Gå til innhold

bilder av deres DIY støydemping


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
ingen fler som har laget noe selv???? kom igjen da!

Jeg har ikke forsøkt ennå, men jeg skulle tro at det er mulig å bruke et oppheng av duck tape, glassfibertape eller lignende i stedet for strikker.

Jeg skal forsøke dette en av de nærmeste dagene.

håper du legger ut bilder ;)

Jeg har to disker i 3,4" diskrammer.

jeg vil forsøke å flytte en i et oppheng av solid tape til en 5,25" ramme, og den andre vil jeg forsøke å legge en stripe med silicon langs med sidene, samt en liten "flekk" av silicon på hjørnene der disken hviler på metallet.

Spørsmålet er om dette vil ta av litt for bråket og om det blir for trangt å sette disken inn i ramma.

Jeg fil forsøke å lage en liten pakning av silikon for skruene også.

Dette kan jo bli spennedne. Dersom det hjelper litt, så er det jo en svært enkel og billig metode.

Lenke til kommentar

Vel, det er merkelig hvordan slike prosjekter forandrer seg etterhvert. jeg dro til jernvaren for å kjøpe tape og kikke litt rundt. Der fallt øynene på en rull med gummiert tetningslist for vinduer, dørkarmer etc.

Fordi den så utmerket ut, så bare måtte jeg forsøke.

Jeg dro ut den ene disken (Seagate S-ata 160 Mb), og limte den selvheftende gummilisten langs med kantene av disken og ei list i bakkant av 3,4" diskplassen.

Deretter tok jeg selve boksen der diskene skal stå og la noen biter med gummilist der også, akkurat mellom skruefestene slik at boksen ikke er i direkte kontakt med metall noe sted.

 

Det var trangt...!!! det var gørtrangt, men jeg fikk skvisa disken inn i boksen og montert det hele på plass igjen.

Jeg heiv ledningene på plass igjen og fyrte opp maskinen...

 

Resultat....

:no:

 

Disken høres kanskje litt mer dempet ut, liksom ikke lenger like inn i øret, men fortsatt er den irriterende knattringen der.

 

Uansett, så tror jeg at vinduslist kan brukes her og der, bare ikke i denne sammenhengen. Som dere forstår så har jeg altså ikke startet prosjektet med tape oppheng ennå.... for vinduslist var så innlysende, greit, selvheftenede, og kunne vært en revolusjon.... med den gang ei.l

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...