Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

IM og cam?


Anbefalte innlegg

Jeg er den stole eieren av et webcam som benyttes ofte på LAN's og lignende. Men, nå har det seg slikt at det også er mulig å koble opp dette mot Microsoft sin instant message service - MSN. Men, det store problemet mitt er at dette viser seg å være særdeles ustabilt. Ta to eksempler:

 

#1 - Jeg og min kamerat:

Begge to har NGT Delta - 2000. Dette burde jo fungere fremragende, men den gang ei. Resultatet ble vel rundt 0,5(relativt)-2 fps, noe som jeg påstår er latterlig med tanken på den lille mengden data som blir overført

 

#2 - Jeg og en venn fra Sverige:

Jeg sitter fremdeles på NGT Delta - 2000. Han på sin side sitter på Telia 500. Her var det intet tegn på noe "lagg". Hadde en helt flytende overføring. Jeg tipper vi lå rundt 20-30 fps.

 

Hva kan være årsaken til en så stor forskjell? (firewalls etc?) Noen erfaringer?

 

Det skal også sies at i #1 så brukte ingen av oss noen p2p's eller noen som helst programvare som tok nevneverdig med båndbredde. Men, i #2 så sendte jeg faktisk et par sanger under seansen uten at dette påvirket "flow'en" noe spesielt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...