Gå til innhold

Våpen


Anbefalte innlegg

Jeg er nok en gang forbauset over hvor dumme nettsted man kan opprette - men dette faktisk skremmende store nettstedet tar kaka. Det er ikke ofte jeg liker å ordlegge meg slik - men disse kan ærlig talt umulig ha mye å slå ihjel tiden med - hvis dette er hva de kan prestere?

 

Har de ikke skjønt noe av hva Michael Moore egentlig vil? Han vil provosere, men gjøre poeng. Man skal ikke avfeie ham som en dust, men som en provokativ samfunnskritiker, som minner om et bilde mange har av amerikanere generelt. Å avfeie Bush som en kunnskapsløs idiot synes også jeg er idiotisk - man må kunne være kritisk uten å krysse grenser.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bla, bla, bla

Vel, saklig diskusjon.. Du dytter rett og slett fakta bort og tar fram enkelt mennesker du kjenner. Jeg gikk over "streken" og kalte amerikanere dumme... Jeg kaller ikke alle amerikanere dumme selvsagt, men den "typiske" amerikaneren er ganske så korka.. Unnskyld at jeg sier det til deg, men jeg har vanskelig for ikke å le av amerikanere.

Og jeg er FULLSTENDIG klar over at USA ikke gikk til krig mot saddam pga. atomvåpen. Ikke ta alt så ordrett! Du skjønte sikkert poenget mitt... at USA anklager land etter land for å ha ulovlige våpen.. Skulle GJERNE sjekket amerikanerne sine våpen kamre etter ulovlige våpen jeg.. mon tro hva man finner da..!

 

Og P-L-E-A-S-E ikke si at amerikanerne ikke setter USA foran alle andre land.. for sorry bob (in your face) da har ikke du fulgt med..

Lenke til kommentar
Michael Moore er jo kjent for å servere usannheter. Provokativt eller ei, jeg har personlig ikke mye til overs for fyren.

Liker han jeg. Han har utrolig mye rett og får deg til å tenke litt... Tror mer på han enn de fleste andre.. kall meg hva du vil :D

 

Micheal Moore vet hva amerika trenger :thumbs:

Endret av Buddah
Lenke til kommentar
Michael Moore er jo kjent for å servere usannheter. Provokativt eller ei, jeg har personlig ikke mye til overs for fyren.

Er det noe bedre enn en regjering i samme land som hvis grunnlag baserer seg på usannheter?

 

Hvis du mener Moore serverer usannheter, tror du det er en grunn til at han gjør det - eller dømmer du ham som en så simpel person at han regnet med at ingen ville oppdage det? Nei.

Lenke til kommentar

Du har vel lov til å ha pistol hjemme sett at du e aktivt medlem i en skyteklubb, men du må selvsagt være gammel nok...

 

Luftvåpen derimot er det ikke annet en aldersgrense på, men det er kanskje noe å true med sett at det er en litt uhederlig som banker på døren en kveld :p

 

Du kan jo også søke om tillatelse til å ha våpen hjemme, men da skal du ha en veldig god grunn og ikke noe usakelig som at du er lei av att nabohunden driter på plenen din!

Lenke til kommentar
Hvis du mener Moore serverer usannheter, tror du det er en grunn til at han gjør det - eller dømmer du ham som en så simpel person at han regnet med at ingen ville oppdage det? Nei.

En usannhet fra eller til spiller vel ingen rolle? Spesiellt når det rammer uskyldige kommersielle bedrifter? Er det morsomt når sosialist-vennelige Mr. Moore tropper opp med et kamerateam og skjeller ut en bedrift på falske grunnlag?

 

Hva Miachel Moore eventuellt måtte mene og si om regjeringen i USA bryr jeg meg veldig lite om.

Lenke til kommentar

Hmmmm så det er det NRA egentlig kjemper for da mener du?

Jeg støtter jo bare amerikanernes rett til å drepe hverandre uten at noen utenforstående skal få lov til å kritisere det valget.

 

Edit: Konsekvensene blir mer en bonus for resten av verden,kanskje de blir så opptatt med å forsvare seg overfor naboen at de tilslutt ikke har tid til å reise rundt i verden å drive å forsvare seg hele tiden?

Endret av HamiltonII
Lenke til kommentar
Hvis du mener Moore serverer usannheter, tror du det er en grunn til at han gjør det - eller dømmer du ham som en så simpel person at han regnet med at ingen ville oppdage det? Nei.

En usannhet fra eller til spiller vel ingen rolle? Spesiellt når det rammer uskyldige kommersielle bedrifter? Er det morsomt når sosialist-vennelige Mr. Moore tropper opp med et kamerateam og skjeller ut en bedrift på falske grunnlag?

 

Hva Miachel Moore eventuellt måtte mene og si om regjeringen i USA bryr jeg meg veldig lite om.

hehehe, "uskyldige kommersielle bedrifter" hehehe

Lenke til kommentar
Hvis du mener Moore serverer usannheter, tror du det er en grunn til at han gjør det - eller dømmer du ham som en så simpel person at han regnet med at ingen ville oppdage det? Nei.

En usannhet fra eller til spiller vel ingen rolle? Spesiellt når det rammer uskyldige kommersielle bedrifter? Er det morsomt når sosialist-vennelige Mr. Moore tropper opp med et kamerateam og skjeller ut en bedrift på falske grunnlag?

 

Hva Miachel Moore eventuellt måtte mene og si om regjeringen i USA bryr jeg meg veldig lite om.

hehehe, "uskyldige kommersielle bedrifter" hehehe

"nei vi gjør ikke noe galt, vi selger bare kuler.. er det noe galt i det? :laugh:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
"nei vi gjør ikke noe galt, vi selger bare kuler.. er det noe galt i det? :laugh:

Ja, du får ta deg en tur på vinmonopolet du da... Og si den samme sarkastiske kommentaren til de. Og kanskje bilforhandlere og... ikke minst der de selger kjemikalier, lim, og diverse andre ting man kan skade seg med...

 

Hmmmm så det er det NRA egentlig kjemper for da mener du?

Jeg støtter jo bare amerikanernes rett til å drepe hverandre uten at noen utenforstående skal få lov til å kritisere det valget.

NRA står opp for våpenkontroll og sikkerhet...

NRA kjemper om retten til å eie skytevåpen. Det er alt.

De støtter ikke vold, de støtter ikke ulovlig bruk av våpen, etc, etc. NRA bruker mye tid på å snakke om ulovlig bruk av våpen og er sterkt kritisk til dette.

Kanskje noen folk bør gå på et NRA møte før de uttaler seg...

 

Det ville være på lik linje med å si at Vinmonopolet støtter alkoholisme, vold fra alkoholmisbruk, etc, etc... Ikke særlig saklig.

 

Vel, saklig diskusjon.. Du dytter rett og slett fakta bort og tar fram enkelt mennesker du kjenner. Jeg gikk over "streken" og kalte amerikanere dumme... Jeg kaller ikke alle amerikanere dumme selvsagt, men den "typiske" amerikaneren er ganske så korka.. Unnskyld at jeg sier det til deg, men jeg har vanskelig for ikke å le av amerikanere.

OK, du kan tydeligvis ikke følge en diskusjon. Jeg dro opp mine egne personlige erfaring for å vise at man ikke kan generalisere basert på nettopp dette. Moore prøvde å "bevise" at folk i Canada ikke låser dørene sine, og at i USA gjør man dette, blir feil for jeg kan bevise akkurat det motsatte om jeg så vil, ved bruk av enkelttilfeller. Du forsto tydeligvis ikke poenget av det jeg sa...

Dytter bort fakta? Hvilke fakta da? Jeg har kommet med masse fakta. Du sier bare at amerikanere er dumme eller korka eller whatever.

"den typiske amerikaneren er ganske så korka"

Hva slags generalisering er dette?

Ta en tur på byen her i Norge, så kan jeg like godt komme med en slik kommentar om nordmenn også...

Men nei, jeg gjør ikke det, fordi det er usaklig.

 

Du snakker om et land med 280 millioner mennesker. Å si at den typiske amerikaneren er korka blir bare feigt og rett og slett for dumt. Hvem er den typiske amerikaneren? Er det en typisk amerikaner?

 

Og jeg er FULLSTENDIG klar over at USA ikke gikk til krig mot saddam pga. atomvåpen. Ikke ta alt så ordrett! Du skjønte sikkert poenget mitt... at USA anklager land etter land for å ha ulovlige våpen.. Skulle GJERNE sjekket amerikanerne sine våpen kamre etter ulovlige våpen jeg.. mon tro hva man finner da..!
Nei, du er ikke så flink til å holde deg til saklig diskusjon nei... Man skal være ordrett hvis man prøver å diskutere noe.

USA anklagde ikke Irak for å ha ulovlige våpen, de hadde jo det. FN fant ulovlige våpen, og Irak selv erklærte de ulovlige våpen de hadde, og etter krigen har man funnet fler...

Du kan gjerne sjekke USAs våpenkamre, siden alle vet hva de har allerede, og de er ikke ulovlige for USA å ha. Alle vet at USA har masse atomvåpen. Så det er liksom ikke noe hemmelig... som du prøver å antyde.

Dessuten har USA signert en pakt med mange andre land om å ikke bruke og utvikle slike våpen lenger...

 

Men bare gå tilbake til Michael Moore du... også kan du bli schizopren og paranoid som han er...

 

Moore sine filmer og litteratur er artige, men det er mest fordi de er så ubeskrivelige usaklige at det er bare derfor det blir artig å lese. Dette ødelegger for at han prøver å få oppmerksomhet på noen problemer som finnes i USA, som han og bommer på å fremlyse.

 

I sin neste film skal Moore antyde at 9-11 var noe planlagt av CIA eller noe sånt. Han skal altså gå inn i konspirasjonsteori feltet for å antyde at Bush hadde noe med det å gjøre, tilfeldigvis når det er presidentvalg...

 

Han skal altså bruke penger for å prøve å kaste skitt på en presidentkandidat... noe som er litt i strid med det han ellers sier om pengebruk i politikk...

 

Nei, som andre her sier, har jeg absolutt ingenting til overs for Michael Moore. Han er usaklig, paranoid, overdrevet, en hykler, og selvopptatt.

 

Og P-L-E-A-S-E ikke si at amerikanerne ikke setter USA foran alle andre land.. for sorry bob (in your face) da har ikke du fulgt med..
De fleste land setter seg selv foran alle andre, så jeg skjønner egentlig ikke hva du prøver å komme fram til med den kommentaren.
Lenke til kommentar
NRA står opp for våpenkontroll og sikkerhet...

NRA kjemper om retten til å eie skytevåpen. Det er alt.

De støtter ikke vold, de støtter ikke ulovlig bruk av våpen, etc, etc. NRA bruker mye tid på å snakke om ulovlig bruk av våpen og er sterkt kritisk til dette.

Kanskje noen folk bør gå på et NRA møte før de uttaler seg...

 

Det ville være på lik linje med å si at Vinmonopolet støtter alkoholisme, vold fra alkoholmisbruk, etc, etc... Ikke særlig saklig.

 

De støtter ikke vold?

Hva er håndvåpen konstruert for?

Hva er definisjonen på ulovlig bruk?

Heldigvis befinner jeg meg i Norge og etter som jeg vet så har ikke NRA møter her,ikke at jeg noensinne vil innfinne meg på et møte med ekstremister av noe slag.

 

Ellers så er du jo klar over at amerikanere bruker disse våpene til å drepe hverandre ikke sant?

Det er det jeg ikke klarer å begipe,et samfunn gjennomsyret av vold,men å gå til roten av problemet vil man ikke....

Lenke til kommentar

her synes jeg det var masse usakligheter fra mange sider.. bare for å få det sagt..

 

men er ikke denne diskusjonen om håndvåpen i hjemmet? hva amerikanerne gjør har vel ingen ting å gjøre i denne diskusjonen?

men ikke fly på meg hvis jeg sa noe feil nå, jeg skal lese det første inlegget på nytt nå..

Lenke til kommentar
men er ikke denne diskusjonen om håndvåpen i hjemmet? hva amerikanerne gjør har vel ingen ting å gjøre i denne diskusjonen?

Hovedsakelig var det jo det... men jeg var dum nok til å ta med Bowling For Columbine i topicen og da blir alt rettet mot USA.. Og det er jo i Usa problemet er størst så..! Og for å forstå hvorfor det er så mye i USA, så må man se (prøve hvertfall) hvordan amerikanerne er..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...