Gå til innhold

ATi og driverne deres?!

Hjelmn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som mange cs-folk vet er det slik at driverne til ati og counterstrike ikke samsvarer helt slik at man med mange ati kort ikke klarer å få 100fps... slik som med mitt ati radeon 9600xt kort. Jeg klarer ikke å få mer enn 60 stabil fps i cs, men jeg lurer på om noen vet om ati har noen planer om å få fikset noen drivere som samsvarer med counterstrike. Slik at det blir mulig å få 100fps.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har de samme kortet, men bruker disse instillingene.

ati_npatch 0

fps_max 101

Jeg har prøvd å bruke eldre skjermkortdrivere etter anbefaling fra ati, men bruker ikke dette nå.

Skrevet
Har du slått av vertical sync? ofte det som holder den på 60fps.

Du finner det på options på skjermkortet.

Hvor finner jeg vertical sync? Har hørt at dette ikke spiller så stor rolle på ati kort.

Skrevet

DU rolfove: Hvor mye fps har du på cs da? og hvilke drivere bruker du? jeg bruker de nyeste catalyst driverne. Men får fortsatt mye fps drops! har prøvd 50 ulike ting for å få 100fps men d hjelper lite. blant annet å sllå av Vsync.

MEN jeg har enda ikke funnet noe som gjør at jeg har konstant 100fps

Skrevet
DU rolfove: Hvor mye fps har du på cs da? og hvilke drivere bruker du? jeg bruker de nyeste catalyst driverne. Men får fortsatt mye fps drops! har prøvd 50 ulike ting for å få 100fps men d hjelper lite. blant annet å sllå av Vsync.

MEN jeg har enda ikke funnet noe som gjør at jeg har konstant 100fps

Hvis du vil ha konstant FPS skriver du : Developer 1 :)

Skrevet

jeg kjører stabilt 100 FPS, med det nye skjermkortet dropper den heller ikke midt inne i smoken :p Det å slå av vertical sync er ikke hjelp. Den viser ikke "riktig". Viss jeg slår av vertical sync og setter developer 1 så fyker fps opp i 250, men skjermen takler bare 144 hz i 800*600, altså 144 fps med developer 1. Men med developer på går alt treigere :/ Jeg kjører 4.2 drivern utne problemer.

Du bruker refreshlock eller reforce som fjerner "sperren" i win xp for over 60 FPS ?

Skrevet (endret)

Vertical sync har noe å si på alle slags gfx kort. Den begrenser FPS i spillet til det samme som refreshrate på monitoren din er. Tror det er sånn det funker.

Så du vil aldri få mer enn 60 FPS hvis du kjører skjermen din på 60Hz. f.eks.

Correct me if i'm totally wrong.

Endret av Bitex
Skrevet

Jeg tror det er sant ja, men selve spillet kan kjøre i mer enn 60Fps selv om skjermen ikke gjør det.. jeg tviler på at det er noen vits men jeg vet ikke.

Min erfaring med developer 1 er at jeg har sinnsykt bra fps 50% av tiden (150-200) men kan ofte droppe ned til 60-80.. På developer 0 har jeg nesten konstant 100fps.

Jeg vet ikke hvor man endrer vertical sync på ati kort.

Skrevet (endret)

Du kan slå av/på vert. sync i ATI-driverne under advanced settings, 3D og velge "custom settings". Den står default på "application controlled", altså den går av/på etter innstillingene i spillet som kjøres.

Endret av Bitex
Skrevet

ja, si du kjører 60 hz i windows og setter av vertical sync og fps`n viser 100, så tror ikke det er "real". Men derimot 100 hz i windows så gjør ting susen :)

Skrevet
jeg ligger på 100 fps konstant i cs er u muligt å få over 100 fsp i 1,5 og 1,6 for meg :ermm: er det ikke muligt å få mer ?

Jo med denne kommandoen skal det gå: DEVELOPER 1

Denne kommanden lar pcen bestemme hvor mye FPS systemet tåler og lar den kjøre på MAX :)

Skrevet

Topflite:

Hvordan slår jeg på\av refreshlock eller reforce som fjerner "sperren" i win xp for å få over 60 fps da?

Hva er egentlig refreshlock og reforce da?

Er det så bra å slå developer på 1 hvis alt blir så treigt da?

Skrevet

reforce og refreshlock er programmer som fjerner den sperren.. du finner det sikkert ved å søke på google. Nei, nettop derfor bruker ikke jeg "developer 1" fordi du faktisk løper treigere :) har testet med en kamerat..

Skrevet

Fabicon: Hvilke drivere bruker du da? hvor stor er CPUn din? jeg klarer ikke å få konstant 100fps med mitt asus 9600xt kort. Har prøvd å brukt gamle drivere og nye catalyst drivere, samt omegadrivere men ser ingen stor forskjell. Har fortsatt mye fps drop!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...