Alastor Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 (endret) Fikk min nye skjerm i dag, og er så langt strålende fornøyd. Billedkvaliteten er genial, f.eks så oppdaget jeg i kveld at forumet har forskjellig farge på annenhvert innlegg Men, jeg har et lite spørsmål. Når skjermen er svart, dvs når jeg ser video i fullscreen, eller venter på loading o.l. i spill, så er det 6 lys i kantene på skjermen. 2 av disse er på midten tett inntil venstre kant av skjermen, mens de 4 andre sitter i hjørnene, og lyser med ulik styrke. Nederst til høyre er det mest irriterende (Ikke så voldsomt, men allikevel..kjipt når jeg ser film). Så det jeg lurer på er, skal det være sånn? Er det slik med lcd-skjermer..såkalt baklys? Er ihvertfall ikke ekstra lyst i hjørnene sånn ellers. Har heldigvis ikke oppdaget noen døde piksler iallefall PS: Hvis noen har peil på hvor lyssterkt o.l. en lcd bør være..og om det er noen greie innstillinger som passer, gi meg tips. Jeg fikk ikke magictune til å fungere :/ Endret 2. mars 2004 av Alastor
Ni kon Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 du har garantert feil ett eller annet sted. Den skjermen skal ikke oppføre seg slik
Alastor Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 **** da..vil ikke sende inn igjen og vente på ny skjerm Men ja..får vel sende mail til komplett og høre hva de synes. har dessverre ikke noe kamera som kan få dokumentert dette men.
Alastor Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 Merka at nå når det var dagslys/dulgt lys her på rommet, så syntes kun det ene lyset nederst til høyre, og da bare såvidt. Så det er vel bare i veldig mørke..tror jeg klarer meg med det jeg
atticus Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Var en liknende post her jeg leste i for noen dager siden. Det var en som trodde at skjermen trengte å blir "kjørt" inn i en dag eller to. Han hadde samme problem selv.. Du kan jo sjekke dette først ?
Larsrrrr Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 (endret) Vi var en gjeng som sutret over baklys på 1760NX. Her ser jeg og et par andre baklys oppe og nede på skjermen som en slags "pølse" av lys som ble tykkere på midte. Dette lyset er ikke synlig i dagslys, men når du trekker for gardinene, drar opp popcornet og skal se To Tårn lyser stripa som et juletre. Vel. Kanskje ikke så ille, men det er nå der. Og nei. Det forsvinner heller ikke med tiden (men mulig øynene venner seg til det, akkurat som blurring). Mistenker at de fleste LCD-skermer har baklys i en eller annen grad, men at noen blir fort vant til det, eller ikke legger så veldig merke til det. Sikkert noe som blir bedre etterhvert som LCD-formatet modnes. Ellers er det kjipt å høre om lys på 173T også, siden det er den jeg har tenkt å bytte til. Noe jeg vurderer fram mot 14-dagersgrensa. Endret 2. mars 2004 av Larsrrrr
sparks Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Har det samme som alastor bare kunn en på midten venstre side!
PsychoPat Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Hey hey! Det er to farger på innleggene. Det la jeg ikke merke til før nå. Jeg fikk også 173T idag, og så noob som jeg skjønte jeg ingen ting. Jeg satte oppløsningen til 1280*1024, men da ble f. eks bildet på film helt skurrete. Jeg flippa helt. Men etter en rask tenkerunde fant jeg fort ut at det bare var å bytte oppløsningen til 1280*960. Dog, jeg må innrømme at den ghoster som bare det ved f. eks CS. Det er jo veldig leit, så kanskje jeg bytter til en annen.
sparks Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Min ghoster ikke i cs, ikke i warcraft og ikke i unreal tournament.. så Men 2 farger på innleggene? skjønner ikke..
PoleCat Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Men 2 farger på innleggene? skjønner ikke.. Spørs hvilket skin du bruker vil jeg tro. La også merke til litt bak/gjennomlys på sidene av skjermen, men noen intense timer i Powerstrip og så var det borte.
PsychoPat Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Ja, jeg mener bestemt at jeg ser en fargeforskjell på annenhvert innlegg. Eller er det et synsbedrag siden trådstarter sa det?
Alastor Skrevet 2. mars 2004 Forfatter Skrevet 2. mars 2004 Det er to forskjellige farger med hardware.no sitt skin ihvertfall..dvs standard invision. Dette er jeg 100% sikker på Uansett..jeg er ikke for plaget av det..kanskje powerstrip kan hjelpe og.
Ni kon Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 hei til alle dere som klager på baklysene. LCD skjermer har alltid litt baklys, så hvis du sitter i totlat mørke og leter som en gal etter baklysen vil du etterhvert se dette, ettersom øynene vender seg til mørket. Jeg er derimot sikker på at når dere ser film på denne skjermen (widescreen film) så er de sorte feltene imponerende sorte, eller atr jeg feil her???? Men jeg kan avsløre at det i del 2 er en egen side dedikert til kalibrering av skjermen, slik at dere har en step by step guide der. Dette vil garantert hjelpe de mest kresne av dere. denne kommer nok om ikke så alt for lenge. uansett er 173t den beste skjermen vi har sett på området med tabke på baklys. Nec 1960 nx er også imponerende god der. samme er eizo l557 smør dere med litt tolmodighet så kommer del 2 og del 3 om ikke så alt for lenge....... Men at dere sitter på særdeles bra skjermer er jo dere selv bevis på, når dere endelig ser at forumet har fler farger.....
johanf Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 hehe - jeg så ikke før idag, at det var to farger - og jeg må se ordentlig etter, for at jeg skal se det! Jeg vil også ha LCD! _ johanf
PsychoPat Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Da ser jeg frem til del2 og del3! Dog, jeg er fullstendig uenig det dere sier i testen deres om 173T. Dere har problemer med å merke etterslep, mens jeg har problemer med å ikke merke det. Tror nok jeg bytter den inn i en Nec. Med mindre du kan forsikre meg om det nesten ikke er noen forskjell.
"Birger" Skrevet 2. mars 2004 Skrevet 2. mars 2004 Hei Øyvind Dahle? Sitter med en 173T skjerm. Mener du dette er den desidert beste skjermen?? elller er Nec og Eizo like bra allover? Jeg bruler skjermen mest til vanlig kontorbruk/surfing etc, men den MÅÅÅ tåle et slag med Delta force da, he he. Hvilken skjerm er best?? Hjelp meg please!!! Mvh Jan. NB: Det hender iblant når jeg skriver at plutselig et par tre bokstaver/tall blir tækete, dette varierer litt på posisjonen. Forslag til hva dette kan være??? På forhånd tusen takk.
Ni kon Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 PsycoPat: Etterslep er et fenomen som varierer fra person til person, men det som er sikkert er at en bruker som har en skjerm med etterslep vil merke dette mindre og mindre etterhvert som tiden går. Vi la 173t sist i spilltesten av de skjermene som greide å kvalifisere seg, så det er ikke non utpreget gamer skjerm. I konklusjonen skriver vi også at nec 1960 nx er kanskje første valget for deg som spiller litt mer enn andre. Necen er mye sterkere enn Samsung når det gjelder spill. Birger: prøv deg på Necen du, tror du vil bli fornøyd.
sparks Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Jeg er forelska i denne skjermen.. Det er en fryd å se på den.. Og nå er tilogmed lesing på pcen blitt behagelig! Baklysene bryr jeg meg lite om.. Skal teste powerstrip!
PsychoPat Skrevet 3. mars 2004 Skrevet 3. mars 2004 Takk skal du ha oivind_dahle... Jeg var redd det varierte litt på brukeren. Hvis jeg venner meg mer til denne ghostingen skal jeg si i fra, jeg håper inderlig det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå