Gå til innhold

Hylelyd fra grafikkort


Fnygaa

Anbefalte innlegg

Jeg har et Terratec Geforce FX 5800 kort (fikk det for 1200-. på komplett) :w00t:

 

For en stund siden tok jeg av kjøleren på kortet for å legge på ny kjølepasta. Det jeg ikke visste, var at disse festeklipsene man fester kjøleren til 3d kortet med var *engangs-klips* i dette tilfellet. Dermed kunne jeg ikke bruke de samme klipsene om igjen.

:thumbdown:

Nå har jeg mekket en egen løsning som funker like fett som vanlige festeklips, men etter jeg fjerna den gamle kjølepastaen lager kortet en høyfrekvent *hyle*lyd hele tiden (skjer i 2d applikasjoner / i 3d applikasjoner forsvinner denne spesielle lyden)

 

Noen andre med dette kortet som har noen forslag eller vet hvordan denne irriterende lyden kan fjernes?

 

*takker på forhånd*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe...men da stiger temperaturen til 70 grader ++... :dontgetit:..

jeg tror ikke det er kjølepastaens feil, men hvis jeg klemmer kortet opp mot kortetn med hånda forsvinner en del av lyden.. det virker jo som det betyr at kjøleren ikke er godt nok festet, men kortet mitt er nesten farlig bøyd slik jeg har festet det nå... hmm

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Fx 5800 ULTRA stØyer mye ja. FX 5800 støyer lite, men etter jeg tok av og så satte kjøleren på igjen kommer denne irriterende høyfrekvente lyden.

 

..men, men

Verken 5800ultra eller 5800 bråker noe særlig når de blir levert med 5900-kjølere ;) . For å fjerne lyden holder det sannsynligvis å skru av det lille dekselet så sitter på kjøleren, det fjernet iallefall kvininga her.

 

Det er forresten ikke lov med specs i signaturen.

Lenke til kommentar

Ville kjøpt en zalman heatpipe med extra vifta, hvis samme problemet oppstår så kan du ihvertfall bruke heatpipen til ditt senere skjermkort.

 

Men er du sikker på at det skjermkortet som lager hylelyden? Hva med andre kabinettvifter, skjermen eller noe annet løst?

 

Prøv med et annet skjermkort for se om lyden fremdeles er der.

Endret av duqe77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...