Gå til innhold

Maskinen går men ingen bilde på skjermen?

BWW

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kjenner dette?

Skrur på PC'en, ingen "feilsignaler " fra BIOS, men skjermen forblir svart?

Har skiftet skjermkort, powersupply og skjerm. Ingen resultater.

Noen som kan hjelpe meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går hardisken? Så vitt jeg vet så bruker hardisken å nekte å gå når den er koblet til en ødlagt HovedKort. kjedde i hvartfal med en kompis av meg sin pc.

Kjekk det :yes:

Skrevet (endret)
Noen som kjenner dette?

Skrur på PC'en, ingen "feilsignaler " fra BIOS, men skjermen forblir svart?

Har skiftet skjermkort, powersupply og skjerm. Ingen resultater.

Noen som kan hjelpe meg?

Høres ut som det er et skjermkort som ikke vil mer, men siden du har prøvd med et annet skjermkort så er det vel ikke det, det kan også være hovedkortet som har gått i stykker. harddisken er det IKKE, det har ingenting med skjermbilde og gjøre, og det har også lite med strømforsyningen og gjøre så lenge data'n slår seg på.

Endret av AMD_XP3000+
Skrevet (endret)

prøv å start opp med minst mulig brask, ta av alle ide enheter, floppy osv.

funker ikke det så kan det være hk, eller som jeg har vært borti en gang at kjærnen på cpu var skadet.

prøv å bytt ram og, du må bare fortsette å bytte ut til du finner feilen, dæts the way

Endret av venomzorg
Skrevet

funker ikke det så kan det være hk, eller som jeg har vært borti en gang at kjærnen på cpu var skadet.

prøv å bytt ram og, du må bare fortsette å bytte ut til du finner feilen, dæts the way

Ja det var sant, det er ihvertfall 2 ting som er mest vanlig med svart skjermbilde ikke noe signal idet heletatt, og jeg tenkte jo ikke over det med cpu....

De meste vanlige feilene ved ikke noe signal på skjermen er :

1. ødlagt skjermkort

2.ødlagt cpu

3. noen ganger kan også deffekt ram kan ha noe å si.

Skrevet

funker ikke det så kan det være  hk, eller som jeg har vært borti en gang at kjærnen på cpu var skadet.

Ja det var sant, det er ihvertfall 2 ting som er mest vanlig med svart skjermbilde ikke noe signal idet heletatt, og jeg tenkte jo ikke over det med cpu....

De meste vanlige feilene ved ikke noe signal på skjermen er :

1. ødlagt skjermkort

2.ødlagt cpu

3. noen ganger kan også deffekt ram kan ha noe å si.

Tja, skjeldent skjermkort tar kvelden, hadde heller satt ram litt høyere. vært borti det både på jobb og privat jeg.

men ja.

1. prøv ny ram

2. sjekk cpu

3. prøv nytt hk? :/

Skrevet

Opplevde det samme da jeg satt in nytt hk: nf7-s v2.0.

Skifta da tilbake til mitt andre hk og alt funka, men da tenkte jeg at jeg prøver en gang til og da kom skjermen opp og alt funka. rare greier.

Skrevet

Tja, skjeldent skjermkort tar kvelden, hadde heller satt ram litt høyere. vært borti det både på jobb og privat jeg.

men ja.

1. prøv ny ram

2. sjekk cpu

3. prøv nytt hk? :/

sjelden skjermkort tar kvelden? syns ikke det, jeg har foresten sendt tilbake et skjermkort fra komplett som tok kvelden akkurat og kom det ikke bilde. men siden han har prøvd med 2 skjermkort så ja, da er det nok mest sansynlig at det ikke feiler det noe. de forslage du gav syns jeg var fine forslag. :yes:

Skrevet (endret)

Hos meg ville det ikke komme skjermbilde fordi CPU kjølern satt på litt skakt! Ikke sikkert at det er samme problem hos deg, men siden du snart er tom for alternativer kan du jo like godt prøve å ta den av og sette den på igjen!

Du kan jo også prøve å resette BIOS! Bare ta ut det store flate batteriet på HKet og sette det inn igjen etter 5-10 minutter!

Endret av P-in-P
Skrevet

Jeg opplvede dette en gang da jeg av-installerte Catalyst 3.x. Bilde viste fint helt til Windows XP startet. Prøvde med 2 andre skjermkort. Ingenting funket. Løsningen var å installere på nytt. (Noe som absolutt ikke anbefales hvis ikke det er en annen løsning.)

Gjorde du noen endringer på maskinen før bildet forsvant?

Skrevet

Det var skjermkortet som var årsaken. Men jeg byttet med et identisk kort på en annen identisk maskin og vips så fungerte det igjen. Satte det såkalte defekte skjermkortet inn i den andre og vips så fungerte den også?

Forstå seg på den som kan :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...