Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Feil med prefix ?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Jeg skal nå fortelle dere om et ganske irriterende og nokså dyrt problem jeg har.

 

Siste telefonregning jeg fikk så var det et telefonnummer, 21 40 30 93, som gikk igjen HELE tiden. Og det var anrop til dette nummeret som varte i fra 2 timer og helt opp til 15 timer av gangen.

 

Jeg regnet ut at dette fremmede nummeret, som ingen av oss kjente til, hadde kostet oss 1400kr ca. bare på én måned, så jeg ringte med en gang telenor kundeservice.. Der fikk jeg nokså god hjelp av en mann som sa at det var et nummer som tilhørte Tiscali, og at jeg hadde feil med "prefixen" min. Han sa også at jeg bare skulle ringe tiscali, så skulle problemet bli fikset med en gang.

 

Jeg ringte tiscali.. Der traff jeg på ei dame som nektet for at det var et nummer som tilhørte dem, og hun sa bare at jeg måtte ringe telenor igjen. Da ble jeg rett og slett forbanna, og hadde mest lyst til å bare slenge på røret, men jeg holdt meg rolig og trakk dype magadrag, og sa høflig adjø til tiscali-damen før jeg deretter ringte telenor igjen.

 

Hos telenor ble jeg satt over tre-fire ganger før de endelig bestemte seg for å sette meg over til faktura-avdelingen. Mannen jeg snakket med der mente at det var JEG som hadde ringt opp dette nummeret, og det hverken var deres eller tiscalis skyld.

Han ba meg også om å "se litt rundt i datamaskinen min" for å se om det var noe der som kunne ringe opp dette nummeret.

 

Han mente på at det var noe hos meg som kunne ringe opp dette nummeret, men hvordan er det mulig, og hvordan stopper jeg det isåfall ?

 

Håper på hjelp fra brukerene her på forumet, for det var ingen hjelp å få hos hverken tiscali eller telenor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Siste telefonregning jeg fikk så var det et telefonnummer, 21 40 30 93, som gikk igjen HELE tiden. Og det var anrop til dette nummeret som varte i fra 2 timer og helt opp til 15 timer av gangen.

Ser ut til og være oppkoblingsnummeret til start.no sitt rett på netttjeneste.

Antagelig har noen lagt inn denne som standard oppkobling på din maskin.

Skrevet (endret)

Et kjapt søk på google ga denne informasjonen:

 

9.12.2003-Nytt oppringtsnummer!

Vi i Kvalito IT jobber kontinuerlig med å spare kostnader samt å oppgradere vårt nettverk, slik at det vil være dimensjonert for alle de behov våre kunder har.

 

I denne forbindelse, har vi lagt om til en ny oppringttjeneste, med nytt nummer. Vårt nye nummer er: 21403093. Det er ikke brukernavn og passord på tjenesten. (Med andre ord, en kan sette det blankt) 

 

Link

 

Edit: sf

Endret av Snorre123
Skrevet

Jeg hadde også det problemet med Tele2 Fre to connect. Vi hadde en mann i området her som hadde klart å registrere seg på regningen vår. Vi merket ikke det før etter et år, så vi hadde gratis internett helt til vi gikk over til Telenor ADSL. De nektet i starten, og sendte inkassoer på regningene vi ikke betalte. Da vi sendte brev til ledelsen i Tele 2 hjalp det

Skrevet
Jeg hadde også det problemet med Tele2 Fre to connect.

Det er ingen form for registrering på dette nummeret som er brukt her så man kan ikke belaste andre med det.

Skrevet

Det virker som at det er oppringt nettforbindelse ja. Om dere mener at dere ikke har brukt telefonlinjen til internett men likevel har modem:

 

Sjekk at det ikke er noen programmer som ringer opp nettet av seg selv (f.eks virusoppdatering, Seti@home e.l.) og som ikke klarer å koble av forbindelsen etter at det er ferdig med oppdateringen.

 

Sjekk også PC'n for virus og annet snusk som kan ringe opp nettet. Noen virus renger opp ekstremt dyre utenlandske sex-telefoner som koster flesk og som innehaveren av sextelefonnummeret tjener grovt på. Rent bedrageri altså. Heldigvis er det et normalt norks nummer som har blitt oppringt hos deg.

Skrevet
Jeg hadde også det problemet med Tele2 Fre to connect.

Det er ingen form for registrering på dette nummeret som er brukt her så man kan ikke belaste andre med det.

Mem mindre det er en phreak som har vært ute og lekt...

Og i så fall kan du være glad han /hun ikke kostet mer...

 

 

Litt mer sannsynelig er, som ble nevnt over, at det er noen som har greid å sette det nummeret som standardnummer for internett...

 

Du har vel ikke brukt det for å rette en feil/komme på nett når din andre inet leverandør var neder, og tilfeldigvis haket av et kryss for mye?

Skrevet

Vel, vi har hatt Kvalito en gang i tiden, men vi sa opp kvalito etter ganske kort tid.. Men i dag ble jeg rett og slett så lei av dette at jeg formaterte hele maskina, så forhåpentligvis er det borte nå.. håper jeg.

Skrevet

Vet dere om det finnes noe slags program som jeg kan bruke for å overvåke all aktivitet på telefonlinjen vår? Som f.eks ser hva som blir ringt opp og slikt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...