Gå til innhold

Min samsung 173t


Anbefalte innlegg

Birger: prøv deg på Necen du, tror du vil bli fornøyd

 

Hallo Ø Dahle. Tusen takk for svar. Hvordan er denne Nec skjermen da? Ser i testen din/deres at den er bra, men noen har klaget over baklys? Eizo skjermene da? Er disse et bedre bildevalg? Er ingeniør, så jeg trenger et skarpest mulig bilde. iht farger, skarphet, klar tekst, etc. Men som gammel offiser må jeg jo spille litt Deltaforce.

Håper du, eller noen andre har noen bra tips får 14 dager`s fristen er gått ut.

 

På forhånd tusen takk til dere.

Mvh Jan. :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei Øyvind Dahle?

Sitter med en 173T skjerm. Mener du dette er den desidert beste skjermen?? elller er Nec og Eizo like bra allover? Jeg bruler skjermen mest til vanlig kontorbruk/surfing etc, men den MÅÅÅ tåle et slag med Delta force da, he he. Hvilken skjerm er best?? Hjelp meg please!!!

Mvh Jan.

 

NB: Det hender iblant når jeg skriver at plutselig et par tre bokstaver/tall blir tækete, dette varierer litt på posisjonen. Forslag til hva dette kan være???

 

På forhånd tusen takk.

Du er en ingeniør, men skriver innlegg som en 14-åring. :dontgetit:

Lenke til kommentar

Hei Birger.

 

Necen er helt klart best til spill av disse. Det spørs jo hvor god du er til dette spillet. Alt står og faller her. Men necen er meget god på farger og alt annet også. Prøv den du ;)

 

!73t er ikke på langt nær så god som necen, men er du ikke den mest aktive spilleren, men snieker deg fram på delta force holder denne i massevis.

 

Den l557 fra eizo er kun bra på bilder, kommer det bevegelse lider den av etterslep.

 

Tror du blir dypt imponert av necen

Endret av oivind_dahle
Lenke til kommentar
Hei Øyvind Dahle?

Sitter med en 173T skjerm. Mener du dette er den desidert beste skjermen?? elller er Nec og Eizo like bra allover? Jeg bruler skjermen mest til vanlig kontorbruk/surfing etc, men den MÅÅÅ tåle et slag med Delta force da, he he. Hvilken skjerm er best?? Hjelp meg please!!!

Mvh Jan.

 

NB: Det hender iblant når jeg skriver at plutselig et par tre bokstaver/tall blir tækete, dette varierer litt på posisjonen. Forslag til hva dette kan være???

 

På forhånd tusen takk.

Du er en ingeniør, men skriver innlegg som en 14-åring. :dontgetit:

O/T:

det er vel sjelden en 14-åring skriver så sammenhengende

Lenke til kommentar

Har hatt min Samsung 173T i noen uker nå og er kjempefornøyd.

Ingen døde pixler,spiller CS,Desert Combat og Doom 3 Beta og har ikke hatt

noe ghosting.Dette er en av de beste invisteringene jeg har gjort på lenge.

Kan trygt annbefale skjermen.

 

Jaz :thumbs:

Lenke til kommentar

Hallo PsychoPat. Beklager hvis innlegget mitt virket støtende på deg. Iblant overdiver jeg skiving/tegnsetting. Men dette er faktisk for fun. Er ikke en slik "tørr,treg" ingeniørtype som det finnes mange av. Har tidligere jobbet i forsvaret, og der var munnbruken/skrivingen helt annerledes. Så jeg håper du kan oveleve at jeg kanskje drar den litt langt i mine innlegg. Jeg ser jo mange rare stavelser etc her selv, men bryr meg liksom ikke så mye om dette da.

Dettte er jo tross alt et forum med spørsmål og svar vedr produkter.

Men vi har forhåpentligvis skværet opp.

 

Takk til han som faktisk skjønte at innlegget faktisk ikke var fra en fjortis.

Lenke til kommentar
Hallo PsychoPat. Beklager hvis innlegget mitt virket støtende på deg. Iblant overdiver jeg skiving/tegnsetting. Men dette er faktisk for fun. Er ikke en slik "tørr,treg" ingeniørtype som det finnes mange av. Har tidligere jobbet i forsvaret, og der var munnbruken/skrivingen helt annerledes. Så jeg håper du kan oveleve at jeg kanskje drar den litt langt i mine innlegg. Jeg ser jo mange rare stavelser etc her selv, men bryr meg liksom ikke så mye om dette da.

Dettte er jo tross alt et forum med spørsmål og svar vedr produkter.

Men vi har forhåpentligvis skværet opp.

 

Takk til han som faktisk skjønte at innlegget faktisk ikke var fra en fjortis.

Støtende er vel litt feil ordbruk?

støtende er vel no type Kris schau eter hund på XLTv?

Lenke til kommentar

Skværet opp ja, som sagt: my bad! For å være helt ærlig reagerte jeg bare på "???". Jeg har sett meg lei av folk som ikke bruker store bokstaver (i det hele tatt), driter i tegn osv. Jeg antok ikke at du var en liten guttunge, men jeg reagerte på hvorfor du skrev slik.

Lenke til kommentar

1. Godt å høre at Psycho har roet seg. He he.

2. Men over til alvoret. Har noen dannet seg et grundig bilde av 173T skjermen ennå?

3. Så jo at testen var temmelig jevn, og lurer på om Eizo evt Nec er bedre i enkelte ting? Og ja`jeg er faktisk ingeniør og trenger skarpe fonter/linjer osv.

4. Har noen forsøkt å spille deltaforce eller andre lignende spill?

5. Håper noen kan forsøke komme med noen enkle svar.

 

Ikke norsklærer!

Lenke til kommentar

Tviler på at noen andre enn de i testpanelet har sett inngående på forskjellene på flere enn et par skjermer. Vi som ikke har en million bucks i lomma eller driver profesjonell anmeldervirksomhet får som regel bare en skjerm. Deretter må vi se om denne holder eller om vi vil bytte.

 

Selv har jeg NEC 1760NX og den er slett ikke dum. Eneste jeg har å utsette er baklys oppe og nede som vises godt i mørke rom, spesielt når jeg ser widescreenfilmer. Ellers sliter jeg med å få grafikk-kortet mitt til å funke skikkelig, og får ikke spilt nok til å si noe om etterslep på games. Det lille jeg får beskrevet fra andre - med henhold til 173T - fører likevel til at jeg ikke tror 1760NX er dårligere til denslags bruk.

Endret av Larsrrrr
Lenke til kommentar
har fprumet forskjellig farge for annenhvert inlegg?

Kommer an på hvilket skin du bruker skulle jeg mene.

 

F.eks harware-skinnet bruker #EEF2F7 og #EEEBE1 som meldingsbakgrunner. Med en dårlig kalibrert skjerm, vil du ikke se (om i det hele tatt) mye forskjell på disse.

Lenke til kommentar
NB: Det hender iblant når jeg skriver at plutselig et par tre bokstaver/tall blir tækete, dette varierer litt på posisjonen. Forslag til hva dette kan være???

 

På forhånd tusen takk.

Hvis du fyller skjemermen med tekst, vil du da se hvor på skjermen at teksten er utydelig?

Bruker du DVI eller DSUB/VGA tilkobling? På min gamle LCD skjerm (med DSUB/VGA) så var det sånn at noen områder på skjermen ble ganske utydelige, mens andre var krystallklare, dette fikset jeg ved å stille om på "clock" i menyen, men det var på en gammel ADi 17" LCD skjerm...

Lenke til kommentar

-Jeg har 2 LCD skjermer, ved siden av hverandre. Den første jeg kjøpte var en Q17S, og var kjempehappy med den. svært lyssterk og skarpe farger. Så kjøpte jeg 173T, og kobla Q17S til nr. 2 PC'n. I begynnelsen var jeg litt skuffa over 173 skjermen. Den var liksom litt livløs og tam, men etter en 14 dagers tid har jeg virkelig lært å sette pris på den. Svart er SVART, hvitt er HVITT, ikke en single dau pixel. Ved helt svart bakgrunn, ser det ut som om skjermen er slått av :w00t: Testen til Dahle & co traff spikeren på hodet, ihvertfall ift. til 173T og Q17S, selv om jeg mener at Q17S faktisk er brukendes til mer enn kun spill ;)

 

-Jeg spiller ikke spill som utfordrer skjermene på ghosting, jeg spiller utelukkende Everquest, Battlefield og Generals, og til dette er begge skjermene suverene, selv om Q17 "faller igjennom" når den står ved siden av 173T ift til nøytralitet, er den utrolig frisk og lyssterk, og som testen til Dahle påpekte, er den suveren til spill.

 

-Når disse 2 har en prisforkjell på 200 kr (når jeg handla ihvertfall) burde vaøget for fremtidige kjøpere være enkelt.

Lenke til kommentar

Ser det er mange med "baklys" problemer, og det gjelder også 172S.

Satt med den i natt og det "bakylyset" var på begge sider, litt irriternde i spill visst det kom en svart bakgrund...

Men det var ikke så ille at jeg ville sendt den tilbake.

Brukte også kun vanlig VGA kabel, hadde ikke Dvi der.

Endret av Nikkor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...