Gå til innhold

Hva gjør en gjenoppretnings-CD?


Bonanza

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat kjøpt en bærbar PC med forhåndsinstallert XP som jeg har lyst til å levere tilbake og få pengene igjen, altså heve kjøpet. Etter oppstart oppdaget jeg endel ting med den som jeg ikke likte.

 

Problemet er at jeg altså har startet den opp, og da var det en lang prosedyre med installering av ditt og datt som XP måtte gjennom. Jeg har også installert et par programmer og dermed har registeret fått endel oppføringer som jeg ikke har lyst å fikle med "manuelt".

 

Så til selve spørsmålet. Hvis jeg dytter inn den medfølgende gjrnoppretnings-cd'en, vil den da rullere hele stasen tilbake, slik at neste mann som får maskinen får den i nøyaktig samme stand som jeg fikk den i?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg har akkurat kjøpt en bærbar PC med forhåndsinstallert XP som jeg har lyst til å levere tilbake og få pengene igjen, altså heve kjøpet. Etter oppstart oppdaget jeg endel ting med den som jeg ikke likte.

 

Problemet er at jeg altså har startet den opp, og da var det en lang prosedyre med installering av ditt og datt som XP måtte gjennom. Jeg har også installert et par programmer og dermed har registeret fått endel oppføringer som jeg ikke har lyst å fikle med "manuelt".

 

Så til selve spørsmålet. Hvis jeg dytter inn den medfølgende gjrnoppretnings-cd'en, vil den da rullere hele stasen tilbake, slik at neste mann som får maskinen får den i nøyaktig samme stand som jeg fikk den i?

:yes:

 

Det er korrekt. En full recovery.

Lenke til kommentar

Har brukt noe slikt fra HP og det er en ok løsning. Det funker slik

 

Produsenten legger inn os og en haug programmer og så tar de et bilde av disken alle norton ghost. De legger bildet på en cd og legger den ved maskinen.

 

Bruker du den forsvinner ALT på pcn, instillinger og annet og du får alt tilbake til da du kjøpte pcn ja.

Lenke til kommentar

så nestemann må dure gjennom samme rutine og alle programmer ol blir helt borte igjen? Det er jo litt kjipt hvis butikken ikke vil ta den tilbake pga at maskinen ikke kan selges som ny. All embalsje og småposer med dilldall er urørt, så jeg håpet å kunne late som om jeg aldri har startet den....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
så nestemann må dure gjennom samme rutine og alle programmer ol blir helt borte igjen? Det er jo litt kjipt hvis butikken ikke vil ta den tilbake pga at maskinen ikke kan selges som ny. All embalsje og småposer med dilldall er urørt, så jeg håpet å kunne late som om jeg aldri har startet den....

Du har 14 dagers angrerett. Bruk den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...