Gå til innhold

merkelig ytelesestap i task manager?


Omnikron

Anbefalte innlegg

Akkurat skaffet meg nytt hovedkort og prosessor (står i signatur) og håpet jeg med dette og en format C:\ og fresh install av WinXp Pro med SP1 ville kvitte seg med et problem jeg også hadde med forrige oppsett. Har lastet ned alle kritiske og nødvendige oppdateringer fra windows update også.

 

Har disabla alle nettverkskort på hovedkortet utenom det jeg bruker akkurat nå. Har NGT så jeg har satt ip til å bli tildelt automatisk.

 

Oppstarten tar fryktelig lang tid, tok faktisk kortere tid å starte på mitt gamle thunderbird system. Og når jeg kommer inn i windows så skjer følgende som dere kan se på bilde under:

 

load.jpg

 

 

Hva i alle verden kommer dette av?? Merker det godt i spill og slikt da det lagger hvert 2. sekund omtrent, skikkelig hakking.

 

Når jeg prøver å ta end process på system i taskmanager så stopper den å loade CPU hvert 2. sekund, men da funker ikke lyden lenger så jeg må reboote uansett.

 

Har nettopp sjekka maskina for virus med Norton Antivirus 2004 og sjekket for adware og spyware o.l med system mechanic. Ingen ting sånt igjen.

 

Edit: Bildet over er mens maskin er idle og ikke brukes til noen ting, satt bare og så på denne grafen hoppe fra ca. 50% cpu bruk til 0% hvert 2. sekund.

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånn, nå har jeg kjørt System Mechanic, Ad-aware, SpyBot Search & Destroy, virus sjekk med NAV2004 og online virus sjekk med HouseCall (www.trendmicro.com) av hele maskina. Tok en restart etter det.

 

Bilde 1:

load2vanlig.jpg

 

Som dere ser så er bildet uendret. Det samme skjedde nå.

 

Bilde 2:

load3vanlig.jpg

 

Her er alle prosessene med CPU time som det ble spurt etter. Maskina har stått idle i 14 min ca rett fra restart.

 

 

Fatter ikke dette, må jo være noe alvorlig galt siden den system greia hopper sånn. Nå er det jo nesten garantert ikke noe spyware,adware eller virus heller siden jeg kjørte alle de greiene.

 

Skal teste i safemode nå...

Lenke til kommentar

Omnikron: System prosessen har tatt usedvanlig mye cpu-tid etter 14 min. idle.

 

jeg vil foreslå at du booter normalt, men med alle startup applikasjoner slått av for så å boote med suksessivt med en ny app påslått hver gang i håp om at du kan peile deg inn på hva som er "galt"

 

se også gjennom de services du har kjørende. bruk denne siden for å guide deg gjennom hva du trenger/ikke trenger. ikke rot rundt for mye med services hvis du er usikker på hva du gjør, men den guiden er relativt grei så det går nok bra

Lenke til kommentar

Takker for alle svar.. prøvd meg frem med en del her, avinstallerte norton og det hjalp ikke, gjort en del i guidene, det hjalp ikke. Så nå har jeg bestemt meg for å formatere hele driten og installere windows på den nye S-ATA disken min. Var egentlig meningen å gjøre dette fra starten men manglet drivere.

 

Skal innstallere alt trinnvis slik at jeg eventuelt finner kilden til dette. Rapporterer her om jeg finner det!

Lenke til kommentar

jo takk for tips ;)

 

Fått formatert 2 av 3 disker nå og installert XP på S-ATA disken min med NTFS filsystem. Hadde FAT32 før... vet ikke om dette har mye å si.

 

Sitter å downer oppdateringer fra windows update nå, akkurat installert drivere som trengs! Fungere fint enda. Får se når jeg begynner med programmer :thumbup:

Lenke til kommentar

fant feilen!!! Det var printeren! Eller kanskje rettere sagt driverne... Etter at jeg installerte disse så begynte system å hoppe fra 0% til 44% load hele tiden! Fjerna det igjen og nå er det normalt. Bruker de siste driverne som ligger på HP side sider også til min HP Photosmart P1000 (35.11). Er jo helt sykt at HP kan lage noe sånt som gjør slikt med maskina,,, merkelig. :roll:

 

Jaja, glad jeg fant problemet i alle fall :)

Lenke til kommentar

Har hatt samme problem, lastet ned TaskInfo 2003 og prosessen som

tok veldig mye CPU var "DPC Time Placeholder" eller noe lign.

 

Problemet har noe med ACPI å gjøre, med fordeling eller

rettere sagt, ikke fordeling av IRQ så vidt jeg husker.

 

Leste på Google-Groups at man bør oppdatere BIOS

og drivere, særlig til utstyr man nettopp har koblet til.

 

For meg var det ISDN kortet som lagde problemet,

oppgraderte driverne samt BIOSen på hovedkortet og har

ikke hatt problemer etter det.

 

 

 

 

lqpl

Endret av lqpl
Lenke til kommentar

ok

 

har nyeste bios til mitt HK (1008) og nyeste drivere til printern (35.11) fortsatt fungerte det altså ikke. Akkurat nå har jeg ikke stort behov for printeren så får finne en petter smart løsning når tiden er inne for å bruke printeren :thumbup:

Endret av Omnikron
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...