Gå til innhold

Overklokke et GF4800SE


Gjest Slettet-p4PIYwb6

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6

Hei.

 

Jeg har et MSI GF Ti4800SE og lurer på litt forskjellig:

 

Kan man softmodde dette kortet til et eller annet?

Noen som har erfaringer av overklokking av dette kortet?

Oppdatering av bios, hjelper det mye?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hmm, jeg har det samme kortet, og jeg kan nesten ikke klokke noe uten at det henger seg opp i nyere spill. Det virker ikke som om det har noe med varme å gjøre, og det kommer ingen artifacts i 3D-Mark selv med mye høyere clock.

Jeg har overklokket litt med RivaTuner nå.

Resultatet: Core clock:288 MHz

Memory clock:554 MHz

 

Dette er bare bittelitt over normalt, så det er nok vanskelig å klokke dette kortet ja.

 

Fikk ingen artifacts men spillene hang seg i ca. 5 sek. hvert 20 sek.

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

har samme kortet, du kan klokke det, men det blir ikke bedre. jeg kom ikke igjenom 3dmark03 med det etter klokk, måtte restarte PC.. på standar klokk er alt greit..

 

Og det kan ikke ha med kjøling og gjøre, jeg har moddet det så jeg har CPU kjøling på kortet (reason: standarkjølinen klikket)

Lenke til kommentar

Har selv et Creative 4800SE som jeg kjører på 300/650(ti4600) uten problemer. Har da hverken prøvd splinter cell el painkiller, men andre nye spill har fungert helt fint. 3dmark03 går også uten problemer. Uansett, det kan jo hende at jeg støter på samme problemet meg gjeldene spill. Skal prøve å få sjekket det opp. I mellomtiden, har alle her sjekket at chipsetdriverne til hovedkortet er installert? ;)

Lenke til kommentar

Kan det være noe med at når man klokker ram`en for mye, så blir det artifacts.

Og når man klokker core`en for mye, så henger det seg.

 

Noen som vet om det er sånn?

 

Siden det henger, og så fortsetter igjen. Kanskje core shutter ned for å avkjøle, og så fortsette når det er greit?

 

 

(KaiAlvin: last ned Painkiller demo. Jeg (4800SE) kjører 301/580 nå. Greit på Splinter Cell, men Painkiller henger seg èn gang i minuttet i ca. 10 sekunder.)

Lenke til kommentar

Jeg har et creative 4800se og det var ikke så veldig godt til overklokking... 300MHz på gpu og 650MHz på ram før jeg fikk, men når jeg satte kjøleribbe på ram brikkene så kom jeg plutselig til 325MHz på gpu og i mange spill fungerer 705MHz på RAM, men ikke splinter cell og Far Cry... Da må jeg sette ned til 680MHz så det er den hastigheten jeg bruker... Ikke stor forskjell i ytelse uansett... Nå har jeg 2 80mm som blåser rett på kjøleribbene da så det er ikke direkte varmt heller... Klarte å komme borti viftestyringa og slå av den ene en gang, og plutselig klikket alt, så det krever god kjøling for å klokke kortet! Spesielt RAMen!

 

edit: en del skriveleifer... :blush:

Endret av GA
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...