Don Spiff Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Hei, jeg har problemer med min MSi DVD-Rom (16x/48x), men trenger seriøst hjelp... jeg har brukt dvd-spilleren før og det har funket strålende, men nå vil den ikke fungere mer. PC'n min finner dvd-rommen i bios, oppstart og i Windows, men nekter å vise innholdet på cd/dvd-plater... når jeg setter i en dvd/cd-plate så går ikonet i Windows utforsker over til en cd-plate men den sier at det ikke er noen plate i spilleren. har prøvd forskjellige settings på master/slave sammen med min LG 52x cd-rom, og forskjellige strømkabler og ide-kabler... hjelp! håper på konstruktive svar
larsli Skrevet 1. mars 2004 Skrevet 1. mars 2004 Den har nok tatt kvelden. Laseren er ødelagt tenker jeg... Hadde en Creative CD-ROM som gjorde akkurat det samme.
Don Spiff Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Skrevet 1. mars 2004 Hmms... jaja.. ikke noe å gjøre med det.. takk i alle fall
Don Spiff Skrevet 1. mars 2004 Forfatter Skrevet 1. mars 2004 hmm.. jeg fant problemet.. dvd-rommen er ikke ødelagt(heldigvis)... det var en innstilling i bios som ødela hele greia... cpu'en min går på 133x12 for å få 1,6ghz, men etter jeg stilte den til 133x 12 fra 133x[auto] så funka ikke dvd-rommen... dette var da kilden til problemet.. poster det her i tillfelle noen andre kommer borti det samme prob.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå