Gå til innhold

Nytt skjermkort idag til amd 64

nor303

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei sitter her desperat og prøver å bli klok på hvilket skjermkort jeg skal kjøpe, hadde bestemt meg for sapphire radeon 9600xt til 1350kr men det er jo utsolgt i en mnd. :cry:

Fikk igår den nye maskinen min med amd 64 3000+, og abit hovedkort. Eneste jeg trenger for å komme i gang er et nytt grafikkkort har tenkt til å bruke en 1300-1700kr på det. Hva skal jeg velge? I forhold til ytelse og pris?

Så hvis det er noen ivrige sjeler der ute, føl dere fri til å komme med forslag, har lyst til å bestille i løpet av kvelden. :thumbs:

Ps. det må helst være på lager da, så jeg slipper å vente en mnd. :D

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM
Skrevet (endret)

sapphire 9800pro til 1895kr ville vært mitt forslag, men så la jeg merke til at du ikke orket å vente :dontgetit:

du kan jo kjøpe powercolor 9800pro til 2000kr, min mening er nå at det er verdt det. så har du i det minste et skjermkort som står i stil til resten av maskinen

Endret av Slettet-80wCWpIM
Skrevet

Ville desidert gått for Ukens tilbud på Komplett, du har 5 timer fra nå, hvis du har lyst på det. Eller ville jeg kjøpt er low end kort, siden om ikke lenge kommer det helt nye ting, som sies å ha betydelig bedre ytelse enn dagens skjermkort. Du ser nesten ikke forskjell på 9600 og 9800XT i de spill som finnes på dagens marked. Du trenger benshmark tester for å se det.

Men 9800Pro er per i dag veldig mye ytelse for penga.

Skrevet (endret)

Du merker stor forskjell i spill som Painkiller, Far cry o.l ;) og det kommer mange nye spill i mars som krever en god del av grafikkortet.

Sliter selv med farcry på mitt R9800Pro :(

MEN har du pengene ville jeg personlig ventet til f.eks R420 kommer og kjøpt d :D og heller hatt et mindre godt kort nå.

Endret av M@R7!N
Skrevet
Du ser nesten ikke forskjell på 9600 og 9800XT i de spill som finnes på dagens marked. Du trenger benshmark tester for å se det.

Skru på litt bildekvalitet og sett opp oppløsningen så merker man veldig stor forskjell mellom 9600 og 9800XT!

Skrevet
FX5900XT ;)

Kjempekort, gir meg over 20 K i 3D 01, og over 6 K i 3D 03 på en Shuttle A64.

Eneste ulempen jeg kan se mot et R9600 kort er støy, da det støyer litt ekstra, men, men

:yes:

Skrevet

takk for all hjelp :thumbs:

nøler som vanlig siden det kommer så mye bra nytt snart, kan jeg bruke et gammelt skjermkort som sikkert er 6 år gammelt så lenge, høres sikkert dumt ut men, går det ann?

huff her var det mye dålig nosk :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...