Gå til innhold

Hvem skal jeg ha erstatning fra?


Anbefalte innlegg

Det hele startet da jeg endelig hadde nok penger til å kjøpe en Western Digital Caviar på 160 Gigabyte. Lykkelig viten om hva jeg skulle bestille gikk jeg inn på Komplett.no, som maaaaange ganger tidligere.

 

Jeg bestilte da harddisken og mottok den noen dager senere. Litt senere når jeg skulle montere den la jeg merke til at det var et hull i både papp-esken og den antistatiske emballasjen. Da jeg fikk tid litt senere på kvelden monterte jeg harddisken. Tenkte ikke noe over at det hadde vært hull i både papp-esken og harddisken.

 

Maskinen bootet. Plutselig hører jeg det skrangler noe inn i H*****. Ja, det var den verste lyden jeg har hørt. Kunne det virkelig være mulig, tenkte jeg. Jeg prøvde å boote mange ganger, men uten hell. Samme lyden og at den ikke klarer å boote noe OS. Prøvde den i master og slave til ingen nytte. Da jeg tok harddisken ut av kabinettet la jeg merke til det: Den ene langsiden på harddisken var knekt! Det var akkurat som noe spisst hadde truffet den. Dessuten passet knekken sammen med den antistatiske emballasjen og papp-esken. Jeg skjønte da at den antakeligvis var skadet under transport.

 

Jeg bestemte meg da for å returnere harddisken og sende den til Komplett med begrunnelse at den antakeligvis ble knekt under transport. Jeg sendte harddisken i orignal-pakningen (som hadde hull i esken), men med godt pakket grå-papir rundt. De avviste returen og sa jeg måtte ta det opp med Posten.

 

Da jeg mottok pakningen jeg sendte i retur hadde den fått ny papp-eske uten skadene den originale hadde. (Altså erstattet den gamle, ødelagte)

 

Hvordan skal jeg nå bevise for Posten at pakningen ble skadet under transport?

 

Som svar på det fikk jeg følgende mail fra Komplett:

Hei.

 

Hvis du ikke husker hvordan pakka så ut når den kom til deg. Så må du nesten

bare forklare så godt du kan. Noe mer kan jeg dessverre ikke si.

 

Dette svaret hadde forøvrig ingenting med det jeg spurte om. Jeg husker jo hvordan den så ut, men det er jo ikke noe bevis at jeg "husker".

 

Skal ringe Komplett.no i morgen å høre mer.

 

Hva mener dere?

Endret av CobraM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei :)

 

Slike ting er MEGET kjedelig! Så du har min fulle sympati! :(

 

I slike tilfeller som dette er det uten tvil posten som har ansvar for at forsendelsen kommer til deg uskadd (transportskader), ikke selgeren.

 

Men Posten har et prinsipp at transportskader skal raporteres "umiddelbart", helst når du mottar pakken hos postmann/postkontor. Hvis pakken har ytre skader er det ofte lurt å ikke løse ut pakken, men uansett, det er mottaker (hvis du løser ut pakken) som må ta kontakt med Posten etter transportskader er oppdaget.

 

Når man får en bedriftspakke skal det vel følge med et slikt skjema der man kan raportere om transportskader som man kan levere på Posten, eller tar jeg feil?

 

Uansett,, lykke til!! Måtte rettferdigheten seire :w00t:

Lenke til kommentar

Alle pakker er forsikret for x-antall kr når de sendes i posten,og posten er her ansvarlig for å dekke skaden.

Men i ditt tilfelle har Komplett "bæsja" på leggen iht. bevis materialet.

Så en aldri så liten :thumbdown: til dem her, men det kan du kanskje ordne med dem over tlf, det meste bruker løse seg med en fornuftig samtale.

 

Trur nok du er nødt til å møte en postfunksjonær med en VELDIG god dag på jobben før han evt skriver skademelding uten den orginale embalasjen.

Så tror nok du trenger litt mer velvilje fra Komplett i denne saken.

 

Lykke til, det ordner seg nok.

Lenke til kommentar

polarbastard har rett - dette er din egen feil. når du henter pakker på posten så sjekk med én gang - helst mens du er inne på postkontoret - at pakken og innholdet fungerer.

det er klart at du ikke kan sjekke hvorvidt harddisken din fungerer eller ei, men du er i det minste *pliktig* til å sjekke så langt du kan. i verste fall mister du hele garantien.

men når dét er sagt, så burde komplett hjulpet deg mer. de burde i det minste sendt det originalpakningen som var selve "beviset" her (om enn noe tynt, du kunne jo fint laget hullene selv for alt posten vet).

 

mitt tips er å presse på komplett, de er mer "bøylige" enn posten. men i utgangspunktet så er dette en tapt sak for din del, siden du var for sløv til å sjekke pakken med én gang mens du var hos posten.

 

kjiipt, men slik er det.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vil prøve å nyansere det litt her.

 

Jeg opplevde for et par år siden å få et kabinett i posten fra Komplett som det var skade på. Det var en bitteliten skade på eska, og jeg tenkte ikke over det da skaden på ingen måte hadde nådd inn til kabinettet. Dette var en "på døren" forsendelse, så postmannen forsvant før jeg fikk sagt kake, og jeg oppdaget ikke omfanget av skaden før jeg fikk pakket ut kabinettet og skulle skifte PSU på det. Da viser det seg at pakken sikkert hadde gått i bakken, og det hardt, da bakplata på kabinettet hadde blitt bøyd på grunn av tyngden av PSUen.

 

Ringte da selvfølgelig til postens kundeservice dagen etter og fikk opprettet en klagesak. Etter mye om og men møtte jeg omsider en kundebehandler som var meget medgjørlig.

 

Moral: Ikke gi deg før du har prøvd. Ta bilder av disken og mail dem til postens kundeservice slik at de ser hva det dreier seg om. Det skal ikke gå an å brekke en disk. Husk samtidig å holde en grei tone overfor dem. Jeg har sett alt for mange eksempler på folk som flyr rett i strupen på motstandere i klagesaker, og det fører sjelden til noe bra....

 

-KJ

Lenke til kommentar

Her har dere vel feil begge to , da du skulle sjekket varen ved annkomst, men om Komplett har rotet bort embalasjen og dette fører til at posten avviser din klage bør komplett erstatte varen .

Hadde en lignende sak i fjor og tok kontakt med avsender som da var psdata siden posten nektet fordii jeg hadde tatt hjem varen , fikk beskjed om å sende varen til dem og så skulle de ta saken opp med posten , jeg fikk umiddelbart ny vare fra psdata.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar

Jeg er kjempe fornøyd med komplett på returer jeg, har returnert endel ting som har gått til hel**** og har hver gang fått tilbake nye varer og også en gang et bedre produkt enn det jeg sendte inn.

Det eneste er at det tok 2 uker..

 

Bra komplett ! ;)

 

Men i denne saken er det litt annerledes, men komplett burde nok vært hjelpsomme nok til å kontakte posten for deg..

Lenke til kommentar

Ringte Komplett nå. Hadde en hyggelig samtale og fikk ordnet det. De skulle betale for frakten min i den forrige returen og sende en ny harddisk i Posten.

 

Dessuten innrømmet de feilen de hadde gjort. Fikk nettopp denne mailen:

 

Denne disken skal erstattes da den var skadet i posten. kunde har tidligere

sendt inn vare på RMA [sensurert]. Da vi har gjort feil her skal denne erstattes med

ny disk.

 

Frakt skal krediteres!

 

Ser ut som jeg får min nye harddisk, etter to uker. Som plaster på såret burde jeg vel fått gratis frakt eller noe i den dur, men det fikk jeg ikke. Det viktigste var jo at jeg fikk ny harddisk. Og det ser jo lyst ut nå!

 

 

*happy* :whistle:

Lenke til kommentar
Her har dere vel feil begge to , da du skulle sjekket varen ved annkomst, men om Komplett har rotet bort embalasjen og dette fører til at posten avviser din klage bør komplett erstatte varen .

Hadde en lignende sak i fjor og tok kontakt med avsender som da var psdata siden posten nektet fordii jeg hadde tatt hjem varen , fikk beskjed om å sende varen til dem og så skulle de ta saken opp med posten , jeg fikk umiddelbart ny vare fra psdata.

Så har du alltid opplevd gode ting når det gjelder psdata da. Det er ikke sikkert det gjelder andre personer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...