Gå til innhold

mouse accel


Anbefalte innlegg

Er ny til cs. Spiller 1.6 med steam. CS ser ut til å ha en innebygd form for mouse acceleration, hvordan får jeg fjernet det? Hva er commanden for mouse accel. Hvis jeg i det hele tatt skal starte å spille CS så må jeg ha det av. Spiller som regel med 2.5 sens i Quake3engine-spill (dvs 36cm=360 grader)... om noen vet verdien for dette i CS er eller hva f.eks 1sens i CS = i Q3. takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Btw. Windows og ikke CS som gjør att det er mouse accsel.

 

Går ann og søke på google etter "mouse acceleration fix windows xp" :roll: koster deg 0.1kallori

 

Q3 går det an å skru på mouse accsel "ingame".

Jeg har lyst på en Q3 ~ CS sens omregner .. hehe

Endret av z10an
Lenke til kommentar

Jeg regner ut sensen min i forskjellige games ved å legge en linjal på musematta, funker fint!

 

Jeg prøvde jo det å dobbeltklikke, men da opfatta maskina det som en utskrift oppgave. Jeg har ikke lyst til å endre registry og sose med det der! Jeg har ingen accel i sof2, kun i cs. Synes det virker mest sansynlig at det er cs som genererer denne accel'en. For tiden er jeg veldig opptatt med sof2 clanbase Eurocup og Nations cup som er rett rundt gjørnet, så jeg veit ikke om jeg orker å bry meg med det i nærmeste fremtid heller.

 

En ting til, EPP (windows mouse accel) og q3-engine sin mouseaccel er to forskjellige ting. Windows sin accel fungerer på 2 eller 3 "fartsgrenser" hvor den setter opp sensen når du har passert (fra 2x til 4x hastighet). Q3 accel har helt jevn overgang.

Lenke til kommentar
Hva mente du med at du regna ut sensen din ved å måle musematta med linjal?

 

Ivar

Det er ikke mulig å måle og få nøyaktig resultat bare vha en linjal. Så d*** i det da. :yes:

 

Søk litt rundt på google, kanskje du finner noen andre løsninger.

Lenke til kommentar

Når jeg beveger meg 1cm på musematta så beveger jeg meg ca 10 grader i alle spill jeg spiller. Mere nøyaktig: 36,6cm for 360 grader.

 

Jo det går ann å måle nøyaktig. Legg linjalen på musematta (den må ligge rett i forrhold til retningen og vinkelen på musen). Skru av vertikal bevegelse i spillet (i q3: m_pitch 0). Sørg for at crosshairen din ligger akkurat på midten i høyden (centerview). Plasser crosshairen på et pungt i spillet som du lett gjenkjenner og sørg for at musen ligger godt til venstre eller høyre på musematten. Så er det bare å dra musa langs linjalen til du møter det pungtet på nytt. Bruk gjerne en teipbit eller noe for å markere et målingspungt på musen. Nå vet du hvor mange cm du trenger per grad i spill og stiller sensen din etter det.

 

Men la oss ikke hoppe av temaet, hvordan får jeg fjernet den drittaccelerationen i cs?

Lenke til kommentar
Når jeg beveger meg 1cm på musematta så beveger jeg meg ca 10 grader i alle spill jeg spiller. Mere nøyaktig: 36,6cm for 360 grader.

 

Jo det går ann å måle nøyaktig. Legg linjalen på musematta (den må ligge rett i forrhold til retningen og vinkelen på musen). Skru av vertikal bevegelse i spillet (i q3: m_pitch 0). Sørg for at crosshairen din ligger akkurat på midten i høyden (centerview). Plasser crosshairen på et pungt i spillet som du lett gjenkjenner og sørg for at musen ligger godt til venstre eller høyre på musematten. Så er det bare å dra musa langs linjalen til du møter det pungtet på nytt. Bruk gjerne en teipbit eller noe for å markere et målingspungt på musen. Nå vet du hvor mange cm du trenger per grad i spill og stiller sensen din etter det.

 

Men la oss ikke hoppe av temaet, hvordan får jeg fjernet den drittaccelerationen i cs?

Case 1: Off topic

- Det er IKKE mulig å få 100% nøyaktig resultat!

Case 1 Closed

 

Case 2: On topic

- Mindre acceleration enn det du har nå, er vel ikke mulig da. Kommandoene skal funke, sånn er det. ;)

Skjønte ikke helt det der hva du mente med du ville ikke ha noe register ting eller wtf? JEG kjenner ikke til de andre spilla, så vet ikke om de har en metode for å automatisk deaktivere all akselerasjon.

Prøv mouse-fix'n hvis du ikke har prøvd den. Slå også av akselerasjon i kontrollpanelet og på musen's konfigurasjon, hvis den muligheten er der.

Case 2 Closed

 

Case 3: Luck

- Good luck!

Case 3 Closed

Lenke til kommentar
Når jeg beveger meg 1cm på musematta så beveger jeg meg ca 10 grader i alle spill jeg spiller. Mere nøyaktig: 36,6cm for 360 grader.

 

Jo det går ann å måle nøyaktig. Legg linjalen på musematta (den må ligge rett i forrhold til retningen og vinkelen på musen). Skru av vertikal bevegelse i spillet (i q3: m_pitch 0). Sørg for at crosshairen din ligger akkurat på midten i høyden (centerview). Plasser crosshairen på et pungt i spillet som du lett gjenkjenner og sørg for at musen ligger godt til venstre eller høyre på musematten. Så er det bare å dra musa langs linjalen til du møter det pungtet på nytt. Bruk gjerne en teipbit eller noe for å markere et målingspungt på musen. Nå vet du hvor mange cm du trenger per grad i spill og stiller sensen din etter det.

 

Men la oss ikke hoppe av temaet, hvordan får jeg fjernet den drittaccelerationen i cs?

Case 1: Off topic

- Det er IKKE mulig å få 100% nøyaktig resultat!

Case 1 Closed

 

Case 2: On topic

- Mindre acceleration enn det du har nå, er vel ikke mulig da. Kommandoene skal funke, sånn er det. ;)

Skjønte ikke helt det der hva du mente med du ville ikke ha noe register ting eller wtf? JEG kjenner ikke til de andre spilla, så vet ikke om de har en metode for å automatisk deaktivere all akselerasjon.

Prøv mouse-fix'n hvis du ikke har prøvd den. Slå også av akselerasjon i kontrollpanelet og på musen's konfigurasjon, hvis den muligheten er der.

Case 2 Closed

 

Case 3: Luck

- Good luck!

Case 3 Closed

Case1:

Jo det går ann å få det presist, kommer ann på hvor nøyaktig du er. Mulig du kan bomme med 2 prosent, og jeg er enig med at det hadde vert et kult med en kalkulator. Disse prosentene legger du uansett ikke merke til, iallefall ikke jeg som spiller med såppas lav sens (jeg beveger musen nokså mye per grad ingame).

 

Case2:

Hadde du lest hva jeg skrev tidligere så hadde du forstått at jeg ikke har noe nytte av denne mousefix.reg-filen da jeg ikke vet hvordan jeg skal bruke den. Går det ann å forklare hva den gjør? Jeg er ikke av den typen som bare laster ned fullt med ting til jeg til syvende og sist blir nødt til å formatere. Jeg tweaker XP like mye som jeg stiller inn mine configs til minste detalj. Jeg vil gjerne vite hvordan jeg får fjernet denne "fix'en" hvis det viser seg at den endrer gameplay i andre spill jeg spiller. Dette pungtet er MEGET viktig.

Lenke til kommentar

Case 2:

 

Det er en register-fil som legger inn noen verdier i registret.

Y og X-axis verdier, husker jeg ikke helt feil.

 

For å finne ut hvor i registret de legges, høyreklikk på filen, åpne med notisblokk og les hvilke verdier som legges til i hvilke steder i registret.

Etterpå skriver du "regedit" (uten klammene) i run/kjør og går til rette lokaliseringen og fjerner de.

 

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...