Minati Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Hei lurer på om det er noen som har noen gode råd om hvordan man klokker en amd xp2600+ maximalt. Har Abit NF7-S V2.0 2xTwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond (god kjølevift) Takker for hjelpen jeg får
PsychoPat Skrevet 24. februar 2004 Skrevet 24. februar 2004 Det er en guide her på forumet, her faktisk. Del: to og del: tre.
Minati Skrevet 25. februar 2004 Forfatter Skrevet 25. februar 2004 vet det da..... men om noen har en bra patent på akkurat dette utsyret,,,, ov vill dele med meg
PsychoPat Skrevet 25. februar 2004 Skrevet 25. februar 2004 Ok, du kjenner til guidene, men har du lest dem?
Minati Skrevet 26. februar 2004 Forfatter Skrevet 26. februar 2004 Ja har det..... men kan jo hende noen har det samme som meg som kan si det de har... har prøvd masse... men får det ikke stabilt...
PsychoPat Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 Man trenger ikke å ha samme system for å hjelpe deg! Systemet er ustabilt sier du? Har du så bra kjøling at du kan øke vcore uten problemer? Det er i alle fall det du må for å få det stabilt. Du må også sette på agp/pci lås (det er et must!).
Syar-2003 Skrevet 26. februar 2004 Skrevet 26. februar 2004 (endret) Sett volten på cpu,n din til 1,85volt . Bruk standard instillinger multiplier og fsb . Kjør så cpu intensive program i et par/tre dager . F.eks prime95 ,cpuburnin test etc . Deretter øk volten og gjenta samme .. Etter dette blir cpuen din mere oc villig (forhåpentligvis). Du må ta ting stegvis , ikke ha det travelt . Tenk på cpu'en din som et barn du skal lære å sykle fort på sykkel uten å velte . Brattere og brattere bakke (volt) men ikke for fort ned ad gangen de første gangene til barnet har grepet på kontrollen , deretter litt og litt fortere . Endret 26. februar 2004 av syar2003
Petterahl Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Sett volten på cpu,n din til 1,85volt .Bruk standard instillinger multiplier og fsb . Kjør så cpu intensive program i et par/tre dager . F.eks prime95 ,cpuburnin test etc . Deretter øk volten og gjenta samme .. Etter dette blir cpuen din mere oc villig (forhåpentligvis). Du må ta ting stegvis , ikke ha det travelt . Tenk på cpu'en din som et barn du skal lære å sykle fort på sykkel uten å velte . Brattere og brattere bakke (volt) men ikke for fort ned ad gangen de første gangene til barnet har grepet på kontrollen , deretter litt og litt fortere . Kan du forklare dette med burn in test en gang til? Tror jeg gjør det nå. har satt volten til 2.03 og standardhastighet på min barton xp25000+ Har latt den kjøre prime95 i natt og skal la den drive på noen dager til, er det riktig? Load tempen har sunket allerede
Syar-2003 Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Burn i er å gi cpu'n intensivt arbeid , slik som prime95 som benytter 100% cpu er fint . Prossessoren "venner seg til" høy volt og høy belastning . Og forhåpentligvis går bedre på høy volt og klokker bedre etterpå .
Petterahl Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Burn i er å gi cpu'n intensivt arbeid , slik som prime95 som benytter 100%cpu er fint . Prossessoren "venner seg til" høy volt og høy belastning . Og forhåpentligvis går bedre på høy volt og klokker bedre etterpå . Kanjeg bruke pcen når jeg gjør det? Hvor lenge skal den gjøre det? Jeg tar den "maximun heat, power consumption" tingen i torture test. Vil det være riktig? Innkjører jeg prosessoren da?
Petterahl Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Sett volten på cpu,n din til 1,85volt .Bruk standard instillinger multiplier og fsb . Kjør så cpu intensive program i et par/tre dager . F.eks prime95 ,cpuburnin test etc . Deretter øk volten og gjenta samme .. Etter dette blir cpuen din mere oc villig (forhåpentligvis). Du må ta ting stegvis , ikke ha det travelt . Tenk på cpu'en din som et barn du skal lære å sykle fort på sykkel uten å velte . Brattere og brattere bakke (volt) men ikke for fort ned ad gangen de første gangene til barnet har grepet på kontrollen , deretter litt og litt fortere . Du skriver har at man burde ta steg etter steg. Og kan jeg ikke bare ta den rett på 2.03 volt? og kjøre den i prime95 noen dager? Eller blir det ikke den samme effekten som å ta det gradevis?
Syar-2003 Skrevet 29. februar 2004 Skrevet 29. februar 2004 Eller blir det ikke den samme effekten som å ta det gradevis? Jeg vet ikke sikkert , men jeg har pleid å gjøre det i to stepp. 1.ste gang 1,85v . neste 1,95v. Kjøre prime i flere dager er kanksje litt teit hvis du vil bruke pc'n(ikke mye resurrser ledig med prime gåendes) . Du kan kjøre seti istedet kanskje . 24t bør vel strengt tatt holde som 1'ste burn-in. (Har dog opplevd at cpu'n blir bare bedre og bedre oc'er etter noen ukers/måneders bruk , særlig ved konstant kjøring på høy vcore)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå