Gå til innhold

3 skjermer!

pesten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg vurderer en 3-skjermsløsning. Jeg lurte bare på da om jeg skulle gå for Matrox eller om det var andre løsninger som er fornuftige. Takker for svar! :thumbs:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du eventuelt noen forslag på gode pci kort? Sitter nu med et ASUS GeForce 4200 Ti i AGP porten.

Endret av pesten
Skrevet

Skal du ha 3 separate bilder på 3 skjermer så funker det nok bra med AGP og PCI.

Men skal du ha ett bilde som strekkes over tre skjermer (surround-gaming) så trenger du nok Matrox Parhelia kort eller noe tilsvarende

Skrevet

Hei! Lurer på hva Racambole mente med 3 separate bilder? Og skal ikke bruke det til så mye gaming, i så fall bruker jeg bare den ene skjermen. Men hvordan kommer det til å funke med ett pci og agp kort?

Skrevet

Jeg har selv Matrox Parhelia...godt fornøyd med dette!!

Hvis du kjøper AGP og PCI kort...det går i 2D, men spilling går ikke fordi spillene er beregnet for EN skjermkort. HVIS det går...AGP kort raskt, PCI treg..ubalanse.

Matrox Parhelia er den eneste surround gaming som fins...de annonser en ny kort, støtte for Dx9, PCI Express osv. Kjøp hvis DU MÅ HA SG.

Spiller mest Flight Simulator 2004...ingen problemer, overklokker ikke heller.

Skrevet

Ta en titt på denne.

Og denne.

Eller bare les konklusjonen:

ATi skjermkort = ikke støtte for span/strechmode/surround gaming, men to skjermer og bra ytelse (på en skjerm).

nVidia skjermkort = (halvveis)støtte for surround gaming og OK ytelse, men kun 2 skjermer

Matrox (Parhelia) = støtte for surround gaming med 3 skjermer, men dårlig ytelse.

Hvis du ikke bryr deg om surround gaming, kjøp et ekstra PCI kort eller Matrox Parhelia (evt P750 hvis du har dårlig råd, og ikke setter krav til 3d ytelse).

Jeg skal nemlig kjøpe meg en 3. skjerm og går for ekstra PCI kort...

Skrevet (endret)

Takker for alle svar! Men hvis jeg kjøper et pci kort og har 3 skjermer. Må da begge være av Nvidia eller Ati eller er de uavhenging av hverandre?

PS: Skal ikke bruke til noe gaming i det HELE tatt!

Endret av pesten
Skrevet (endret)

Har ingenting å si hvilket merke det er, untatt at du burde egentlig ha nVidia basert AGP kort siden de støtter "span/strech" mode, da kan du f.eks se film over to skjermer og evt spille over to skjermer på noen spill! Jeg har et Creative Banshee 16MB PCI kort på vei som jeg kjøpte for en billig penge... Er jo ikke noe særlig vits å ha et bra PCI kort hvis man uansett ikke kan spille på den tredje skjermen...

EDIT: altså det jeg mente i den siste setningen er at du MÅ ha matrox parhelia (ol.) for å kunne spille på alle tre skjermen samtidig (surround gaming), med ati kan du bare spille på en skjerm (med noen FÅ unntak), men med et nVidia basert kort kan du i det minste strekke over to skjermer...

Noen som vil bytte et Radeon 9600XT 128MB mot et nVidia kort? Evt. med et mellomlegg? Kan sikkert betale litt altså! Send PM!

Endret av schmelck
Skrevet
Takker for alle svar! Men hvis jeg kjøper et pci kort og har 3 skjermer. Må da begge være av Nvidia eller Ati eller er de uavhenging av hverandre?

PS: Skal ikke bruke til noe gaming i det HELE tatt!

Ikke gaming?

Matrox Parhelia uten TVIL!! Har det selv, og det er det beste kvaliteten du kan få, P750 er også bra hvis 3D ytelse ikke er så viktig. Matrox har forresten også sertifiserte drivere til flere kjente profesjonelle verktøy

Hva skal du forresten bruke dette til?

Skrevet

Hei.

Har prøvd med 3 stk Matrox G450 PCI kort og ett stk G550 AGP kort i samme maskin. Det funket helt topp. Desktoppen strekker seg over alle 8 skjermene.

Brukte Windows XP men tror at Windows 2000 også støtter flere skjermkort i samme maskin.

Good Luck

Skrevet
Raptor' date='26/02/2004 : 20:06'] Matrox Parhelia uten TVIL!! Har det selv, og det er det beste kvaliteten du kan få, P750 er også bra hvis 3D ytelse ikke er så viktig. Matrox har forresten også sertifiserte drivere til flere kjente profesjonelle verktøy

Hvorfor skal han gå for Parhelia (uten tvil)? Hva får du i 3dmark forresten?

Gå for matrox hvis du ikke har skjermkort fra før og er villig til å betale det ekstra som matrox koster. Hvis du derimot har skjermkort vil det være en mye mer økonomisk investering med et ekstra PCI kort slik som jeg har gjort.

Skrevet
Hei.

Har prøvd med 3 stk Matrox G450 PCI kort og ett stk G550 AGP kort i samme maskin. Det funket helt topp. Desktoppen strekker seg over alle 8 skjermene.

Brukte Windows XP men tror at Windows 2000 også støtter flere skjermkort i samme maskin.

Good Luck

Genialt! Men når du mener at desktopen strekkes over allle skjermene, følger oppgavelinjen med eller er det bare skrivebordsbakrunnen som går over alle (8!!!) skjermene?

Hva brukte du de 8 skjermene til forresten? :w00t:

Skrevet

Hei.

Oppgavelinjen strekker seg over alle skjermene.

Gjorde dette bare som et eksperiment for å se om det var mulig. Testet med flysimulator, det ble ganske bra.

Vi bruker endel maskiner med fire skjermutganger i jobbsammenheng.

Good Luck

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...