Gå til innhold

Ny PC slår seg av

--7

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk nye deler i dag, og når jeg kom så langt som til å innstallere OS gikk det i stå. Maskina skrudde seg bare av. Gikk etter en stund inn og fulgte litt med på CPU temp, og det ser ut som det er den som kommer for høyt. Tror hovedkortet har grense på 55C default får det skrur av.

Hvis dette er tilfellet er det sikkert bare å slenge på kjølepastaen, noe som jeg unnlot å gjøre da jeg satte på kjøleren :) Tester dette utpå dagen i morgen.

Så poenget jeg vil frem til er om det kan være noe annet som forårsaker at maskina slår seg av?

Oppsettet er som følger:

XP2800 Barton

Thermaltake Silent (PØH!) Viking Ultra

1024 MB Twinmos

ASUS A7V600-X

Endret av --7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det kan vel være for høy CPU temp, men det var veldig lav "shutdow temp" egentlig!

Annbefaler deg å kline på pastaen før du begynner å uroe deg!

Noe du burde tenkt på før du postet!

Skrevet

Hvis ikke CPU registrer seg riktig må du stille inn verdiene manuellt...(hender man må det hvis BIOS er produsert før CPU).

Se også at RAM står på "By Spd"...

Så etter litt knask i BIOS hopper den nok igang :cool:

Skrevet

Ja, den registrerer seg ikke riktig, mrn har riktig hastighet som en preset valg. Kan godt hende at multiplier og fsb er feil innstilt. Multiplier står på 12,5.. Er det riktig for en Barton XP2800?

Skrevet

Hehe jeg bruker 11,5 og FSB 192 og 1,7 V på denne.... Det er lett overklokking til 3200+

12,5 og 166 og 1,65 er fint til å starte med. Den går ihvertfall fint, stabilt og kaldt da..

Lykke til :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...