Gå til innhold

Trøbbel med skjerm/skjermkort

E.T

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

historien begynner som følger:

I går, når jeg satt og så på idol, så skrudde plutselig skjermen seg av.. denne feilmeldingen kom fram i 2 sec på den ellers helt svarte skjermen:

OVER RANGE

h:80,khz v: 60,hz...... Husker ikke nøyaktig de talla, men det va noe sånt...

Prøvde å restarte, men forgjeves, prøvde sikkermodus, det funka.... Da tror jeg kanskje det er noen instillinger jeg har trykt på ellernio... Senere tok jeg det samme kortet i min gamle maskin, og kortet fra min gamle maskin i den nye maskinen.... Begge maskinene funker som de skal, men så, etter 2 dager, så kommer samme driten på den gamle PCen som det var på den nye! og nå sitter jeg fast... Innser nå at det har noe med skjerm/skjermkortet å gjør.. Men hva?

Takker for alle svar

MVH Erlend

Endret av E.T
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da har nok skjermfrekvensen satt seg til altfor høy frekvens i Windows. Vanskelig å komme bort fra, siden du ikke ser noenting.

Boot i safe mode, avinstaller grafikkort-driverne via kontrollpanelet, og installer dem pånytt etter reboot. Da blir hvertfall skjermfrekvensen resatt til default og alt skal vises normalt igjen.

Skrevet

Jepp! alt det der funka! Men det virka ikke når jeg installerte driverene igjen =( Hva skal jeg gjør for å få dem til å virke normalt igjen?

Skrevet
Jepp! alt det der funka! Men det virka ikke når jeg installerte driverene igjen =( Hva skal jeg gjør for å få dem til å virke normalt igjen?

Bytt drivere......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...