Gå til innhold

Montere større radiator på vapochill?


Anbefalte innlegg

har endelig fått vapoen min til og virke og jeg får 40C når jeg kjører load. Det er jo mbm så det legger jeg ikke så stor vekt på. Tempsensoren som sitter på vaåpoen viser -11C så vapoen skal virke som normalt.

 

Siden selve kompressoren blir grådig varm. (ca.30-40C når datan har vært i gang lurte jeg på om det kunne ha vært lurt om jeg sveisa på en ekstra radiator?

Eller er ville ikke kjøleveske kommet fram siden veien blir endel lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ey, CFD!

Du har samme hovedkort som meg, går det bra å feste en stor Vapochill-kjøler på hovedkortet? Da tenker eg på den greia som står litt i veien for enkelte kjølere, du vet sikkert hva jeg mener...e vurderer sterkt hjemmelaget vannkjøling, men eg lurer på ka eg skal gjøre med den greiea som stør på hjørnet på Socketen, (transistor eller hva nå enn det er...) har du forlenget den eller hva?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-20 13:24, CFD skrev:

har endelig fått vapoen min til og virke og jeg får 40C når jeg kjører load. Det er jo mbm så det legger jeg ikke så stor vekt på. Tempsensoren som sitter på vaåpoen viser -11C så vapoen skal virke som normalt.


Siden selve kompressoren blir grådig varm. (ca.30-40C når datan har vært i gang lurte jeg på om det kunne ha vært lurt om jeg sveisa på en ekstra radiator?

Eller er ville ikke kjøleveske kommet fram siden veien blir endel lengre.



 

Ingen god ide!

 

Er du klar over at du kan regulere hastigheten på denne kompressoren. Prøv heller dette.

 

At den blir 30-40 grader varm har ingen ting å si.

 

Du kan også prøve med en kraftigere vifte.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-23 01:23, maxmhz skrev:

Ey, CFD!

Du har samme hovedkort som meg, går det bra å feste en stor Vapochill-kjøler på hovedkortet? Da tenker eg på den greia som står litt i veien for enkelte kjølere, du vet sikkert hva jeg mener...e vurderer sterkt hjemmelaget vannkjøling, men eg lurer på ka eg skal gjøre med den greiea som stør på hjørnet på Socketen, (transistor eller hva nå enn det er...) har du forlenget den eller hva?


 

Du snakker om kondensatorer..

Jeg fikk IKKE plass til min gamle pal8045,men vapochillen får plass , det som er dumt med alpahen er at den er kvadratisk og derfor får plass problemer.

Jeg er veldig foprnøyd med hovedkortet ,emn lurer fælt på hvordan jeg voltmodder det. Skulle gjerna ha sett hva cpuèn kunne kløart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...