Gå til innhold

Hvordan klokker man en gammal p1?


pcgutten

Anbefalte innlegg

Hei, Har en p1 når jeg går i bios og til strømtilførsel står det ikke noe mhz eller fsb eller noe sånt jeg kan stille på bare strøm om hvilmodus og greier hvordan kan jeg klokke denne 166mhz til 266 mhz da? Må jeg ha nytt /BÌOS\ Hvordan skaffer jeg deT?`

 

 

Er ikke min pc men trenger gjerne litt hjelp her:d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å bumpe etter bare 7 minutter.

 

Tilbake til topic: Du må mest sannsynlig flytte jumpere eller DIP-switcher på hovedkortet. PC-er som er så gamle, har ikke mulighet for innstilling av FSB o.l. i Setup.

En ting til: Det er heller tvilsomt at du får en Pentium 166 MHz helt opp til 266 MHz. 200 bør gå, 233 dersom du er heldig.

Lenke til kommentar

Tipper du har et slikt "ferdigpc" hovedkort. Disse kortene er ofte så godt som umulig å overklokke noe som helst på. I min gamle Comaq kunne jeg nesten bare stille bklokken i bios :p . skaff deg et brukt hovedkort der du kan stille fsb of multiplier og sett i gang :D. Har overklokket en pentium 133 mhz til 240 mhz en gang så det er nok ikke prosessoren din som er problemet :yes:

 

Edit: Trykkleif, og enda en....

Endret av GSM
Lenke til kommentar

Ja, Det er det jeg er på kjempe jakt etter et p2 kort jeg trenger et til og leke med se hvor mye jeg får det opp i og greier men finner ingen billige... skjønner ikke hvorfor de skal selge de for 300 stk det er jo alt for dyrt når man kan kjøpe f.eks et epox tja vet ikke jeg for litt mer penger så det er sykt!::(

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...