Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Krev erstatning for dårlig bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å være helt ærlig syns jeg det har blitt for mye hysteri rundt ISP'er og folk skal kreve ditt og datt for ingenting.

 

Hvis linja er nede i oppmot en uke er det greit å kreve noe form for kompensasjon, da jeg har nextgentel ville det blitt aktuelt med hastighetsøkning i en periode.

Det er sikkert også mulig at noen ville kreve å få avlsag på neste regning, men å betale 400,- istedet for 500,- ser ikke jeg helt vitsen med, da er det bedre å få et hakk bedre hastighet i en måned.

 

Hvis linjen er nede lenge blir det jo noe helt annet, men det er veldig sjelden.

 

Linja mi var nede i 3 dager pga feil på linjekortet i sentralen, fikk øket hastighet en måned.

Dette syntes jeg er en grei måte å blidgjøre kunden på, dette er standard for NGT tror jeg ? Hørt om flere som har fått det samme ved feil, var ikke noe jeg spurte om, men kundebehandleren sa jeg ville få det.

Lenke til kommentar

Fra august til desember 2003 så lå jeg på ca 200-400 kb/s på min 704/128 linje fra Tele2.. Jeg ringte kundesupport sendte mail og brev uten at linjen min ble bedre...Til og begynne med så fikk jeg 1mnd gratis men kunne ikke se meg fornøyd med det siden jeg hadde hatt så stort avvik på hastigheten over så lang tid...Etter mye om og men så fikk jeg til slutt 4 mnd til på kredittnota og da var jeg meget fornøyd...Så mars001 du kan gjerne synes det har blitt for mye hysteri rundt ISP'er og folk skal kreve ditt og datt for ingenting. Jeg mener nå at folk må ha rett til og klage når de får en vare som ikke svarer til det de er lovet og betaler i dyre dommer for... :blush:

Endret av Znoken
Lenke til kommentar

Jeg har hatt endel problemer med linja mi fra Telenor. Når jeg har ringt til de, og presentert problemet på en saklig måte, ender det som regel opp med avslag på neste regning, eller en måned gratis. Legg merke til at dette er UTEN å kreve noe.

 

Så lenge en forholder seg høflig når en er i kontakt med ISPen, ordner det meste seg greit.

Lenke til kommentar
mars001 du kan gjerne synes det har blitt for mye hysteri rundt ISP'er og folk skal kreve ditt og datt for ingenting. Jeg mener nå at folk må ha rett til og klage når de får en vare som ikke svarer til det de er lovet og betaler i dyre dommer for... :blush:

Det som var nevnt i artikkelen var nedetid

 

Selvfølgelig helt enig med deg, men jeg snakket utifra det som var nevnt ifra trådstarter.

Hvis man ikke får den hastigheten man betaler for skal man selvsagt klage. :)

 

Det jeg mener med at det klages i hytt og pine er at man skal kreve kompensasjoner for veldig lite, korte perioder med nedetid syns jeg er noe man må regne med.

Lenke til kommentar
Fra august til desember 2003 så lå jeg på ca 200-400 kb/s på min 704/128 linje fra Tele2.. Jeg ringte kundesupport sendte mail og brev uten at linjen min ble bedre...Til og begynne med så fikk jeg 1mnd gratis men kunne ikke se meg fornøyd med det siden jeg hadde hatt så stort avvik på hastigheten over så lang tid..

 

200-400kb/s tilsvarer jo i underkant av 2mbit -> underkant av 4mbit .. på en 704 linje så hadde jeg aldri klaget på dette.. *kverulerer* :cool:

Lenke til kommentar
Fra august til desember 2003 så lå jeg på ca 200-400 kb/s på min 704/128 linje fra Tele2.. Jeg ringte kundesupport sendte mail og brev uten at linjen min ble bedre...Til og begynne med så fikk jeg 1mnd gratis men kunne ikke se meg fornøyd med det siden jeg hadde hatt så stort avvik på hastigheten over så lang tid..

 

200-400kb/s tilsvarer jo i underkant av 2mbit -> underkant av 4mbit .. på en 704 linje så hadde jeg aldri klaget på dette.. *kverulerer* :cool:

ikke alle som vet forskjellen på kilobit og kilobyte... ;)

Lenke til kommentar

UPC / Chello kabelnett i Haugesund er mange plasser helt ekstremt dårlig.

Jeg kjenner flere (nesten alle) som har 50-80% packetloss. Og slik har det vært i mange år. Jeg tipper at minst 80% av de som har Chello her har klagd minst fire-fem ganger på at linjen er helt forferdelig.

 

Liten fortelling:

Jeg var hos en hvor kabelnettet var ekstremt dårlig en dag, og han fikk ca 90% loss. Han ringte til support (vi vet alle at det ikke nytter, men han gjorde det på prinsipp) og sa at han hadde 90% loss. Mannen sa "det tror jeg ikke på" og pinget han fra Chello sitt kontor (som er første steg ut på chellonettet) og lo godt da han så at han fikk 93% loss.

(Det ble sendt ut en montør som tok vekk en forgrening på kabelen, så nå er lossen nede på 40-60%)

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

ikke alle som vet forskjellen på kilobit og kilobyte... ;)

Sorry,men du har seff rett...det rette skal jo være kbit/s...Har en tendens til og blande disse to.... :( Skal skrive det opp i panna mi så jeg ikke gjør den feilen en gang til...Håper du ikke mistet nattesøvnen p.g.a feilen min...Som du ser så kan ikke alle være like perfekt som deg... :cry:

Lenke til kommentar

ikke alle som vet forskjellen på kilobit og kilobyte... ;)

ok forklare dette på en enkel måte.

 

 

kilobit er 1000 bit som går på en linje vis du har en 704 kbits linje betyr det at du har 704000 bits linje. men mange assosierer dette med KB\s som da er Kilo Byte per sekund. som igjen er ett resultat av 8 og 8 bit som blir en kilo byte. vanlig måte å skrive dette på er med liten b for bit og stor B for kilo byte

 

men som sagt det er ikke alle tester som er relevante last ned en stor fil fra ett eller annet uninett (linux distrubisjon) gjerne over tid ca 600 mb og sjekk gjennom snitt hastigheten da ser du hva du får kontra betale for. men denne testen på 300 - 400 kbit er mest trolig blit testa på en eller anne side som tilbyr en slik tjeneste men man må også tenke på at denne siden eller hosten til denne siden er kanskje populær mange som prøver og hosten har også en vis kapasitet på linja. referert til som utlinje jeg kjenner fler med tele 2 og alle får dårlige resultater gjennom it avisen sin speedometer. jeg har tiscali selv som levere en 1.1 mbit linje men scorer ikke mer en gode gamle 800 linja til ngt. men gjennom tester man har gjort så har jeg liggi godt over 1.1 og veksla til og med helt opp til 1.2 mbit på denne linja er fornøyd jeg.

Lenke til kommentar

Syns nesten det er på kanten til suttring over nedetid på en dag eller to, du har betalt for en løsning for hjemmebruk, ergo ikke 100% oppetid.

Skal du være sikkret helt så må du ha linjer fra flere isper akkurat som webhoteller har. Dessverre har tekniske dupeditter en tendens til å gå i stykker fra tid til annen og du kan rett og slett ikke forlange at det er fikset på timen når du betaler såpass lite sammenlignet med hva bedrifter gjør.

NGT som jeg har har vel hatt nedetid i år på 1 dag eller 2, + litt ustabil rundt feilrettingene ved nedetid, dette er ikke mye å klage på. Men snakker vi mer enn 2 dager, evnt at det er konstant ustabilt så har man selvfølgelig krav på godtgjørelse i en eller annen form, som ngt gjør setter opp farten litt eller så kan du kreve noen kroner i avslag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...