Gå til innhold

Hvordan gjemmer jeg URLen?


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg sitter her og programmerer i PHP/HTML, og vil gjerne skjule tilleggsinformasjonen i adresselinjen.

 

Si at adressen til siden er www.ettellerannet.no,

dersom man klikker på en link vil man komme til siden www.ettellerannet.no/side1.php

 

Det jeg er ute etter er at "side1.php" skjules for brukeren.

 

Er det noen som har noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vil kansje være enklest og endre apache til å kun vise www.foo.no hele tiden.

Nå er jeg på ingen måte sikker, men så vidt jeg vet styres adressen i adresselinjen av HTTP responsen browseren mottar ved trykk på en link. Den eneste måten jeg kan komme på nå uten å bruke "client-side triks" er å motta requesten til brukeren, lagre den som cookie, sende brukeren til hovedsiden og inkludere requestsiden. Dette tror jeg ikke apache støtter, og er noe man må lage selv (som også kan bli ganske buggy). Men jeg er som sagt ikke sikker.

 

Det jeg tror du tenker på, som er det jeg kaller et client-side triks, er å bruke en null-frame som footer eller header. Det vil si at man bruker et rammesett, hvor ene rammen er 100% og den andre er 0%. I praksis vil det da se ut som en vanlig side, men siden man egentlig driver på i en egen ramme, ser det ut som om man befinner seg på hovedsiden hele tiden.

 

Om jeg tar feil hadde det vært fint med en liten forklaring hvordan man gjør dette i apache, og hvordan det hele fungerer i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...