettersom at jeg kan ha en tendens til å ta av :blush:

Bare for å svare deg: Ta opp den saken med læreren med rektor, helst muntlig, for det er vanskeligere å sno seg unna når du sier det.

Har vært borti noen lignende saker selv, og det vi gjorde da, det var å ta MED

læreren til rektor, og deretter kjefte litt!

Og hvis han svarer med å sette ned karakterene, eller å gjøre livet surt, du har loven på din side, og du kan få han sparket, bare minn han på det og han vil

antageligvis ikke plage deg mere.

Endret av BrAtTeRn
Skrevet

Word!! :w00t:

Skrevet

Gaming har fått et rykte på seg for å være "latskap".Ryktet på det er vel fordi at når man er på internett eller spiller så sitter man i sofaen,i stolen og stirrer på en skjerm.Gaming er ikke så fælt som det skal være til,faktisk viser det seg at de som spiller for litt bedre hukommelse og er flinkere til å reagere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...